Selectie procedure KLS

Status
Not open for further replies.
Jerome said:
Ik heb een paar weken geleden(3 januari) mijn eerste psychologische test gehad, en 1 februari mijn tweede..
Hoeveel mensen vallen hier ongeveer af?
Ik weet de cijfers niet. In mijn groepje gingen we met 3 van de 6 door.
 
Jerome said:
Ik heb een paar weken geleden(3 januari) mijn eerste psychologische test gehad, en 1 februari mijn tweede..
Hoeveel mensen vallen hier ongeveer af?

wij gingen alle 10 door. Dit hangt volledig af van groep tot groep en je kan die cijfers totaal niet veralgemenen.
In een ander topic is er tot de conclusie gekomen dat over de hele selectie ongeveer 17-18% slaagt. Dit is wel een veronderstelling he
Ik kan je enkel de raad geven je niet te veel op cijfers te baseren. Het is tenslotte jij dat het moet waarmaken, of er nu 2 of 4 maan slaagt, dit zal zeker geen effect hebben op uw slaagkansen. cijfers kunnen alleen maar schrik en onzekerheid opleveren, dus: vertrouw op uw capaciteiten en probeer ervoor te gaan

succes!!
 
Jesper, klopt; er werd idd niet naar klm vloot etc. gevraagd :D

Gesprek duurde wel een vol uur bij mij, maar het was vrij gezellig en een van de cova leden heeft de site airwork zelfs opgeschreven omdat ie al eens eerder er van gehoord had en nu wel eens wilde weten wat dat nu eigenlijk is ;)

't Is dat ik moet werken zaterdag, anders zou ik met camouflage en al bij de brievenbus gaan posten en de postbode gijzelen zodra ie de straat in komt!
 
Last edited:
heb met een KLM piloot gesproken over het zo vroeg mogelijk beginnen of niet?

Zijn antwoord was dat je zo snel mogelijk moet beginnen zeker met de nieuwe vloot van de KLM.

daarom start ik nu dus ook in maart, de 27e!

:rt: voor mij genoeg reden om meteen te starten als hij het zegt!!
ik laat wel wat weten over hoe het avontuur verder gaat als je door de selectie heen bent!

greetz ChaVie
 
Iz, ben je ook piloot dan? heb laatste tijd de post niet echt gevolgd.
maar door jou reactie ging ik toch twijfelen en het even navragen allemaal.

Swank jij begint dus ook in maart?
geef me even je mail in pm :D

Woeps.. sorry Iz heb al gezien op andere threads enzo dat je er enorm veel vanaf weet :D
 
Last edited:
eeys, Mense

Donderdag Cova gehad, en vanochtend nog niets in de bus zien liggen,
Moet nu dus nog wachten tot maandag:(
Heb zelf wel een redelijk gevoel over mijn gesprek, was een klein half uurtje bezig vond het gezellig, en heb naar mijn mening hun vragen kunnen 'weerlegge'.
Nu dus nog wachten tot maandag :(
 
ChaVie,

No worries joh. Ik probeer alleen maar goede tips te geven en mensen te waarschuwen voor valkuilen waar ikzelf of anderen om mij heen in gevallen zijn.

Nog een voorbeeldje van hoe een paar weken verschil kan maken, nu met betrekking op mezelf: Twee weken voordat ik klaar was met de opleiding werd ik opgebeld door MP of ik die middag grading kon doen en de volgende dag de opleiding in. Bijna een gegarandeerde aanname dus, maar het kon dus niet doorgaan omdat de conversie naar m'n NL-brevet dus nog twee weken zou duren. Nadat ik een opleidingsgenoot die al wel klaar was getipt had (en hij de baan ook kreeg) is daar een aantal jaar niemand meer aangenomen. Dit was in 1999.

Uiteindelijk heb ik twee jaar bij een klein maatschappijtje in Eindhoven gevlogen tegen zeer slechte arbeidsomstandigheden, wat eigenlijk alleen maar geld heeft gekost en ben ik ook daar nog net het laatste faillissement ontglipt en sinds 2001 bij HV in dienst.

Al met al nog goed terechtgekomen, maar het missen van zo'n kans kan natuurlijk ook veel slechter uitpakken.
 
Hoi

Ik volg deze forum al een tijdje, en het is best interessant.

Donderdag(27) heb ik me eerste selectie onderdeel.

Als ik sommige moet geloven hoef ik hier niet al teveel voorbereidingen aan te treffen.

Groetjes M.
 
kun je'm niet kwalijk nemen; je bent verplicht daar een bewijs in te voeren. (iets wat ik altijd al raar vind)

En verdorie wat doet die brief van de COVA er dit keer lang over!! dinsdag en nog steeds geen uitslag! Als ie vandaag niet komt ga ik aan't eind van de middag bellen.
 
@ Djanello,

ik had mijn cova vlak voor de kerst en omdat de post dan waarschijnlijk niet op tijd kwam mocht ik gewoon bellen de dag erna! maar wel VOOR 12 uur zodat je mevr. van Veen kan spreken!!!!
 
't is nu 14.30, als ik 'm om half vier nog niet heb, ga ik toch proberen even te bellen. Nog 24 uur wachten is gewoon erg!

update; foutje bij de uitgaande post van de KLS, post komt morgen!
 
Last edited:
Yahoo!!

Cova gehaalt, nu a.s maandag naar Maarsen voor de medischekeuring... en dan na mijn exames zo snel mogelijk beginnen!!!!
 
Ik ben niet door de COVA heengekomen :(

psycho 5 + grading 6 = niet voldoende tenzij er iets speciaals aan de hand is geweest. Ze durfden het dus niet met me aan.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top