Stand Van Zaken deel 27

Status
Not open for further replies.
Vandaag weer terug van vakantie in zuid-Frankrijk. werd precies een week geleden gebeld door het hoofd van de GVSS met slecht nieuws, sollicitatie is afgewezen op grond van de behaalde resultaten po-1 t/m pvs.

niet heel raar gezien het nieuws dat het aantal opleidingsplaatsen met 33% is gereduceerd; van de 60 opleidingsplaatsen per jaar zijn er nu nog maar 40. of 10 per klas..

maar goed, toch heel jammer. heb in ieder geval m'n best gedaan en meer kun je niet doen toch? van de week maar eens bellen waar m'n medische goedkeuring blijft trouwens.. scheelt weer iets van 350 euro? ^^



@s89 goo stevie! vet dat je nog meer vlieguren mag maken, ik moet het doen met mijn 9! doe je best en laat je niet van de wijs brengen.
 
Zo jij hebt wel lang moeten wachten op je uitslag. Normaal krijg je toch binnen 2 weken uitslag? Vertelden ze aan de telefoon dat het aantal opleidingsplekken is gereduceerd?
 
Kooitje007 said:
niet heel raar gezien het nieuws dat het aantal opleidingsplaatsen met 33% is gereduceerd; van de 60 opleidingsplaatsen per jaar zijn er nu nog maar 40. of 10 per klas..

Dat kan kloppen, wat wij hier hebben vernomen is dat er vanuit de komende EMVO klassen voorlopig geen mensen naar Sheppard worden gestuurd. Er bestaat de indruk dat er momenteel KLu-breed geen mensen doorstromen naar de burgerluchtvaart vanwege de recessie.
 
2 november begin ik aan de KMA. Nou heb ik op het VWO geen natuurkunde en wiskunde B in mijn profiel gehad, en ook tijdens mijn studie daarna hier niks mee gedaan.

Het lijkt me dan ook verstandig om nu mijn kennis wat bij te spijkeren, en vraag me af of iemand hier nog tips voor heeft. Maw, welke dingen zijn relevant voor de EMVO, en hoe hoog ligt het niveau eigenlijk?

Alle reacties zijn natuurlijk welkom, maar graag hoor ik ook iets van iemand die de EMVO al achter de rug heeft, dan wel er midden in zit.

Dank!
 
^^ ik ook niet, en het niveau is vrij laag.

Het is belangrijker om te kunnen onthouden welke formule waar bij hoort (oftewel, rijtjes stampen / begrippenkennis), dan het toepassen ervan. Ik zou me niet al te druk maken als ik jou was, eerst de KMA maar doen.

p.s. ik weet niet of ze alweer ATPL doen, dan geldt wat ik zeg misschien niet meer.
 
2 november begin ik aan de KMA. Nou heb ik op het VWO geen natuurkunde en wiskunde B in mijn profiel gehad, en ook tijdens mijn studie daarna hier niks mee gedaan.

Het lijkt me dan ook verstandig om nu mijn kennis wat bij te spijkeren, en vraag me af of iemand hier nog tips voor heeft. Maw, welke dingen zijn relevant voor de EMVO, en hoe hoog ligt het niveau eigenlijk?

Alle reacties zijn natuurlijk welkom, maar graag hoor ik ook iets van iemand die de EMVO al achter de rug heeft, dan wel er midden in zit.

Dank!

Elke vliegopleiding, maakt niet uit wat hoort gewoon een bak natuurkunde bij! Als je denkt er te weinig van te weten kan je een kleine 'cursus' doen, die zijn genoeg te doen, gewoon even op googelen.;)
 
voor de mensen waarvan het op toepassing is; de PVS gaat pas weer van start in oktober/november dit omdat er met een andere firma gevlogen gaat worden. of de PVS dus op de slingsby wordt gevlogen is nog onduidelijk!

daarnaast wordt er momenteel alleen nog maar afgekeurd of aangenomen, 'minder geschikt' bestaat niet meer doordat die lijst niet meer afneemt en de kans ook klein is dat er daarvan nog iemand aangenomen wordt..

verder heb ik mijn eindgesprek 20 augustus, ben benieuwd waar ik niet goed genoeg scoorde!
 
voor de mensen waarvan het op toepassing is; de PVS gaat pas weer van start in oktober/november...

