Stella Aviation Academy

Had het IAC niet ook zoiets waarbij ze het geld, bedoeld voor de stichting, gewoon lekker aan andere hobbies hadden besteed?
Trouwens Nosig, misschien bedoel je het goed hoor, maar werk jij bij Stella? Ik zou graag van Stella Online deze antwoorden horen, volgens mij weet jij het namelijk niet zeker en als je alleen maar gist, dan is de discussie nutteloos.

Trouwens Hector, misschien bedoel je het goed hoor, maar werk(te) jij bij IAC? Ik zou graag van IAC online deze antwoorden horen, volgens mij weet jij het namelijk niet zeker en als je alleen maar gist, dan is de discussie nutteloos.

(Ja, ik weet dat IAC het niet meer doet).
 
IAC had inderdaad een stichting die onder toezicht van ouders van studenten het geld beheerde. Helaas waren er op het laatst te weinig ouders die in het bestuur wilden zitten en heeft Bert Verduijn samen met zijn vrouw meerdere functies bekleed waardoor zij uiteindelijk geld konden beheren en wegsluizen. FIOD heeft alle geldstromen onderzocht en hij is onlangs ook in hoger beroep hiervoor veroordeeld.

Een stichting kan nuttig zijn, maar in de verkeerde handen garandeert het uiteindelijk niets.

M.h. (iac gedupeerde)

Ps. Ik denk dat je lang kan wachten op een antwoord van IAC online
 
"Trouwens Hector, misschien bedoel je het goed hoor, maar werk(te) jij bij IAC?"

Nee!

"Ik zou graag van IAC online deze antwoorden horen"

Misschien nieuw topic starten en aan Ben vragen?

"volgens mij weet jij het namelijk niet zeker en als je alleen maar gist"

Ik gis niet! Tis zo!!
 
Hector,
omdat u blijkbaar niet zo goed tussen de regels door kunt lezen, zal ik het even uitspellen.
In mijn ogen geeft Nosig in tegenstelling tot velen hier heel duidelijk aan dat hij zijn mening verkondigt en geeft zelfs aan dat hij zichzelf op dit gebied als leek ziet.
Zijn bijdrage is niet eens zo heel erg ver gezocht en mijns inziens erg aannemelijk.

U begint post #340 met een vraag:
Had het IAC niet ook zoiets waarbij ze het geld, bedoeld voor de stichting, gewoon lekker aan andere hobbies hadden besteed?
en mij was niet duidelijk dat de vraag retorisch bedoeld was, want volgens post #343 was het geen vraag maar een stelling.

IK vond dus dat de pot de ketel verweet dat ze zwart ziet, vandaar mijn bijdrage.

Leuke thread nog steeds trouwens en ik denk dat in dit geval niet geldt dat slechte publiciteit OOK publiciteit is.
Stella Offline?
 
@Hector:
Ironie (uit het Grieks: eirooneia = geveinsde onwetendheid) is een stijlfiguur om je spottend uit te drukken. Ironie geldt daarbij als de 'milde', subtiele vorm: de dubbele bodem, die enige geoefendheid van een lezer vergt om haar te herkennen. In het Frans noemt men ironie wel eens "l'arme du faible" (het wapen van de zwakke). Ironie is een vorm van humor.
 
Wie is hier dan de faible?
C'est le tone que fait la musique, of zoiets.
Papa fume une pipe, avec beaucoup de plaisire dans le trottoir et avec son portefuille.
Soixante-neuf parapluie.
Mag ik nu ook naar AF-KLM of moet ik nog even naar de nonnen in Vught?
Ik heb gehoord dat daar net een paar plaatsjes zijn vrijgekomen op de A380.

Lufthansa gaat niet lukken, want ik spreek ueberhaupt maar 1 woord Duits (copyright:Herman Finkers).

Namaste.
 
Don't shoot the messenger (Engels sprak je wel toch, LPE 4?), heb het ook maar van wiki.

