Diana
Active member
Beste Airworkers,
Airwork is dit jaar 20 jaar. Het Piloten Bulletin Board begon ik in 1999, met de publicatie van Hoe word ik piloot. Daarna werd de site uitgebreid en Airwork genoemd. 20 jaar! Een eeuwigheid in internet-tijd. Het was de tijd van zoekmachines als AltaVista en Ilse, nog voor Google, Facebook en Instagram en zelfs nog voor Hyves.
Het hart van de site is altijd het bulletin board geweest. Snel na de start van het board vonden aspiranten en beroepspiloten hun weg naar het forum, bleven er of vertrokken – al dan niet met slaande deuren – en zo ging het al die jaren door. We hebben er roerige en bijzondere tijden beleefd. Voor mij is het een heel leerzame en mooie tijd geweest met veel interessante ontmoetingen. Men vergeet soms dat er mensen zitten achter de pseudoniemen en ik vind het een eer dat ik veel van jullie – soms ook persoonlijk – heb leren kennen. Ik hoop dat Airwork jullie geholpen heeft in jullie keuzes en loopbaan.
Maar nu. Airwork is al een tijdje een propellervliegtuig wat nog met een ‘on condition’ motor in de lucht is. Het had al een paar jaar geleden gerefurbished moeten worden, nieuwe propeller er op, nieuwe klokken, wat digitale instrumenten en nieuwe striping. Inmiddels is ook dat niet meer voldoende. Er moet gewoon een spiksplinternieuw vliegtuig komen waar we op kunnen overstappen. Groter en met straalmotoren wat mij betreft. Maar het gaat niet alleen om het vliegtuig, het is ook hoognodig dat er een nieuwe bemanning komt die Airwork mee de 21e eeuw in neemt. Ik ben dat niet. Ik heb afgelopen jaren wat halfslachtige pogingen gedaan om een geschikte partij te vinden, maar geen heeft tot een concreet resultaat geleid. Misschien ook omdat ik het zelf lastig vond om los te laten en heb ik daarom niet doorgepakt. Maar nu is het dan toch zover.
Er zijn twee mogelijkheden. Airwork gaat door of Airwork gaat niet door.
Als Airwork doorgaat, is dat omdat ik een partij heb gevonden aan wie ik Airwork toevertrouw. Iemand die in Airwork wil investeren en de digitale know-how heeft voor de broodnodige vernieuwing. Niet iemand die het als hobby er bij wil doen, want dat is het niet en dat wil ik vooral ook niemand aandoen. Serieuze geïnteresseerden kunnen me mailen met een voorstel: diana@airwork.nl.
Vind ik niemand, dan toosten we op de mooie jaren, pinken we een traantje weg bij de bijzondere mensen en verhalen die we voorbij hebben zien komen, en gaat Airwork per 1 mei op zwart.
Diana
Airwork is dit jaar 20 jaar. Het Piloten Bulletin Board begon ik in 1999, met de publicatie van Hoe word ik piloot. Daarna werd de site uitgebreid en Airwork genoemd. 20 jaar! Een eeuwigheid in internet-tijd. Het was de tijd van zoekmachines als AltaVista en Ilse, nog voor Google, Facebook en Instagram en zelfs nog voor Hyves.
Het hart van de site is altijd het bulletin board geweest. Snel na de start van het board vonden aspiranten en beroepspiloten hun weg naar het forum, bleven er of vertrokken – al dan niet met slaande deuren – en zo ging het al die jaren door. We hebben er roerige en bijzondere tijden beleefd. Voor mij is het een heel leerzame en mooie tijd geweest met veel interessante ontmoetingen. Men vergeet soms dat er mensen zitten achter de pseudoniemen en ik vind het een eer dat ik veel van jullie – soms ook persoonlijk – heb leren kennen. Ik hoop dat Airwork jullie geholpen heeft in jullie keuzes en loopbaan.
Maar nu. Airwork is al een tijdje een propellervliegtuig wat nog met een ‘on condition’ motor in de lucht is. Het had al een paar jaar geleden gerefurbished moeten worden, nieuwe propeller er op, nieuwe klokken, wat digitale instrumenten en nieuwe striping. Inmiddels is ook dat niet meer voldoende. Er moet gewoon een spiksplinternieuw vliegtuig komen waar we op kunnen overstappen. Groter en met straalmotoren wat mij betreft. Maar het gaat niet alleen om het vliegtuig, het is ook hoognodig dat er een nieuwe bemanning komt die Airwork mee de 21e eeuw in neemt. Ik ben dat niet. Ik heb afgelopen jaren wat halfslachtige pogingen gedaan om een geschikte partij te vinden, maar geen heeft tot een concreet resultaat geleid. Misschien ook omdat ik het zelf lastig vond om los te laten en heb ik daarom niet doorgepakt. Maar nu is het dan toch zover.
Er zijn twee mogelijkheden. Airwork gaat door of Airwork gaat niet door.
Als Airwork doorgaat, is dat omdat ik een partij heb gevonden aan wie ik Airwork toevertrouw. Iemand die in Airwork wil investeren en de digitale know-how heeft voor de broodnodige vernieuwing. Niet iemand die het als hobby er bij wil doen, want dat is het niet en dat wil ik vooral ook niemand aandoen. Serieuze geïnteresseerden kunnen me mailen met een voorstel: diana@airwork.nl.
Vind ik niemand, dan toosten we op de mooie jaren, pinken we een traantje weg bij de bijzondere mensen en verhalen die we voorbij hebben zien komen, en gaat Airwork per 1 mei op zwart.
Diana