Stella Airways?

capt. Kebab

New member
Stella Aviation wil luchtlijn Maastricht-Amsterdam heropenen

01-04-2009

MAASTRICHT - Stella Aviation Academy is van plan om de vorig jaar door KLM cityhopper gestaakte lijndienst Maastricht-Amsterdam nieuw leven in te blazen. De luchtvaartschool bevestigt tegenover Luchtvaartnieuws.nl berichtgeving daarover van het Limburgse televisie- en radiostation L1. Details over de op te starten vluchtoperaties wil Stella op dit moment nog niet kwijt.


L1 meldt dat Stella vanaf mei de lijndienst wil herstellen, om te beginnen met twee vluchten per dag. Wanneer de luchtlijn succesvol blijkt te zijn kan dat aantal worden uitgebreid. Enkele grote Limburgse bedrijven zouden al te kennen gegeven van de dienst gebruik te zullen maken.

Niet bekend is welke type vliegtuig Stella in wil zetten op de route. Het grootste toestel in de lesvloot van het bedrijf is momenteel de tweemotorige Piper Seneca III, met plaats voor maximaal vijf passagiers.

Voor het starten van de luchtlijn zou de provincie Limburg een garantstelling geven van drie ton. Vrijdag wordt het verlenen van de garantstelling behandeld in het Limburgs Parlement.

Van onze redactie Luchtvaartnieuws.nl

Mooie dag voor zulk nieuws.....
 
??First of April??

1308831460_cd698b82b4.jpg
 
Die Stellianen doen ook alles om een zo hoog mogelijke omzet te krijgen he.... Desalniettemin, vind ik het wel een leuk initiatief, maar met een Seneca?? Wel leuke bijverdienste voor studenten als ze geen baan kunnen vinden ;)
 
2 vluchten per dag: 365*2=730 vluchten per jaar.
500 studenten: 730/500=1,46.

Iedere student mag dan dus 1,46 retourtje uitvoeren van AMS naar MST na de opleiding ;).
Mochten ze dit op de Seneca willen gaan doen dan kunnen deze vluchten uiteraard als lessen gebruikt worden = dubbel winst.
 
Neenee, het is nog mooier:

Niet bekend is welke type vliegtuig Stella in wil zetten op de route. Het grootste toestel in de lesvloot van het bedrijf is momenteel een Cessna Citation zakenjet. Volgens L1 zou eerst een klein toestel en later een groter vliegtuig worden ingezet.


edit: de geruchten over deze dienst liepen overigens al een tijdje, dus goede kans dat de datum gewoon wat ongelukkig uitgevallen is. Maar dat ze de JBJ (de Seneca) hiervoor willen gaan inzetten lijkt me sterk. De Citation is dan veel geschikter. Misschien wordt het daarna een Dash; heel toevallig mag Samco die sinds kort onderhouden.
 
Last edited:
het is geen 1 april grap. En ik kan jullie vertellen dat het geen seneca of citation is. Meer wil ik niet kwijt, zou niet eerlijk zijn tegenover mijn vertrouwelijke bron.

Ik ben in ieder geval benieuwd hoe dit verder ontwikkeld! De tijd zal het ons zeggen.
 
Tja, als ze nergens baangarantie kunnen afsluiten, dan creeëren ze het zelf toch:grijns::blabla:
 
Hahaha, en hou je de motivatie van de leerlingen hoog?

Zo, Peter, 99% voor je navigatie? Zeker geen interesse in een baan bij ons?
 
het is geen 1 april grap. En ik kan jullie vertellen dat het geen seneca of citation is. Meer wil ik niet kwijt, zou niet eerlijk zijn tegenover mijn vertrouwelijke bron.

Ik ben in ieder geval benieuwd hoe dit verder ontwikkeld! De tijd zal het ons zeggen.

KLC heeft nog een paar Fokker 50's in de uitverkoop, 12 stuks om exact te zijn!!;)
 
de laatste airline die vanaf Maastricht vloog vroeg F70.000 voor training op een Brasilia waarvan je de helft na 3 jaar terug kreeg, en ze betaalden ongeveer minimumloon.
Als Stella hetzelfde principe erop nahoudt dan zullen de operationele kosten zeer laag blijven.
Laten we hopen dat die condities niet worden gecopieerd.
 
Stella kijkt al een poosje naar de mogelijke aanschaf van een aantal 737's. Ze zijn al jaren van plan om een eigen Luchtvaartmaatschappij te beginnen. Weet niet of dit wel een grap is.
 
hahah ik denk dat het een 1 april grap is. alleen als ik het zo hoor weet ik het niet meer. maar zou wel grappig zijn. zoals hierboven gezegd word. geen baangarantie? creeren we het toch xD
 
hahah ik denk dat het een 1 april grap is. alleen als ik het zo hoor weet ik het niet meer. maar zou wel grappig zijn. zoals hierboven gezegd word. geen baangarantie? creeren we het toch xD

Jouw spelling en grammatica, da's pas een grap! :bwah:
 
Back
Top