Het wapen van de zwakke is eigenlijk ironie op zichzelf, aangezien het een uiterst efficient wapen kan zijn... althans als de ontvanger het doorheeft wat nu dus overduidelijk niet het geval was (twee keer eigenlijk, drie keer als ik jou ironie nu ironisch genoeg ook gemist zou hebben).
 
Ah, nou daar zijn we dan. De circel is rond. Het begon bij Stella en eindigt (waarschijnlijk) bij ironie ...
 
Goedemiddag,

@MG
Stella Offline?
:haha:

Daar zijn we weer. Minder vaak dan gehoopt maar er spelen wat leuke dingen intern zoals de opening van onze school in Turkije waar de eerste van 40 SunExpress cadets gaan beginnen en veranderingen die daar mee samenhangen die onze eerste aandacht hebben. We hebben ook twee projecten voor Pilot Provisioning die bijna af zijn en waar we je zo gauw als het officieel is van op de hoogte zullen stellen. Daarnaast zijn we druk bezig met een nieuwe website waar we een aantal van de punten die we hier telkens terug zien gaan verduidelijken. Het contract op internet plaatsen zoals Busair vroeg gaat niet maar op de nieuwe website komen de meeste details te staan. Als de nieuwe site in de lucht is en het er op staat vragen we direct jullie goedkeuring. :biertje: Ga er wel van uit dat dit nog een paar weken duurt..

We hebben denken wij nu wel een vrijwilliger gevonden om de belangrijkste vragen bij elkaar te halen @767-300
Whaha cruciale vragen worden hier NIET beantwoord, remember!
Aangezien 767 een betere WRR dan ons schijnt te hebben en veeeeel tijd op het board is zouden wij je willen vragen de cruciale vragen op een rijtje te zetten. Oh en 767.. een puntje: cruciale commerciële dingen zullen we ook dan helaas terughoudend beantwoorden :duh:

We gaan even snel de posts door en komen op enkele posts terug. Dus helaas @747 we gaan weer niet alle posts omdat we er niet alle tijd voor hebben em sommige al beantwoord zijn zoals:

@Joep
Er lopen momenteel al tientallen studenten uit hun maximale 3 jaar opleidingstijd dus die 6 jaar is niet onrealistisch.
Het is een eindje terug maar dan had je in post #59 de exacte getallen gelezen
Een van de dingen waar we niet blij mee zijn is de opgelopen vertraging die een grote groep mensen heeft opgelopen. Op een groep van meer dan 400 studenten is dit bij 19 studenten uitgelopen tot rond de beruchte 36 maanden. Na overleg met het IVW kunnen 12 studenten gebruik maken van de 3 maanden extentie.

De belangrijkste reden voor de vertraging van deze 12 studenten zijn met name het weer in 2009 en 2010, operationele issues zoals geluid op Groningen en tijdelijk ingetrokken grandfather rights issues met instructeurs, welke grote gevolgen heeft gehad voor onze planning. Er is een heel programma opgezet om de vertragingen in de toekomst te verminderen en voorkomen. Zo zijn er extra IR instructeurs aangemaakt en aangetrokken, extra vliegtuigen ingehuurd, wordt er nu ME IR gevlogen vanuit Duitsland en vliegen we in de Verenigde Staten inmiddels op 2 locaties en is met de desbetreffende individuele studenten een financiële tegemoetkoming of andere prestatie overeengekomen en afgesproken.

De overige 7 studenten die zijn uitgelopen of dreigen uit te gaan lopen wordt door andere externe omstandigheden (inidividueel persoonlijke reden) veroorzaakt. Hierbij moet je denken aan familie omstandigheden (overlijden, scheiding, etc...), medische redenen, of reeds extreme theorie vertraging bij aanvang praktijkopleiding of kiwa issues.

