Stand van Zaken Deel 30

Status
Not open for further replies.
He Venir, congrats! Al mensen afgevallen in je groep? En zeiden ze al meer over de SOL?

We waren met zn 3en en die andere 2 zijn helaas afgevallen, echt balen.
Over de SOL werd verteld dat die ergens in Juni zou zijn en dat het er dan niet meer om gaat je vliegeraanleg te testen maar meer om te testen wat in de sim niet mogelijk is. Dus claustrofobie, vliegangst etc.

Ook werd mij verteld dat alle mensen die voor December hun GVSS hebben gedaan en aan de VFS deelnemen alsnog de SOL mogen vliegen, ook al worden ze niet aanbevolen. (als een soort kadotje dus)
 
vindt het als (niet vlieger-) kandidaat toch maar een vreemde gang van zake. Als de SOL in Juni is, zal er op zn vroegst in Juli bekend zijn welke vlieger kandidaten daatwerkelijk op 18 augustus op mogen komen. Dan zullen ze wel erg krap in de tijd zitten met het samenstellen van klassen ed. Zijn de langmodel vliegers trouwens al wel voor de AAC gekomen?

groeten vanuit Dublin, Ierland :biertje:
 
vindt het als (niet vlieger-) kandidaat toch maar een vreemde gang van zake. Als de SOL in Juni is, zal er op zn vroegst in Juli bekend zijn welke vlieger kandidaten daatwerkelijk op 18 augustus op mogen komen. Dan zullen ze wel erg krap in de tijd zitten met het samenstellen van klassen ed. Zijn de langmodel vliegers trouwens al wel voor de AAC gekomen?

groeten vanuit Dublin, Ierland :biertje:

Ik heb de AAC al gehad.
Dacht ergens gelezen/gehoord te hebben dat de kort model lichting van augustus al vol zit.
Gaan de vliegtuigen nog in Ierland :)
 
:1855: das wel heel erg kort.

ik hoop vrijdag ochtend weer terug te vliegen, maar het is elke dag ff kijken hoe het staat met het vliegverkeer. Noord-Ierland en Schotland zijn volgens mij nog steeds dicht.
 
Ik heb de AAC al gehad.
Dacht ergens gelezen/gehoord te hebben dat de kort model lichting van augustus al vol zit.
Gaan de vliegtuigen nog in Ierland :)

Is dat zo? Laatste informatie die ik opgevangen heb is dat het langmodel nu vol zit (4 man) en er op dit moment 4 of 5 man voor kort model zijn ingepland. Ik hoorde dat er 10 tot 12 plekken voor kort model zijn. Maargoed wij (de forumleden die in augustus hopen te beginnen, martijn_31, carelines, clearancezero, 1 "anoniempje" en ik) hebben ook nog geen officiële berichtgeving gehad over het beschikbare plekken en het aantal gevulde plekken.

Afwachten maar! Ik zou als SOL kandidaat deze vraag uitzetten bij het CML. Mocht augustus vol zitten dan is de volgende opkomst op zijn vroegst februari. Als je er meer duidelijkheid over hebt dan kan je nu alvast een tijdsbesteding, baantje/studie oid, regelen voor de periode augustus tot februari.
 
maar hoe zijn jullie (rijtje mensen die je net noemde) dan te weten gekomen dat je in augustus zou mogen beginnen? Ik ben dus geschikt bevonden door de AAC als Off. LVL MWO en zou dus ongeveer deze maand te horen krijgen of ik tot de "meest geschikte" behoor die in augustus hun Lang model opleiding mogen beginnen. Hoeveel van jullie zijn er trouwens lang of kort modellers?
 
We hebben in het eindgesprek te horen gekregen dat we tot de meest geschikten behoorden, een aanstelling kregen en in de februariklas geplaatst waren. Deze klas ging echter niet door dus zijn we nu ingedeeld in de augustusklas. Van de mensen die ik noemde zijn er 4 kort model en 1 lang model.
 
maar word het aantal plaatsen voor vliegers in de augustus klas niet wat uitgebreid omdat de februari lichting (en april) voor vliegers niet doorging? En jullie zijn dus allemaal vlieger kandidaten. Neem aan dat er ook wel een aantal plekken (zowel kort als lang model) voor niet-vliegers worden vrijgehouden.
 
Voor de duidelijkheid. Het aantal plekken die ik noemde in mijn post, dus de 10-12kortmodel en 4 langmodelplekken zijn plekken voor de vliegerklas. Die staan dus los van het aantal plekken voor luchtverkeersleiding, luchtverdediging, (wapen)technische dienst, logistiek enzovoorts. Sorry voor de onduidelijkheid die ik geschept heb!

De mensen die ik noemde zijn vliegerkandidaten. Ik weet niet of er extra plaatsen voor vliegerkandidaten zijn omdat de overige lichtingen niet doorgingen. De info die ik heb over het aantal plaatsen voor vliegers in augustus is verteld op een voorlichtingsavond.
 
Dag jongens,

Mijn eerste berichtje hier op het forum!

Ik zit ook nog te wachten op de SOL samen met 2 jongens waarmee ik de GVSS deed.
Heel veel onduidelijkheid, maar hoop nu dat we eindelijk de SOL kunnen doen!
Ben ondertussen maar begonnen met werken maar wil gewoon beginnen op de KMA!

Gegroet!
 
@joost84; ik heb ook verhalen gehoord vanuit de 'AAC' hoek, dat een aantal geschikt bevonden vliegers gevraagd zijn of dat ze een andere functie willen gaan doen in augustus, omdat hun lichting niet doorging...

@Shooter; voor de functie vuurgeleide wapens is de uitslag maandag bekend, al gehoord wanneer jij uitslag krijgt?

EDIT: verkeerd account, sorry
groetjes CRN
 
ik heb sinds de AAC niets meer gehoord van defensie. Nog wel een keer gebeld om te vragen of ze al mijn documenten (diploma, CV) en zo allemaal hadden ontvangen. Maar als de kandidaten voor off. luchtverdediging de uistlag maandag krijgen zal het voor mij ook niet al te lang meer duren.

misschien dat ik maandag nog even bel of ze een datum hebben waarop het voor ons bekend is.
 
@joost84; ik heb ook verhalen gehoord vanuit de 'AAC' hoek, dat een aantal geschikt bevonden vliegers gevraagd zijn of dat ze een andere functie willen gaan doen in augustus, omdat hun lichting niet doorging...

Bedoel je de hele lichting of alleen de langmodel kant?

Langmodel is volgens mij al redelijk gevuld.
 
@joost84
Het ging om de lichting van mei, dus alleen kortmodellers. Het ging dan om functies zoals logistiek etc.

Heb zelf vandaag te horen gekregen dat ik in augustus mag beginnen. Maak me nog wel een beetje zorgen ivm bezuinigen etc. Maar waarschijnlijk kom je wel aan de bak ;)
 
Last edited:
Gefeliciteerd! *edit* lees net dat je lang model geleide wapens gaat doen dus vraag was overbodig
 
Last edited:
[heel blij modus]

Ook ik heb zojuist te horen gekregen dat ik 18 augustus op de KMA mag beginnen voor de funcitei Off. LVL lang model. Net belletje naar w/s in a'dam gedaan en daar kreeg ik het goeie nieuws al te horen. Brieven gaan er volgende week uit. Ga hier vandaag ff feestje bouwen.:yeehaa:

[heel blij modus blijft aan :biertje:]
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top