Ace of Spades
New member
Jammer dat er maar weinig MD80 family rated Airworkers zijn, handje vol misschien.
recall items heb je op dat moment niets aan....
Je hebt t/o thrust op staan en als er dan (tijdens je rotatie of vlak daarna) een reverser deployed doe je weinig meer....
Origineel gepost door Eikie
Alles kan, het is geen stalen kabel van de reverser rechtstreeks naar de hendel, ergens tussen in kan er iets fout gaat waardoor de reverser controller denkt dat hij moet deployen...
Origineel gepost door Stabilo
Ok, begrijp dat er geen kabel inzit,
Movement of the reverser sleeves to the reverse thrust position
mechanically retards the throttle to the idle thrust position, and the interlock
limits movement of the throttle as long as the engine is in reverse thrust.
Volgens het videootje van the Guardian (for what it's worth ) kwam het toestel eerst links naast de baan om vervolgens er rechts af te gaan.Uit eerdere berichten is naar voren gekomen dat het toestel rechts van de baan is terechtgekomen en dat er iets mis zou zijn met de linker motor. Als de thrust reverse voor de linker motor is ingeschakeld, lijkt het mij strijdig met het parcours dat het toestel heeft gemaakt. Toch?
Daar zullen de onderzoekers ook nog wel even over bezig zijn... Alles is mogelijk, behalve een conclusie trekken uit 1 foto....Ah, OK. En kan dit door de val zo gekomen zijn? (Lijkt ook mij onwaarschijnlijk, maar wil niets uitsluiten).
Ja me dunkt, en nog twee honderd meter verder is de enorme brandplek waar de kist in stukje over verdeeld ligt.op het terrein ROND de piste zijn sporen dat de staart de grond heeft geraakt
Nee :duh:, even verderop ROND de piste heb je zojuist staart sporen gevonden, dus een nose-up situatie, lastige combinatie lijkt me.OP de piste zijn geen banden sporen
With all respect, niet mee eens.laten we gewoon het rapport afwachten en daarover discusieren.