Dit is een beetje tekenend, wij denken soms iets beantwoord te hebben maar dan komt het toch weer terug. Dan zien wij ook de bomen ehhh posts door het bos niet meer.
 
@Koning Lucht
Ik heb uit eerdere post begrepen dat de 10000 niet werkelijk een baangarantie is, maar meer een verzekering. Wie beheert dit geld, tijdens de 3 jaar 'looptijd'? Mocht Stella failliet gaan, ben ik dan sowieso mijn geld kwijt? Of wordt dit geld door een verzekeringsmaatschappij/verzekeraar/investeerder achtergehouden?
Goede vraag. De personen die hier alles van weten zitten vandaag niet bij ons. We proberen hier morgen op terug te komen.
 
Overigens ben ik wel benieuwd waarom dit contract niet op internet kan? Zou een student dit contract bijvoorbeeld op internet zetten, zou hij dan problemen krijgen? Zo nee, waarom zet Stella het dan niet online? Zo ja, waarom kan een student problemen krijgen, en met wie?
 
@IZ Paar interessante punten die we graag even meenemen

"Mooi" voorbeeld hiervan is de al eerder genoemde deal waarbij de betreffende Turkse airline blijkbaar nog integer genoeg is om voor hun zelf aangenomen vliegers de type rating te betalen maar Stella zelf hun eigen mensen laat betalen voor die type rating, en dan de vermoorde onschuld spelen dat zij dergelijke pay-for-training praktijken niet kunnen veranderen.
Deze blijft terugkomen dus even voor de duidelijkheid: tot eind 2009 was dit het geval voor experienced en Ab Initio's vliegers bij SunExpress. Onder druk van de lokale concurrentie in de Turkse markt, waar iemand met ervaring meteen veel meer waard is en meteen over wil stappen, is Sun Express hier voor Ab Initio's mee gestopt. Onze TRTO heeft beide groepen getraind: ervaren en ab initio. Er zijn volgens SunExpress alleen ervaren mensen van buiten aangenomen en daarvan is de rating gebond. Alle Ab Initio's die zijn aangenomen kwamen alleen van Stella op een paar lokale jongens na en die hebben dus vanaf 2009 hun eigen rating betaald.

Het is speculatie, maar ik acht het niet onwaarschijnlijk dat Stella een kickback krijgt van die maatschappij: Zo van, dat scheelt ons mooi de kosten voor een type rating, hier heb je 10K, maar dat is dus speculatie. We hebben dit wel eerder zien gebeuren in luchtvaartland.
Klopt dat is speculatie :biertje:

En dames en heren, nog even voor iedereens duidelijkheid:

Een type rating zonder circuit training, inclusief groundschool, examens en alle FFS uren en instructeur kun je tegenwoordig voor EUR 13500 kopen.
Klopt als je een minimale TR wil hebben van 8+1 kan je die misschien voor die prijs wel vinden. De vraag is of dat dat verstandig is voor je eerste TR. Als je echter een 12+1 met een goede instructeur van bijvoorbeeld Transavia wil hebben inclusief Low Viz en Visual Circuits dan gaat het je helaas niet lukken.

Een uur per persoon circuit training in een B737 of A320 zal niet meer dan EUR 8000 all-in moeten kosten.
Klopt. Ligt eraan waar, wanneer en hoeveel kandidaten op een dag de kist gebruiken.

Dus een volledige type rating all-in zal niet meer dan zo'n 21500 euro moeten kosten!
Zie bovenstaande punt :angel:
 
Overigens ben ik wel benieuwd waarom dit contract niet op internet kan? Zou een student dit contract bijvoorbeeld op internet zetten, zou hij dan problemen krijgen? Zo nee, waarom zet Stella het dan niet online? Zo ja, waarom kan een student problemen krijgen, en met wie?

Omdat dit een overeenkomst tussen twee partijen is en wij die uit concurrentie overwegingen graag voor onszelf en de student houden. Wij plaatsen geen persoonlijke dingen over de student op het net en wij willen graag dat de concullega's niet alles weten en dus dat de student ook dingen die wij niet willen/kunnen publiceren niet plaatst.

