Selectie procedure KLS

Status
Not open for further replies.
helaas niet; ik ben 24, en met 28 mag ik niet meer soliciteren.

Ik zit alternatieven te overwegen, maar daar wordt verwacht dat iemand borg staat. Dat kan voor mij een groot probleem worden..
 
Ehy Djanello..

(Niet denigerend bedoel hoor maar..) Kijk eens verder dan de vlag van KLM strekt over ons nietige laaglandje :p:

Zijn nog veel meer scholen waar je een garantiefonds kan krijgen en dus geen borg hoeft te staan. Of je moet per se in Nederland piloot willen worden want in het buitenland is ook genoeg potentie.

Neem b.v.b. EPST / stella aviation / Martinair vliegschool / DFA (Vliegveld eelde (heb je nog kunnen bezichtigen tijdens al je bezoekjes aan KLS)) om er maar een paar te noemen.

KLS niet halen is niet einde van de wereld.
Veel suc6 allemaal met selectie/opleiding KLS!!!

Fab..
 
Ik denk dat als je alle 10 pagina's goed doorleest elke fase doorgrondig is besproken!!

Dus kijk daar nog maar eens rond, dan zul je vast een hoop nuttige info tegenkomen.
Bij kennisbank kun je ook nog een hoop algemene info vinden.

Ben hier een tijdje niet meer te zien geweest, maar aankomende week zit de GVSS er aan te komen..
Nog meer people die er dan heen "mogen"?
 
ben wel benieuwd of 'ledikant' t gehaald heeft...
in ieder geval hoe t ging..
als ze t ff zou willen laten weten zou wel leuk zijn ;)

grtz
 
Ja, ik sta weer met beide benen in uhm Vlijmen.
Ik heb mezelf beloofd niet te gaan denken over "zal ik door zijn ?" of "zal ik niet door zijn", dus dat doe ik niet. (Ook al heb ik wat studenten beloofd volgende week donderdag langs te komen voor de COVA en ik wel zo iemand ben die zich aan beloftes houd .. )
Maar het was in ieder geval een superweek. Het was lichtelijk heel erg veel stressen soms (het begon een half uurtje voor de vlucht en 5 minuten voor de vlucht was het over en eenmaal in de cockpit is het helemaal weg, je bent dan helemaal geconcentreerd en je wilt alleen maar de lucht in) maar het is echt genieten. Je hebt toch al een beetje het "pilotengevoel". Elke dag voorbereiden voor een vlucht en dan vliegen.
Ook al die kerels in pak die er rondlopen doen je wel wat (vooral als vrouw natuurlijk :rolleyes: )

En nu zit ik weer op school en wil ik onmiddellijk de trein terug naar Groningen pakken om me weer pilote te voelen ..
 
gvss

gvss

Hoi Ledikant

Kun je wat meer vertellen over de inhoud.
Ging het goed, moeilijk.

En zijn er ook dingen die je misschien thuis kunt voorbereiden?


Groetjes
 
Tuurlijk. Dat boekje moet je goed uit je koppie kennen. Alle handelingsvolgordes en crosschecks etc.
Voor de rest kun je je moeilijk thuisvoorbereiden, je laat gewoon alles op je afkomen en voor de vlucht kijk je alles door wanneer je wat moet doen.
Maar dit gaat per vlucht steeds beter, omdat je het dan al wat vaker hebt gedaan en wordt het dus al wat meer "automatisme".
 
Ik ben ook door POI en POII heengekomen, 3-1 en 25-1. Het is nu wachten op de uitnodiging voor m'n GVSS! Ik heb wel heel erg veel aan de tips hier! Succes iedereen verder!
 
Ledikant said:
Ja, ik sta weer met beide benen in uhm Vlijmen.
Ik heb mezelf beloofd niet te gaan denken over "zal ik door zijn ?" of "zal ik niet door zijn", dus dat doe ik niet. (Ook al heb ik wat studenten beloofd volgende week donderdag langs te komen voor de COVA en ik wel zo iemand ben die zich aan beloftes houd .. )
Maar het was in ieder geval een superweek. Het was lichtelijk heel erg veel stressen soms (het begon een half uurtje voor de vlucht en 5 minuten voor de vlucht was het over en eenmaal in de cockpit is het helemaal weg, je bent dan helemaal geconcentreerd en (je wilt alleen maar de lucht in) maar het is echt genieten. Je hebt toch al een beetje het "pilotengevoel". Elke dag voorbereiden voor een vlucht en dan vliegen.
Ook al die kerels in pak die er rondlopen doen je wel wat (vooral als vrouw natuurlijk :rolleyes: )

En nu zit ik weer op school en wil ik onmiddellijk de trein terug naar Groningen pakken om me weer pilote te voelen ..

Alleen viel het elke keer zo tegen he, pitch up en dan aan de grond blijven... ;)
deze zaterdag krijg je het te horen? succes met wachten!
Jesper
 
yes darkmark, ik was daar... woe ben jij dan? jij was er dus ook?
blauwe dodo :p
ik weet wat t is annebet, veel sterkte met wachten, maar laat t wel ff weten morgen ;)

grtz
 
@Blokkie

Heb jij nou GVSS voor de KLu en de KLS gedaan? Of alleen voor KLS of KLu .

Veel succes in de verdere selectie
 
Ik zal het jullie ook wel even laten weten, ik zat tegelijk met mevrouw Ledikant in de Grading.

Ik hoop dat ik de laatste vlucht niet teveel verkloot heb...

Ik zie het morgen wel, ik ga denk ik gewoon lang uitslapen en hopen dat de post er al is als ik wakker word :D
 
Ah, volgens mij is Mister Immortal dus Mister Wouter uit Vlaardingen ?

En welnee, je hebt de laatste vlucht niet verkloot. Heb eens een beetje vertrouwen in jezelf :)
Morgen rond 2 uur is de postbode in Vlijmen, nu maar hopen dat hij een leuke (positieve) verrassing bij zich heeft..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top