Staken??

Ik ben voor staken, heb het geheel gevolgd, en wat trans doet is schandalig, vrees dat staken de enige mogelijkheid is om wat voor elkaar te krijgen gezien de opstelling van trans, de vnv mag best zn tanden eens laten zien.
 
Klein kind...

Klein kind...

Hou nou es oooooooooop! :blabla:

ON topic: zoals ik al eerder schreef, niet iedereen wil graag voor een cowboy outfit werken waar secundaire arbeidsvoorwaarden nihil zijn. Geloof het of niet, je hebt zelfs piloten die er voor willen knokken om nog als een normaal mens behandelt te worden, zodat je als werknemer niet voor een kopje koffie hoeft te betalen tijdens de vlucht.

Als je denkt dat je bij die Ierse club op lange termijn zonder staken en zonder vakbond (maar met gear down op 5nm, sorry ik kon het niet laten ;) ) beter af bent dan hoop ik het beste voor je, maar ik denk het niet. Alles wat jullie meer verdienen aan gross pay, trekt MOL er weer genadeloos van af voor te besparen/zelf laten betalen voor sim checks, medicals, crew meals, een kopje koffie pensioen etc.

'O Leary's tijd komt nog wel. Die man is accountant en hij zal niemand een cent meer betalen dan strikt noodzakelijk. In economisch goeie tijden is het makkelijk geld verdienen, voor zowel werkgevers als werknemers. Maar vroeg of laat (in het huidige economische klimaat eerder vroeger dan later) droogt de banenmarkt in India, China en het MO op en dan wordt ook het Ryanscare pilotencorps genadeloos van achteren genomen. Zonder vasiline welteverstaan...

Wat de Trans piloten doen is kijken in de toekomst en zorgen dat ze goed ingedekt zijn. Dat is een betere strategie dan afwachten en niets doen, of iets eerder gear down selecteren.
 
Ik ga er wel op in want veel mensen komen op dit forum en denken dat het klopt wat sommige mensen schrijven en dat geeft vaak een verkeerde indruk van een (potentiele werkgever) maatschappij.
Overigens doe je het nu weer en dat is jammer, deze thread zou alleen over Trans moeten gaan maar mensen als jij maken dat helaas onmogelijk. Jammer.

De discussie over gear down kan je mooi voeren in het eigen "ryanair" forum...
Daar is al een draadje geopend daarover. Laten we het nu gewoon even hebben over de staking bij TRANS, wat niets te maken heeft wanneer je wel of niet gear down moet doen :blabla::blabla:
 
Bij Ryanair betaal je niet voor sim checks, medicals, pensioen etc. Geen onzin posten. Probeer het on-topic te houden of begin een andere thread. Er is al een alles wat slecht is aan Ryanair thread. Misschien kan je daar je ei kwijt?

Luister naar wat B767-300ER zegt, dit gaat over Trans.
 
Ik dacht dat deze topic die ik geplaats heb toch over staken bij trans ging..........blijkbaar kan ik hem beter veranderen in:wie durft als laatste de gear down te doen of trans vs ryanair.

Anyway ik hoop voor de piloten die bij trans zitten daar de vergadering die om 14u begonnen is ook daadwerkelijk wat opleverd.
Voor alle trans piloten die hier zitten suc6 met de onderhandelingen
 
Ik vind het ondernemen van acties totale onzin en niet getuigen van enige professionaliteit. Het lijkt erop dat de VNV hier als een klein kind eerder verlies (oa de rechtzaak mbt inhuur) niet kan uitstaan en de spelregels wil veranderen omdat ze zich had vergist. Verder, de nieuwe flight time limitations zijn stringenter dan voorheen dus al een goede verbetering. Zoals eerder al door airlines gemeld in de krant, er is in het verleden niet gebleken dat de huidige regelgeving gevaarlijk was, hoe kan het nu dan, nu hij restrictiever wordt dat wel zijn? Verder is de nieuwe FLT mede tot stand gekomen samen met IFALPA, de overkoepelende europese vliegersbond. Het is dan op zijn zacht gezegd raar dat daar nu direct aan gemorreld wordt door een vakbond die lid is van IFALPA. Dan hadden ze daar op europees nivo mee moeten komen wat mij betreft.

