Turkish Airlines Roadshow

Jezus Peer gun een ander ook wat. De afgunst druipt er nu al tig posts bij je af.
Als je het niets vind, laat het lekker links liggen als je er toch niet bij betrokken bent.
 
Dus turkish neemt mensen aan met veel uren? Positieve ontwikkeling dus. Ieder mag het zijne ervan denken (ik heb ook m'n vraagtekens) maar laten we blij zijn dat er weer plaatsen beschikbaar komen voor bijv mannen van MAC.
De KLM discussies kunnen beter niet hier voeren denk ik
 
SS,

Waar heb je het over joh?
Wat heeft de niet aan jou gerichte vraag van 76-er te maken met BFN in het gras van de Polderbaan en de a332 van AF???? Ik zie echt het verband niet
 

Het is incident waar jij naar refereert met het bovenstaande is zo te zien een onderschatting van de draaicirkel nodig voor het maken van een 180graden bocht op de baan. Stom maar shit happens.

Het accident van Turkish in Kathmandu daar aan tegen, doorgaan met een approach waarbij op zijn zachts gezegd het weer marginaal was maar waarschijnlijk zelfs beneden limieten, hem vervolgens hard tegen de grond slaan met als resultaat halverwege de baan met een ingeklapt neuswiel in het gras naast de baan belanden...

Trek uw eigen conclusie, het blijft Turkish...
 
Last edited:
Nope, maat van me is based daar voor de locale helicopter rescue service en stond gedurende het ongeluk op 100 mtr afstand. Dus ja het is tweede hand info, maar met het zicht wat hij omschreef (en foto's hiervan op Facebook) en omstandigheden, schrijf ik het voorgaande.

Normaal ben ik erg voorzichtig met het trekken van conclusies echter met de weersomstandigheden, approach minimums in combinatie met de speciale (zeer slechte) status die Turkish in de UK heeft (tot het extreem dat ze in LGW niet meer mogen taxiën van de baan naar de gate en van de gate naar de holding point zonder follow me) zal het me verbazen als het niet terug komt als human error.

Edit: inmiddels heeft die een bericht gehad van Turkish airlines of die de foto's van zijn Facebook profiel wil halen... "I have removed a post re the Turk's landing at VNKT Helipad (they were objecting). It was the Turkish Airlines that complained"
 
Last edited:
Jumbo de Metars van KTM wijzen op vis van 0500 een tijd ervoor en 3000 een tijd erna. Met dergelijk weer BCFG etc is idd alles mogelijk, mijn punt is echter, don't be so quick to judge.
Wat een eventuele reputatie in LGW (de miscomms over AS en A holding points zijn me bekend) en verwijderde foto's van een fb account hieraan toevoegen is me onduidelijk en vind ik wat neigen naar stemmingmakerij.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
 
Rippleseven,

Zou je iets meer kunnen vertellen over de bedrijfscultuur binnen Turkish?

Ik werk zelf in het midden-oosten en de CRM, collegialiteit etc tussen collega's is het exact hetzelfde als wat ik in Europa gewend was.

Ben benieuwd of de cultuur in Turkije eventueel samenhangt met de lange lijst incidenten. Ik hoor veel verhalen van mensen die in Turkije werken, niet per definitie Turkish, die de omgangsvormen binnen en buiten de cockpit ronduit belachelijk vinden, wat ongetwijfeld een impact heeft op de veligheid.

Ik wil niet in gaan op de recente gevallen, maar als je naar de afgelopen 40 jaar kijkt heeft Turkish niet echt een florisant track record.
 
Zat je op de JS Jumbo?

Het rapport van het Turkish A330 Kathmandu Accident is inmiddels uit.
http://www.tourism.gov.np/uploaded/TURKISH-AIRLINE-Final-Report-finalcopy.pdf

Final report on the INVESTIGATION OF RUNWAY EXCURSION ACCIDENT OF TURKISH AIRLINES TC-JOC said:
On March 4th 2015, Turkish Airlines Flight TK-726 experienced a runway excursion whilst landing at Tribhuvan International Airport (TIA) at 01:59 hrs. TK-726 was operating a scheduled passenger flight from Istanbul to Kathmandu with a total of 224 passengers with 11 crew members (2 Cockpit and 9 cabin crew). During landing the aircraft touched down towards the left edge of Runway 02 with the left hand main landing gear off the paved runway surface. The aircraft veered further to the left and came to a stop on the grass area between taxiway D and C. All passengers were evacuated safely after a brief period of time. There was no injury to passengers and crew. Fire did not occur at the time of accident.

The probable cause of this accident is the decision of the flight crew to continue approach and landing below the minima with inadequate visual reference and not to perform a missed approach in accordance to the published approach procedure.

The auto-pilots remained coupled to the aircraft until 14 ft AGL, when it was disconnected, a flare was attempted. The maximum vertical acceleration recorded on the flight data recorder was approximately 2.7 G. The aircraft pitch at touchdown was 1.8 degree nose up up which is lower than a normal flare attitude for other landings.
 
En wat als je niet veel te kiezen hebt? Een stuk of 30 van mijn directe collega's moeten toch voor brood op de plank gaan zorgen voor hun gezin. Kunnen ze 'en passent' ook het nivo bij TK een paar tandjes omhoog krikken.
 
f50driver, runway incursions van dit niveau vinden bijna dagelijks plaats. Je voorbeeld vind ik dan ook zwak, los van de discussie of THY ansich aan airline is waar je wel of niet voor wilt werken.
Kan me genoeg andere redenen bedenken waarom er een hoop mannen weg gaan daar, maar je voorbeeld is er niet 1 van.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
En wat als je niet veel te kiezen hebt? Een stuk of 30 van mijn directe collega's moeten toch voor brood op de plank gaan zorgen voor hun gezin. Kunnen ze 'en passent' ook het nivo bij TK een paar tandjes omhoog krikken.

:stapelge:
 
Back
Top