Stand van Zaken deel 26

Status
Not open for further replies.
Shit man! nee, gister & vandaag ruk. supermooi weer, maar echt super heiig, van 2 tot 7000 voet. bijna geen bruikbare horizon. ze gaan zo weer de lucht in om te kijken maar ik heb er een hard hoofd in dat we PVS-4 nog gaan vliegen.
waarschijnlijk morgen terug met een totaal van 3 vluchten achter de rug dus.
 
wat happend. nou heel simpel.
Ik heb waarschijnlijk tijdens m'n trainingen m'n knieen al iets overbelast. (Wat wil je 3x pw in de sportschool en 6 dagen pw op het hockeyveld).En dus ging ik er tijden de FAM van de landmacht er keihard af met knieen die echt maar dan ook echt niet meer wilden. Had zo'n verschrikkelijke pijn. Dus had zwaar onvoldoende gefietst. (bij de landmacht is je weerstand afhankelijk van je gewicht, dus hoe zwaarder je bent hoe meer weerstand je krijgt, en aangezien ik op dat moment 82 kilo woog... tel uit je winst).
Terwijl ik de limiet in de sportschool al wel gefietst had... Maarja, ze hebben me op basis van het resultaat afgekeurd voor een jaar. Maar omdat ik om een andere reden dan conditie moest afstappen mochten ze het eigenlijk niet meetellen, maar hebben ze wel gedaan...
Vervolgens de volgende dag naar de huisarts geweest, die me meteen naar de fysio doorstuurde en daar heb ik de afgelopen 6 weken gezeten voor m'n knieen.
Nu ben ik heel hard bezig met afvallen (woog woensdag 75,7) en zodra ik weer volle bak mag (heb ook nog een redelijke blessure aan m'n enkel) ga ik er weer tegenaan. En ga zeker nog keer Klu proberen, maar eerst dat lichaam van mij maar eens op/in orde krijgen.
 
wat happend. nou heel simpel.
Ik heb waarschijnlijk tijdens m'n trainingen m'n knieen al iets overbelast. (Wat wil je 3x pw in de sportschool en 6 dagen pw op het hockeyveld).En dus ging ik er tijden de FAM van de landmacht er keihard af met knieen die echt maar dan ook echt niet meer wilden. Had zo'n verschrikkelijke pijn. Dus had zwaar onvoldoende gefietst. (bij de landmacht is je weerstand afhankelijk van je gewicht, dus hoe zwaarder je bent hoe meer weerstand je krijgt, en aangezien ik op dat moment 82 kilo woog... tel uit je winst).
Terwijl ik de limiet in de sportschool al wel gefietst had... Maarja, ze hebben me op basis van het resultaat afgekeurd voor een jaar. Maar omdat ik om een andere reden dan conditie moest afstappen mochten ze het eigenlijk niet meetellen, maar hebben ze wel gedaan...
Vervolgens de volgende dag naar de huisarts geweest, die me meteen naar de fysio doorstuurde en daar heb ik de afgelopen 6 weken gezeten voor m'n knieen.
Nu ben ik heel hard bezig met afvallen (woog woensdag 75,7) en zodra ik weer volle bak mag (heb ook nog een redelijke blessure aan m'n enkel) ga ik er weer tegenaan. En ga zeker nog keer Klu proberen, maar eerst dat lichaam van mij maar eens op/in orde krijgen.

zuur joh! wel genaaid dat ze je afgekeurd hebben op basis van conditie ipv die blessure waar je last van hebt.. succes met revalideren! komt vast wel goed.
 
Ouch, dat is idd erg balen. Maar ik vind het wel vreemd van het de KLu, dat ze je op basis van een blessure afwijzen. Dan zou je op zijn minst de medische keuring over nieuw moeten doen, vind ik.
Maar goed, veel succes hé, met het revalideren. En dan lukt het de volgende keer zekers.
 
Ouch, dat is idd erg balen. Maar ik vind het wel vreemd van het de KLu, dat ze je op basis van een blessure afwijzen. Dan zou je op zijn minst de medische keuring over nieuw moeten doen, vind ik.
Maar goed, veel succes hé, met het revalideren. En dan lukt het de volgende keer zekers.

Ben niet door de Klu afgekeurd maar door de Landmacht....
En aangezien fysieke testen voor ieder defensie-onderdeel gelden... ben ik dus gewoon de sjaak.
 
binnen 1 week kun je prottest aantekenen doen dus!

Ja weet ik, maar m'n knieen waren dusdanig naar z'n gooitje dat ik wel protest kon en wilde aantekenen, maar m'n huisarts zei ( ook gezien mijn enkel blessure) dat ik beter nu eerst gewoon echt alles helemaal weer goed moet laten worden, zodat ik straks een veel grotere kans op slagen hebt. Daar had ie wel een punt mee. En ik kreeg in dezelfde week (die week dat ik protest kon indienen) te horen dat ik nog zeker tot en met augustus niets bijzonders met m'n enkel mag doen omdat m'n enkelbanden toch wel gescheurd waren geweest en daar staat nou eenmaal een jaar voor voordat dat weer helemaal goed is. Dus heb ik me er maar bij neer gelegd.
 
Helaas, vandaag afgekeurd bij de PO1.
Luistertest 0 fout, ruimtelijk inzicht een 4 (5 is benodigd) en hand voet coordinatie 4,4,2.
Dit laatste komt omdat ik halverwege de test mijn concentratie verloor. Misschien over 6 maanden een herkansing... ondertussen bij de KLS solliciteren.
 
Helaas, vandaag afgekeurd bij de PO1.
Luistertest 0 fout, ruimtelijk inzicht een 4 (5 is benodigd) en hand voet coordinatie 4,4,2.
Dit laatste komt omdat ik halverwege de test mijn concentratie verloor. Misschien over 6 maanden een herkansing... ondertussen bij de KLS solliciteren.

Jammer bommel, veel succes bij de KLS!
 
Ik volg zelf ook wel een leuke HBO opleiding. Ik heb al 2 x deel genomen aan het selectie traject maar ben nu van plan om m`n volgende x pas uit te stellen tot na mijn afstuderen. Op deze manier heb ik in ieder geval een vangnet;)

Silent, wanneer ben je afgestudeerd als alles volgens plan verloopt?
 
Kooitje007, hoe zit het met jou dan nu? Ik naam aan dat je terug bent uit Portugal? Moet je nu nog een keer daarheen of vlieg je je laatste 3 vluchten op Seppe?!
 
Silent, wanneer ben je afgestudeerd als alles volgens plan verloopt?

Dat gaat nog wel even duren, zit nu in het eerste jaar van mijn HBO. Kan helaas net mijn P niet meer in 1 jaar halen. Ik volg de komende jaren het forum gewoon en als ik afgestuurd ben (volgens plan) ben ik pas 21. :biertje:
 
Nog alle tijd van de wereld Silent-D ;). Geniet maar van je studententijd, is voorbij voordat je het weet :(

:biertje:
 
Week 25 weer naar Portugal, mits het weer meezit ;)
had ik niet zo snel verwacht! kan niet wachten om die aerobatics mee te maken haha.
 
Mooi man dat je zo snel je PVS af kan maken!

Gewoon 2 x portugal op de kosten van de defensie

Denk dat er maar eens kamervragen gesteld moeten gaan worden over die snoepreisjes bij de Klu ;)
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top