Daarnaast, onbetrouwbaar management? Ik heb nog nergens gelezen wat dat nou precies inhoudt en of dat dan wel zo zwaarwegend is. Cabine en grond bonden cq werknemers hebben nog nooit daarover geklaagd. Je maakt mij niet wijs dat die 2 groepen anders behandeld worden dan de vliegers!
 
Zijn er naast Trans nog meer operators die duties maken van 15/16 uur in combinatie met een tent in een 737, die ook daadwerkelijk gescheduled worden (Arke, Air Berlin)? Ik heb het idee dat het bij de meeste maatschappijen wel mogelijk is, maar het eigenlijk nauwelijks gebruikt wordt (alleen 'noodgevallen'), dus ook nooit de problemen ervaren die Trans crew wel ervaart. Ik heb er zelf namelijk nog nooit van gehoord.

Zelf vind ik ook dat je enige acties moet proberen te vermijden. Maar als dit al het zoveelste jaar is waarin er problemen zijn moet je als vakbond op een gegeven moment je tanden laten zien. Het eeuwige gesteggel leidt dan uiteindelijk ook tot niks.
 
Ik zou ook voor om acties te vermijden.
En over het algemeen vind ik ook, de indruk die ik krijg dat men soms onterecht zeurt en dan anderen, in dit geval collega's meeneemt in dat pessimistisch gedoe.

(Heavy crew, is alleen maar gezezllig, hoe meer zielen, ho emeer vreigd :D zo erg is dat nou toch ook weer niet en binnenkort zouden ze er toch gaan slippen dus heb je dat ook weer minder)

groeten,
Bowstring
 
Wind up alert !!!!!!!!!!!!!!!

Geeft niet hoor. RTFM heeft een vakantie bij Transavia geboekt en is bang dat hij een dag later zal moeten vertrekken. Typisch Nederlandse mentaliteit, toen de buschauffeurs gingen staken voor een betere CAO dacht menig Nederlander ook "die buschauffeurs kunnen de pot op, als ik maar niet 10 minuten eerder van huis moet!" Heerlijk, toch?

RTFM: "Ik heb nog nergens gelezen wat dat nou precies inhoudt..."

Bedankt voor je conclusies, ook al geef je zelf toe dat je niet goed op de hoogte bent (dat klopt). Er is geen enkele verplichting naar buiten toe om jan en alleman 100% in te lichten over hoe de vork in de steel zit, en daarom lig ik ook niet wakker van opmerkingen als deze. Als je niet bij het bedrijf werkt dan is het niet je plaats om een conflict tussen werknemers en werkgever van buitenaf af te doen als "stom" of "belachelijk" of "er wordt gewoon teveel gezeurd". Daarmee uit je enorme minachting richting werknemers voor wie dit een zeer belangrijke kwestie in hun dagelijkse leven is.

Mocht iemand nog het idee hebben dat er ook maar één werknemer is die GRAAG wil staken, dan wil ik dat bij deze even recht zetten: Dat is dus niet zo. Niemand wil graag acties.


P.S. Overload, niet stiekem wegsluipen! Tussen je Ryanair promo's zaten ook nog zinnige uitspraken ;)
 
Zijn er naast Trans nog meer operators die duties maken van 15/16 uur in combinatie met een tent in een 737, die ook daadwerkelijk gescheduled worden (Arke, Air Berlin)? Ik heb het idee dat het bij de meeste maatschappijen wel mogelijk is, maar het eigenlijk nauwelijks gebruikt wordt (alleen 'noodgevallen'), dus ook nooit de problemen ervaren die Trans crew wel ervaart. Ik heb er zelf namelijk nog nooit van gehoord.

Zelf vind ik ook dat je enige acties moet proberen te vermijden. Maar als dit al het zoveelste jaar is waarin er problemen zijn moet je als vakbond op een gegeven moment je tanden laten zien. Het eeuwige gesteggel leidt dan uiteindelijk ook tot niks.

Nou geef ik toe dat ik geen lid ben van de VNV, en dat ik niet inhoudelijk op de hoogte ben van de achtergronden.

Dat ik het toch begrijp dat mensen willen/moeten staken, heb ik al duidelijk gemaakt. Zoals IZ zegt, er is niemand die WIL staken, soms heb je geen andere optie.

