Spanair ongeluk





Tja, dat guidance systeem stond volgens die chart op A320. Dat levert stress op natuurlijk.

En als je die SIDs bekijkt met die minimums chart, dan kom ik (gebaseerd op mijn ervaring) toch ook op CFIT uit.
 
Op de LUXse radio vanmiddag:

in de spaanse krant (el pais?) staat een deel van het onderzoek en er is gebleken dat bij de start de co-piloot vloog. Maar dat schijnt wel vaker voor te komen, zei de nieuwslezer.

:confused:Tsja, dat is toch vragen om moeilijkheden, co-piloten aan het stuur te laten? What next?
 
De beelden:

http://www.elpais.com/articulo/espa...emos/aviacion/elppgl/20080918elpepunac_12/Tes

Verbazend dat er uberhaubt mensen levend uitgekomen zijn. De klap alleen al...

Als het werkelijk zo is als het "voorlopige rapport" dan is het triest voor de pax als personeel dat ze gestorven zijn terwijl dat niet had hoeven gebeuren omdat dat 21 jaar geleden al gebeurd is. Men moet uit een crash een les trekken. Dit is dan, nogmaals als het zo gegaan is, niet gelukt. Shame

C.
 
Verbazend dat er uberhaubt mensen levend uitgekomen zijn. De klap alleen al...


Inderdaad, niet te geloven...

Niet prettig om naar te kijken deze beelden! Het is te hopen dat ook dit tragisch ongeluk bijdraagt aan een nog veiligere luchtvaart.
 
Ik heb de beelden bekeken van de Spanair crash. Het lijkt er wel op alsof die van de baan is afgereden. Daarna had je de heuvel die afliep, Spanair had net genoeg vaart...vloog daardoor nog een klein beetje. Piloot heeft geprobeerd op te trekken (zoals je ziet ging de neus omhoog). Maar had daarvoor niet meer genoeg snelheid en stortte neer.
 
Toch fijn dat er eindelijk eens een deskundige wat deskundige uitleg geeft over wat er nou precies gebeurd is! Echt top!
 
Back
Top