Stella Airways?

Voor zover ik begrijp willen ze vooral vakantie charters etc gaan vliegen. Ik vind het niet zo'n gek plan. Een eigen school, een eigen maatschappij een eigen sim centre en een eigen medical institute waar ze grootschalig medicals willen gaan doen. Amibiteus zijn ze wel en dat kan geen kwaad in de huidige Luchtvaart.
 
Ben heel benieuwd of dit waar is of niet. Ik zie het in ieder geval al voor me: een Fokker 50 met ''Stella Airways'' erop geplakt... :p
 
Ja, en die kunnen ze dan weer huren van Denimair met hun eigen naam er op om te kijken of het wel rendabel is.

Als dat dan later mocht blijken kunnen ze altijd nog zelf een Fokker 50/ ATR / Dash 8 kopen.

Is het niet zo, geen man over boord, alleen het geld van de subsidies er door gejast en heel veel gratis publiciteit gehad. En natuurlijk niet te vergeten de 500 extra aanmeldingen van leerlingen omdat er ineens een baangarantie is!

Groeten

:radar: André :radar:
 
Ben benieuwd hoeveel een rating voor zo'n Stellakist dan mag gaan kosten voor eigen leerlingen/co's.
Op zich heeft het wel potentie, ik ben benieuwd.
 
@ sinkrate. Voordat je commentaar op andere mensen gaat geven over spelling en grammatica. Doe dat lekker in een daarvoor bestemd topic. Voorzover ik kan lezen gaat dit nog altijd over het gerucht "Stella Airways".

En over dat onderwerp. Laat ze maar komen toch? nieuwe maatschappij is meer werkgelegenheid. Mocht het werken is het leuk meegenomen. Zo niet, hoop ik niet dat het op de leerlingen terugkomt qua geld.
 
Misschien hebben ze wel een verbond met de wegen- en tunnelbouwers van de A2 ... zolang die niet klaar zijn met hun werk zou het nog best eens rendabel kunnen zijn met al die files :eek!: (en misschien doen ze er voor Philips nog een stopover op EHEH bij ook) ...
 
Voordat je commentaar op andere mensen gaat geven over spelling en grammatica.

Dat is helemaal geen zin. Er moet een vervolg op komen. Dus: ........ grammatica, (werkwoord) en dan wat je verder wilt zeggen.

Misschien is het moeilijk om nog normaal Nederlands te schrijven in het SMS-tijdperk, echter je probeert een beroep in te gaan dat nogal ouderwets is ingesteld, en halfslachtig taalgebruik wordt niet erg op prijsgesteld. Voordat je zon snotapenachtig commentaar geeft, bedenk eens dat Sinkrate je een advies geeft dat in je latere carriere goed van toepassing kan komen. Nu dus lekker oefenen, dan heb je er later geen problemen meer mee. :)
 
en wederom wijken wij af van het onderwerp van deze discussie. GZIEN mn spelling ds tE slecht is vlgns smmg mnsn hr;.

xcs

xxx
 
En ik waardeer het commentaar wel hoor. maaja, nederlandse grammatica is nooit een sterk punt geweest bij mij. al die vervelende bijvoegelijke werkwoorden en weetikveel wat allemaal :p. Was blij dat ik er na 3 havo vanaf was.
 
Het beroep waarvoor wij hebben gekozen is Engels toch de voertaal dus maak je geen zorgen!

Maar ik vind het zelf een leuk en gedurfd plan van ze, maar de maatschappijen die hen voor zijn gegaan zijn er niet voor niets mee gestopt...
En je kan geen studenten inzetten, alleen afgestuurde studenten..
Er zitten genoeg haken en ogen aan in ieder geval dus ben heel benieuwd hoe ze het allemaal op poten gaan zetten! Wel goed initiatief van ze!
 
Een 737 krijg je zeker niet zomaar gevuld op die route. Air Exel / Cityhopper hadden daarnaast nog eens een hoog percentage transits die van/naar KLM ICA of verre EUR bestemmingen gingen. Een Fokker 50 is daarnaast op een dergelijke route misschien 5-10 minuten langzamer wat de veel hogere operating costs van een 737 direct onderuit haalt.