Ondanks dat komen we er echt op terug met meer details dus even geduld :snore:
 
@IZ Paar interessante punten die we graag even meenemen

Alle Ab Initio's die zijn aangenomen kwamen alleen van Stella op een paar lokale jongens na en die hebben dus vanaf 2009 hun eigen rating betaald.

Bulls..t, ken zelf iemand die in 2009 is begonnen, TR gebond, en die NIET van Stella komt.
En gezien de looks van dit heerschap zeker geen lokale jongen!
 
We gaan even snel de posts door en komen op enkele posts terug. Dus helaas @747 we gaan weer niet alle posts omdat we er niet alle tijd voor hebben em sommige al beantwoord zijn zoals:
.................Dit is een beetje tekenend....

Het is inderdaad tekenend, eerst het standaard blokje reclame en dan 10 "antwoorden" waarvan een paar compleet uit het verband gehaald, de meeste compleet nietszeggend en uiteraard de nodige on-waarheden maar dat laatste is helaas een beetje vaste prik geworden.
 
We hebben denken wij nu wel een vrijwilliger gevonden om de belangrijkste vragen bij elkaar te halen @767-300 Aangezien 767 een betere WRR dan ons schijnt te hebben en veeeeel tijd op het board is zouden wij je willen vragen de cruciale vragen op een rijtje te zetten. Oh en 767.. een puntje: cruciale commerciële dingen zullen we ook dan helaas terughoudend beantwoorden :duh:

Bedankt voor de eer. Zelf te lui voor om het nb zelf door jullie geopende topic te onderhouden en lezen? Toen men dit topic opende hadden jullie kunnen weten dat er veel op jullie af zou komen, wellicht hadden jullie daar in je planning voor mensen die stellaonline onderhouden van te voren rekening moeten houden? Of hebben jullie een en ander onderschat???????
Aangezien ik ook kantoortijden aanhou zal ik ook nu nog niet inhoudelijk reageren. Ik kom hier tijdens kantoortijden en na overleg met anderen nog een keer op terug. Wanneer dat is kan ik nog niet zeggen. Morgen is een feestdag want dan is het 9 dagen voor Pasen, dus het zal op zijn vroegst maandag worden :biertje:
 
@IZ Paar interessante punten die we graag even meenemen

Deze blijft terugkomen dus even voor de duidelijkheid: tot eind 2009 was dit het geval voor experienced en Ab Initio's vliegers bij SunExpress. Onder druk van de lokale concurrentie in de Turkse markt, waar iemand met ervaring meteen veel meer waard is en meteen over wil stappen, is Sun Express hier voor Ab Initio's mee gestopt. Onze TRTO heeft beide groepen getraind: ervaren en ab initio. Er zijn volgens SunExpress alleen ervaren mensen van buiten aangenomen en daarvan is de rating gebond. Alle Ab Initio's die zijn aangenomen kwamen alleen van Stella op een paar lokale jongens na en die hebben dus vanaf 2009 hun eigen rating betaald.

Beste Stella online

Dit is echt een leugen. Ik herhaal nogmaals alleen de AI studenten van Stella hebben 25.000 euro voor de TR betaald (op 1 na). Andere studenten zoals van NLS RWL intercockpit etc. hebben dit niet betaald. SXS betaalde de TR voor 2009 en na 2009 tot aan vandaag behalve voor studenten van Stella. Deze 25.000 is echter niet aan SXS betaald maar aan Stella!!!! Ik werk voor SXS en weet wat de waarheid is. Het is dus echt niet waar wat jullie hier zeggen. Het is voor mij echt niet te geloven dat er zulke onwaarheden worden verteld en dit tast elke geloofwaardigheid over Stella aan. Stop hier mee en wees eerlijk!!!
 
Back
Top