Selectie procedure KLS

Status
Not open for further replies.

Jesper

New member
Hee, ik ben al een lange tijd geinteresseerd in piloot worden en heb wat jongens die ik ken die nu in de opleiding zitten en waar ik veel van hoor. Ik heb net het formulier van de KLS ingevuld en ik moet hem nog even opsturen. Volgend jaar zit ik in examenjaar HAVO met N&G. Nou hoorde ik dat sommige mensen er in het gesprek al uit werden geselecteerd omdat ze een doublure niet goed konden onderbouwen, is dit echt waar? Ik ben namelijk aan het eind van 4vwo n&g naar de havo gegaan omdat ik het op het vwo veel te druk had met dit profiel, en daardoor had ik geen tijd meer om sport te beoefenen en sowieso had ik geen vrije tijd meer. Is het dan genoeg onderbouwd of zijn ze hier niet tevreden mee en lijkt het dus dat ik niet genoeg gemotiveerd ben oid?
Hopelijk kan ik hier wat meer duidelijkheid krijgen over de selectie, ik moet zeggen dat ik er erg naar uit zie!
alvast bedankt!
Jesper Visser (17 jaar)
 
Dit klopt. Je moet goed weten wat je er van geleerd hebt en je moet het niet als een blok aan het been zien.

anderen sporten nog wel tijdens het vwo, dus waarom jij niet? Was sport echt de enige reden of waren er nog meer oorzaken?

Het is iets waar je wel goed over na moet denken, maar zeker ook niet over in moet zitten. Met negatief reflecteren over dit soort zaken reflecteer je jezelf ook negatief naar anderen.
 
Hou er wel rekening mee dat je het op de KLS wel erg druk gaat krijgen met de theorie, en ze wel van je verwachten dat je je voor de volle 100% hiervoor inzet. Dat je dan geen tijd voor sport meer hebt, so be it (heb je wel als je alles goed inplant). Moet je zelf ook niet willen voor een dergelijk bedrag. Als je kan laten zien dat je dit begrijpt is er niets aan de hand.
 
Ik denk dat meer vrije tijd niet zo'n goed argument is. Blijven zitten hoeft niet erg te zijn, maar wel gegronde redenen. Het is geen schande als VWO te hoog gegrepen is, maar zeg niet: ik wilde meer vrij tijd dus ging ik naar de HAVO.

Je hoeft echt geen modelleerling te zijn. Was ik ook niet. VWO vrij matigjes gedaan, PO1 heeeel slecht , maar toch alles gehaald. :D
Motivatie is de sleutel tot succes ;)
 
Ik ben drie keer van profiel geswitcht, en twee keer van niveau... ik had wel even wat uit te leggen bij de TOCO, maar daar kun je je best uit lullen. Onthoud dat ieder verhaal twee kanten heeft.
Dus: te lang over je middelbare school gedaan? Gooi het op doorzettingsvermogen of "het zweefvliegvirus"
van school of niveau verandert? Zelfontplooiing of brede interesse...
U herkent vast datgeen dat op jouw van toepassing is.
Succes!!
 
ALs jij vind dat je meer tijd aan sport wil besteden, dan is dat denk ik geen probleem. Wat je je wel moet beseffen is dat je naast een opleiding op de KLS eigenlijk geen tijd hebt om daar mee door te gaan; als je die keuze voor jezelf maakt dan hoef je je daar geen zorgen over te maken. IMHO is die hele ToCo niet om te kijken of je geschikt bent om verkeersvlieger te worden (daarvoor is Psychologisch onderzoek), maar om te kijken of je op de KLS past. . . (maar dat kan ik uiteraard ook volledig mis hebben; men heeft mij niet ingeweid in de geheimen van de ToCo. . .)
 
Mensen, bedankt voor alle uitgebreide reacties, ik snap nu toch al meer hoe het eraan toegaat enz. Het VWO was voor mij inderdaad te hoog gegrepen, ik bleef er wel voor werken maar mijn ouders waren degene die zeiden dat ik maar naar de HAVO moest want zij zagen dat ik door het vwo geen tijd meer had om met vrienden dingen te doen, om te zeilen en soms gitaar te spelen. Dat is de rede geweest en de keus is goed geweest want nu heb ik meer tijd voor zeilen (wat mijn grootste hobby is). Zo is het, zo ga ik het ook vertellen en als het dan niet goed is, so be it. Ik heb geen zin om een leuk verhaaltje op te hangen wat nog niet eens klopt ook en ik heb ook het gevoel dat ze daar wel doorheen kijken.
Nogmaals bedankt!
Jesper
 
Er is een verschil tussen liegen en het verhaal iets mooier laten lijken dan hoe je het aanvankelijk ZAG. Er is niet een waarheid, en de manier waarop je dingen bekijkt zijn vrijwel altijd gebaseerd op reakties en vooronderstellingen vanuit de samenleving. Bedenk dat je alles zo mooi of zo lelijk kunt maken als je zelf wilt, en dat het een niet meer of minder waar is dan het ander. Bovendien: de vliegschool is zelf ook niet heilig. Ze vertellen je ook niet over hun negatieve kant(en). Zorg er wel voor dat je achter je verhaal staat, maar je mag het best een beetje mooier maken dan je in eerste instantie denkt dat het is. Succes!
 
Ben net gebeld door de KLS, en dinsdag 27 september heb ik fase 1. Ik heb er zin in, en ga nog even goed oefenen, nog meer mensen die dan ook aan de selectie beginnen?
 
Ik wil c.a. twee weken later beginnen. Als we het beide halen zou dat wel betekenen dat we misschien in dezelfde klas terechtkomen. :)
 
ok, dat zal leuk zijn (ook al ken ik je nog niet ;) )
Trouwens, ben ik echt een buitenbeentje als ik tijdens de eerste fase NIET in pak kom? Als ik door ga dan koop ik natuurlijk een pak voor fase II, maar ik vraag me af of het bij fase I al echt nodig is...?
 
bij mij zaten er enkele zonder pak en ik ben 1 daarvan tegengekomen toen ik mijn GVSS had, jawel hij was al aan de opleiding begonnen, dus ik denk niet dat het pak het belangrijkste punt is voor fase 1

succes ermee
 
Ja ik las het net al in een ander topic, maar ik ging twijfelen omdat iemand die ik kende zei dat het wel 'moest'. Maar die bedoelde vast fase II. Bedankt iig!
 
SAB330 said:
bij mij zaten er enkele zonder pak en ik ben 1 daarvan tegengekomen toen ik mijn GVSS had, jawel hij was al aan de opleiding begonnen, dus ik denk niet dat het pak het belangrijkste punt is voor fase 1

succes ermee

weet je toevallig hoe die jongen heet?
 
ik denk dat je dat al eens gevraagd hebt, maar zou het misschien easy737 kunnen zijn?
bruin haar, niet te groot. ik schat hem 18 jaar
jij bent ook in april begonnen zeker? hebben jullie al een site of een klasfoto dan kan ik hem misschien aanduiden ;)
 
Volgende week dinsdag in Houten 10:00 uur :cool:

Nog even een vraag, als je een som hebt van:

0,004 x 0,0004= ?

hoe zie je dan snel hoeveel nullen of cijfers je antwoord moet hebben?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top