Spanair ongeluk

Iedereen sterkte.

Ik hoor net op CNN, dat de MD-80 is geroteerd. Daarna, op een tiental meters hoogte een ontploffing in de motor heeft gehad, wat brand met zich mee bracht en op een hoogte tussen de 100' en 300' weer is gaan zakken. Geland en aan het einde van de baan eraf....
 
hoop dat het meevalt, laatste berichten zijn alleen niet positief, ong. 150 doden volgens CNN.
 
Last edited:
Volgens NOS zou het gaan om 150-170 inzittenden waarvan zeker 29 overlevenden. Dodenaantal opgelopen tot + - 100.

Sterkte gewenst.

EDIT: Het zou gaan om een MD-82.
 
De beelden die ik om 16:30 zag beloven zeker niet veel goeds,...
Sterkte voor alle betrokkenen.
 
Sterkte

Dit stukje info vond ik nog op het web via www.airdisaster.com:

The aircraft [EC-HFP], on a scheduled passenger flight from Madrid to Las Palmas, Gran Canaria, crashed on takeoff from runway 36L at Madrid Barajas Airport. The aircraft had aborted a previous takeoff attempt and returned to the gate due to an engine problem, and crashed during its second takeoff attempt approximately an hour and a half later. The MD-82 came to rest between runways 36R and 36L with the fuselage broken in several pieces, exploding in flames and igniting a large brush fire in the vicinity of the wreck site.


Bron: http://www.airdisaster.com/photos/ec-hfp/2.shtml
 
Last edited:
Iemand een video van de gehele crash, dus engine fire etc? sterkte voor de nabestaanden.
 
Iemand een video van de gehele crash, dus engine fire etc? sterkte voor de nabestaanden.

Kan zelfs doodgaan tegenwoordig geen privé-aangelegenheid meer zijn? Waarom moeten dit soort dingen nou per sé te zien zijn?

Als die video er al is hoef ik 'm niet te zien.
 
Erg genoeg dat dit soort dingen gebeuren, moeten we toch geen ramptoeristje gaan spelen.
 
Back
Top