Stella Selectie

volgens mij worden er rond de 1000 opgeleid aankomende jaar. (gewoon effe snel geschat)
de vraag is niet of het fout gaat, maar wanneer het fout gaat.
 
mmm, misschien wel een beetje erg veel? Gaat er vooral om hoeveel er per jaar de arbeidsmarkt betreden, zeker gezien de opleiding bijna twee jaar duurt....

Begreep namelijk dat er per jaar ongeveer 300 de opleiding gaan afronden (in de toekomst dus) Maar daarvoor is momenteel groot promotie-offensief voor aan de gang waar zelfs Randstad een grote vinger in de pap heeft.

Nog een andere vraag: Hoe kunnen piloten van Stella bij de KLM aan de slag? Uberhaupt mogelijk (?) gezien er volgens mij niemand voor de bridge-course wordt uitgenodigd en ook de 'uren-eis' niet geldt als je geen KLS/NLS/EPST/KLu hebt gedaan.....

Viel me namelijk op dat in promo-filmpje op de Stella-website veel 'blauwe vogels' te zien zijn......... Wekt nogal de indruk dat je direct bij de KLM aan de slag kunt, en ook een ander verhaal op de Randstad-website (waar iemand vertelt dat ie na z'n opleiding Co wil worden bij AirFrance-KLM) brengt datzelfde idee.
 
Inderdaad het gaat een keer fout met het aantal leerlingen dat straks van de scholen afkomt, vooral het belachelijk hoge aantal van Stella af. Ik vind het zeer zorgwekkend en niet verantwoord wat Stella aan het doen is. Straks zitten er heel wat vliegers met ruim een ton schuld en geen baan. Ze zijn ook iets te makkelijk bij de selecties om het aantal leerlingen te halen, wat dus ook niet ten goede komt aan de kwaliteit.

Er zijn zeker meer vliegers nodig, maar de schaarste die gewekt wordt is niet zo extreem. De enige maatschappij die echt veel vliegers nodig heeft is Ryaniar, 450 volgend jaar. Maar misschien nog wel belangrijker, de olie prijzen! Dat zal de luchtvaart geen goed doen en zal het tekort aan vliegers misschien wel heel snel om laten slaan naar een overschot.

Ik zeg niet dat Stella een slechte school is, geloof ook best dat de kwaliteit van het les geven goed is, maar wat ze aan het doen zijn is gewoon onverantwoord. De maatschappijen zien dit ook, die zijn echt niet gek. Als je zo een enorm bedrag investeerd zou ik toch echt voor meer zekerheid gaan, zoals KLS, EPST en NLS. Die scholen staan al jaren goed bekend en de baankansen zijn erg goed.

PH-Chucky: ze willen zelfs naar de 500!
 
Nog een andere vraag: Hoe kunnen piloten van Stella bij de KLM aan de slag? Uberhaupt mogelijk (?) gezien er volgens mij niemand voor de bridge-course wordt uitgenodigd en ook de 'uren-eis' niet geldt als je geen KLS/NLS/EPST/KLu hebt gedaan.....

Viel me namelijk op dat in promo-filmpje op de Stella-website veel 'blauwe vogels' te zien zijn......... Wekt nogal de indruk dat je direct bij de KLM aan de slag kunt, en ook een ander verhaal op de Randstad-website (waar iemand vertelt dat ie na z'n opleiding Co wil worden bij AirFrance-KLM) brengt datzelfde idee.

Dat verhaaltje van de Randstad website stamt nog uit de tijd dat Stella uberhaubt nog niemand mocht leveren aan de KLM. Randstad lult maar wat zonder duidelijk zicht op de zaken te hebben.

Stella heeft sinds enkele weken/ maanden schijnbaar wél een overeenkomst met KLM waarbij mensen (volgens mij tegen betaling) de bridge-course kunnen doen. Maar wat precies de inhoud van die afspraak is weet ik niet. Misschien iemand van Stella of KLM?

Rest de conclusie: Als je perse naar de KLM wil is er maar één juiste school, en dat is de KLS.


EDIT: Ik heb de KLM vraag even in het juiste topic gesteld.
 