Maar ik had het idee dat dat verhaal met de tent eigenlijk meer theoretisch was. Moet men idd (kortere) nightstops in het vliegtuig doorbrengen?
Telt dat onder nederlandse regelgeving al als slaap- en rustmogelijkheid?
 
Lajjenieopnaajah : mensen die "nivo" schrijven i.p.v. niveau zijn sowieso van zo'n bepaald niveau.
 
Maar ik had het idee dat dat verhaal met de tent eigenlijk meer theoretisch was. Moet men idd (kortere) nightstops in het vliegtuig doorbrengen?
Telt dat onder nederlandse regelgeving al als slaap- en rustmogelijkheid?

Correct me if I am wrong, but
HV heeft geen nightstops, alleen turn-arounds op aanvliegbestemmingen
Die Turn Arounds duren tussen de 45 en 55 minuten, waarbij alle pax van boord en weeraan boord moeten. Dus en nightstop van 45-55 min op een op een neertje AMS-HRG
 
Die tent is om 'rust' te pakken voor cockpit en cabine tijdens heavy crew gedurende de vlucht, omgeven door passagiers die het vooral hilarisch vinden om zo af en toe naar binnen te gluren en koters die aan de gordijnen gaan hangen. Niet echt quality-time dus.

Een snelle 'google' levert dit resultaat op.

25_feb_amsfuelpaams_016.jpg


Gelukkig kunnen zij er nog om lachen.
 
Iz en Jaap Stobbe,

Helaas zijn jullie beide niet in staat een inhoudelijke weerlegging te geven van het door mij gestelde. Jammer dat het bij het proberen te kleineren blijft, herkenbaar hier op het forum. Als je iedereen niet meer serieus neemt die wel eens een taalfoutje maakt wordt het er erg eenzaam op de wereld Jaap. En Iz, in jou reactie worden mij woorden in de mond gelegd die ik niet heb gebruikt en ook nog gemeld dat ik zelf zou hebben gezegd niet goed op de hoogte te zijn. Ook niet correct als je mijn post goed erop naleest. (Of jou conclusie daarna nu wel of niet correct is)

Je antwoord dat niet alles verteld hoeft te worden deel ik, maar wanneer je iemand in het openbaar (kijk de VNV site en uitspraken in de media van het VNV maar na) onbetrouwbaar noemt moet je natuurlijk wel uitleggen waarom je die mening hebt. Iemand openbaar zwart maken mag, als je het ook maar durft uit te leggen waarom je dat vind in diezelfde openbaarheid. Anders heet dat volgens mij smaad?

Overigens heb ik het in bovenstaande post niet over individuele vliegers maar het orgaan VNV. Ik heb niet het idee (gevoel dus niet meetbaar maar wel aan de hand van eerdere ervaringen) dat het VNV altijd helemaal alles verteld aan haar leden. Als laatste, ik ben ook niet tegen het recht om te staken maar de redenen waarom er hier acties zouden gehouden gaan worden begrijp ik niet om de redenen in mijn eerdere post.

Kortom, hierbij de uitnodiging om de mijn argumenten onderuit te halen, maar dan met feiten. Als jullie dat niet willen of kunnen ivm de "geheimhouding" of whatever, even goede vrienden maar probeer dat neerhalen van een ander dan niet te doen. Dat zou jullie sieren.
 
Last edited:
Ik heb gister een cockpit crew ff gevraagd wat het nut van dat tentje is.....
Want de heren of dames zitten lekker knus met ze tweeen voorin op hun schapenvachie maar er is niemand in de vlucht die als vliegen keep meegaat.
Dus dat betekent gewoon lekker de hele weg stug voor je uit kijken en zodra de kist geland is ff snel oogjes toe doen voor laten we zeggen 30 min...en dan begint de pret weer van voor af aan en kun je lekker weer de hele weg terug naar EHAM weer terug met halve ogen naar buiten kijken.misschien idee om derde man/vrouw mee te geven zal iedergeval wel goedkoper zin dan de hele crew in een hotel te stoppen en laten we dan nog niet eens nadenken dat je met de zelfde kisten dan toch gewoon het zelfde werk kan doen.Het is wel zo dat hoe meer stoppies erbij komen hoe minder vluchten er worden uitgevoerd met de kisten zodat je dus ook weer extra kisten zou moet hebben
 
Back
Top