...de is ook klein is dat er daarvan nog iemand aangenomen wordt..

Ik sta zelf op die lijst, vraag me dan af hoe de november klas wordt gevuld...
 
Dat is echt heeel fijn om te horen als je morgen PVS vlucht 6 hebt :p

Namens PVS week 32, groeten uit Evora ;)
 
Mwah, dat geloof ik eigenlijk niet. Mij werd vorige week nog gevraagd of ik in augustus, november of januari zou willen beginnen. M.a.w. ook november staat nog als optie open.

Zou niet teveel op de zaken vooruit lopen. Ik denk dat er achter de schermen veel meer gebeurd dan wij weten/denken en dus blijft het voor ons slechts rumours toch?

Zo nu en dan een belletje naar het CML en/of hoofdkantoor in Amsterdam m.b.t. de stand van zaken voor jou als kandidaat doet meer wonderen dan hier gissen denk ik.
 
Ik post dit vanaf het Kontakt der Kontinenten. We hebben vanmiddag a en b-vlucht gehad. Het Ging wel redelijk, heb nog wat fouten met het houden van de aangegeven koers en de bochten gaan nog niet helemaal lekker. Daar liggen mijn verbeterpunten. Het valt me nog best tegen die GVSS. Echt pittig!

Morgen hebben we de laatste drie vluchten waarvan de laatste 2 ons fataal kunnen worden. Het wordt nog spannend morgen!

We zijn trouwens met een groep van zes;)
 
succes morgen, schoonheidsslaapje deed bij mij altijd wonderen. Onderbewust lekker wat dingen verwerken en 'sochtend weer lekker aan de bak!
 
Hey,

het was een hele zware gvss, maar uiteindelijk ben ik er doorheen gekomen met een andere jongen!Dat betekent dus wel vier kandidaten niet. Drie vielen namelijk af bij de D-vlucht. De vierde gaf aan dat hij zich niet lekker voelde dus mag hij zijn vlucht(en) op een ander tijdstip afmaken.
Maja de score is dus 2 door en 3 defintief ontkoppelt.

Mijn sollicitatie staat nu ook stil. Ik moet namelijk naar de arts om mijn longfuctie te checken ivm hooikoorts. Ik hoop dat het resultaat daarvan goed is en dat ik door mag!:d
 
Gefeliciteerd ! Succes met het onderzoek, hoop dat het wat wordt.

Iemand al iets gehoord van de laatste PVS groep? Mogen daar mensen uit naar de augustus klas?
 
Hoorde via via per toeval dat er iemand vorige week PVS had die uit omgeving Beuningen komt, komt hij/zij toevallig ook hier op Airwork, zou leuk zijn. Kom zelf uit omgeving Nijmegen!

En succes met je longfunctie: ik heb het ook gehad: 3 maal om het CMH en gelukkig niets aan de hand (en dus kan het zeker positief voor je uitpakken).
 
Ik heb afgelopen week het CML gebeld en ik moet voor 1 september mijn PVS 5 en PVS 6 vliegen in Nederland. Daarna gaat een ander bedrijf de PVS uitvoeren, dus ik heb nu in ieder geval een soort deadline. Wel prettig...
En nu is het elke dag wachten op het telefoontje dat ik de volgende dag echt de allerlaatste stap mag gaan zetten. Ben benieuwd wat ik ervan ga bakken, het is nu toch wel ruim 8 weken geleden... hopelijk houden ze daar een beetje rekening mee
 
Ik heb afgelopen week het CML gebeld en ik moet voor 1 september mijn PVS 5 en PVS 6 vliegen in Nederland. Daarna gaat een ander bedrijf de PVS uitvoeren, dus ik heb nu in ieder geval een soort deadline. Wel prettig...
En nu is het elke dag wachten op het telefoontje dat ik de volgende dag echt de allerlaatste stap mag gaan zetten. Ben benieuwd wat ik ervan ga bakken, het is nu toch wel ruim 8 weken geleden... hopelijk houden ze daar een beetje rekening mee

Test & Training Centre (zo heette het geloof ik) stopt dus met het testen van kandidaten op het PVS? Is daar een reden van bekend?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top