Last edited:
Jah ik heb wel vragen maar dan over de grading...

Ik moet de grading binnenkort doen en ik wil graag weten waar ik op moet letten..

Iemand die mij kan helpen ik hoor het graag van jullie
 
Even een update voor de mensen die destijds mij hebben geholpen in dit topic.

Ik heb twee jaar geleden een ooglaserbehandeling gedaan. Ondertussen heb ik de medische keuring ook doorlopen en deze keer was alles in orde!

Ik heb mijn HBO studie zo goed als afgerond en ik ben wederom aangenomen bij een vliegschool (geen Stella deze keer). Eind deze zomer ga ik de opleiding in en ik heb er erg veel zin in!

Om Roosevelt even te quoten:
When you come to the end of your rope, tie a knot and hang on.
 
Even een update voor de mensen die destijds mij hebben geholpen in dit topic.

Ik heb twee jaar geleden een ooglaserbehandeling gedaan. Ondertussen heb ik de medische keuring ook doorlopen en deze keer was alles in orde!

Ik heb mijn HBO studie zo goed als afgerond en ik ben wederom aangenomen bij een vliegschool (geen Stella deze keer). Eind deze zomer ga ik de opleiding in en ik heb er erg veel zin in!

Om Roosevelt even te quoten:

Heeeel verstandig. Succes uiteindelijk bij die andere school.
 
, zoals KLS, EPST en NLS. Die scholen staan al jaren goed bekend en de baankansen zijn erg goed.

Zwijg als je geen harde feiten hebt... Baankansen zijn zelf met ervaring erg slecht.
Laat staan met je 150u op een veredelde brommer...

EPST en NLS zitten met gigantische hopen piloten die geen baan vinden.
Nog steeds gaan de aanname's daar door, en nog steeds vinden mensen na jaren geen baan.

één pot nat die vliegscholen. Zoek een sponsership, of zoek een andere job.
Voor je met 1300€ aan schuld per maand de rekken bij de supermarkt mag gaan aanvullen.
 
Zwijg als je geen harde feiten hebt...

Met je reactie kom je wel een beetje laat. Stefan4piloot schreef dit op 10/12/2007. :kerst:
Verder heb je met je betoog wel een punt, of nee, heel veel punten, ofschoon ik Stella toch niet als één pot nat wil zien samen met andere vliegscholen, zie het Stella-topic.
 
Met je reactie kom je wel een beetje laat. Stefan4piloot schreef dit op 10/12/2007. :kerst:
Verder heb je met je betoog wel een punt, of nee, heel veel punten, ofschoon ik Stella toch niet als één pot nat wil zien samen met andere vliegscholen, zie het Stella-topic.

Had de datum niet opgemerkt.

Ik zie alle scholen die opleiden zonder baangarantie als één pot nat.
De ene is gewoon beter dan de andere in het verkopen van bullshit.
 
Had de datum niet opgemerkt.

Ik zie alle scholen die opleiden zonder baangarantie als één pot nat.
De ene is gewoon beter dan de andere in het verkopen van bullshit.

Ja laten we even duidelijk erin zijn, he

-baangarantie welke erbij hoort, niets kost en vanzelfsprekent is: JA

-10k Euros extra betalen voor een "inzetverplichting" en kleine lettertje's, om vervolgens een veels te duur Tq-progrmma te kopen welke iedere abinitio mag aanschaffen (en dan zonder de dikke winstmarge van stella, dus voor een hoop minder: NEE
 
Moet ik je wel eerlijk bij zeggen dat als het klimaat weer beter wordt elke school je een goede kans biedt. Je moet immers gewoon zelf solliciteren en in het buitenland maakt het ze echt niet uit welke nederlandse school je gedaan heb.
EPST heeft in ieder geval wel een geweldig programma erna voor als je niets vindt, je blijft dan in ieder geval bezig met hun sim enz. dus je blijft ook je skills behouden.

Heel erg veel succes in ieder geval bij je opleiding! Goed te horen dat het uiteindelijk goed voor je gekomen is.
 
Back
Top