Het opstarten van een nieuwe airline is zeker niet altijd positief. Wanneer daar een slechte bedrijfsvoering achter zit, kunnen employees daar na faillissement slechter uit komen dan dat ze er in gingen. Zeker als je ook nog moet betalen voor je rating en slechte arbeidsvoorwaarden krijgt.

Ook het aanbieden van onrealistisch lage ticketprijzen kan slecht zijn voor de werkgelegenheid. Hebben we in het verleden gezien dat onder kostprijs werd gevlogen, vliegprijzen enorm omlaag gingen, airlinetje toch weer failliet maar ondertussen wel de kosten van de bestaande airlines onder druk. Publiek is gewend aan de lage kosten en zelfs na het faillissement van de 'boosdoener' kunnen de andere airlines niet zomaar de prijzen naar het oude niveau tillen zonder de paxaantallen flink te doen krimpen. Minder productie, minder werkgelegenheid, minder winst.

Het allerbelangrijkste is de business case achter een nieuwe airline. En daarbij mag ik hopen dat gevoelens van 'grandeur' en ego daar geen enkele rol in spelen. Helaas heeft de recente geschiedenis al laten zien dat dit soms wèl gebeurt. Niet dat ik Stella daarvan wil beschuldigen hoor maarja, dubieuze marketingtechnieken en het willen opzetten van een extreem grote vliegschool maakt me zeer argwanend...
 
Ik had vernomen dat ze eerst alleen gipsvluchten gingen uitvoeren voor een ieder die met een roze bril de helling afging en tegen een denkbeeldige muur tot stilstand kwam.
 
stella airways

stella airways

mocht het doorgaan, denk ik niet dat het stella airways gaat heten. De takken van het bedrijf heten:
- Stella Aviation Academy
- Stella Aviation Maintenance
- Stella Aviation Technics
 
Een Fokker 50 is daarnaast op een dergelijke route misschien 5-10 minuten langzamer wat de veel hogere operating costs van een 737 direct onderuit haalt.

Al is de vlucht nog zo snel, de polderbaan verpest het wel......

Het zal eerder om de operationele kosten zijn dan de tijdsduur van de vlucht... Misschien is een kleine jet/turboprop niet eens zo'n gek idee als je bedenkt dat je de spl-oost baan kunt gebruiken en je pax binnen 5 min letterlijk op straat staan ipv doolhof spl. Of mag aan die zijde geen passage worden gehouden?
 
Men zou natuurlijk een codeshare kunnen gaan doen met de KLM. Ook zou men meer vluchten aan elkaar kunnen plakken. Volgens mij kan je nog niet van Amsterdam naar Leipzig ( was Stuttgart maar ben door NOSIG op de vingers getikt:D) bijvoorbeeld.

Dat is net weer een leuke afstand om met een turboprop te doen vanaf Beek , je kan dan meteen de mensen van AMS via Beek meenemen naar Leipzig en weer terug, zodat KLM ook een wereldwijd netwerk kan aanbieden vanaf Leipzig.

Turnarrounds van minder dan 30 minuten moeten op Beek makkelijk te maken zijn.

Zo zijn er legio mogelijkheden te bedenken. Volgens mij zijn er 2 vershillende werelden. Die van de Jet en die van de Turboprop, beide hebben hun speciefieke markten.

Groeten

:radar: André :radar:
 
Last edited:
Op de AMS-slotlijst prijken al een tijdje deze vluchten, uitgevoerd met een
Saab 340 onder Interstate A/L vluchtnumeers (I4)

A AMS I4100 01MAY 23OCT 1234500 030 SF3 MST MST 0550
D AMS I4101 01MAY 23OCT 1234500 030 SF3 0645 MST MST
A AMS I4108 01MAY 23OCT 1234500 030 SF3 MST MST 1515
D AMS I4109 01MAY 23OCT 1234500 030 SF3 1615 MST MST
A AMS I4110 02MAY 24OCT 0000060 030 SF3 MST MST 0715
D AMS I4111 02MAY 24OCT 0000060 030 SF3 0820 MST MST
A AMS I4120 03MAY 18OCT 0000007 030 SF3 MST MST 1445
D AMS I4121 03MAY 18OCT 0000007 030 SF3 1545 MST MST

Aangenomen dat er niet nog een toko plannen heeft voor dit traject, lijkt
het dus een Saab te gaan worden.

grtz.
 
Back
Top