Raadplaatjes (eerste ronde)

Qua taaltje zit Taildragger dichter in de buurt dan Brakes Released.

Game on. Toe aan de volledige plaat?

:kerst:
 
Je gaat ons toch niet vertellen dat het een of ander Frans apparaat is he!? :)

Dat gaat 'ie je inderdaad niet vertellen, want het is geen Franse machine. Toch zat TD goed met zijn taal.

Confused? You should be :grijns: . Maar achteraf snap je 't wel denk ik.
 
nuhelemxm.jpg


:kerst:
 
Aber Mensch! Das ist doch die Fahne von Swaziland!
Erstens spricht da keiner Deutsch, zweitens gibt's da kaum Flugzeuge....

(vertaling te mijnent te bekomen)

Greetz,
Een TD in verwarring
 
Misschien een Namibische afsplitsing uit Swaziland die top-wing mounted engine vliegtuigen ontwierpen. Met een voorliefde voor geel.

Mooie vormen
 
Achter de vlag van Swaziland stond een mooie vlag van het land waar dit ding vandaan komt. Dus heb ik uren eraan gewerkt, en met uiterste precisie de vlag weggefotoshopt.

Met deze hint laat ik jullie doorzoeken.

:kerst:
 
Nou nou, poe poe.... heb je ons even laten zweten!

Hier is ie dan, de F+W N-20.2 Arbalète. Een Zwitsers prototype voor een jachtvliegtuig met vier kleine Turbomeca jetjes. Dit vliegtuig hangt in Luzern in het Verkehrshaus.
1411819.jpg


Mooie actie om de vlag van Swaziland ervoor te plakken :grijns:

Greetz,
TD
 
Nou nou, poe poe.... heb je ons even laten zweten!

Hier is ie dan, de F+W N-20.2 Arbalète. Een Zwitsers prototype voor een jachtvliegtuig met vier kleine Turbomeca jetjes. Dit vliegtuig hangt in Luzern in het Verkehrshaus.

Mooie actie om de vlag van Swaziland ervoor te plakken :grijns:

Greetz,
TD

Jaaah :airforce:

Wat issie mooi hé... ooooh! De hints klopten in mijn ogen toch wel redelijk. (Trots volk, museum, prototype, de duitse taal, de uiterste precisie waarmee de swazilander ook blij was). Alles bracht ons uiteindelijk bij de Arbalète die inderdaad in Luzern staat. De winnaar is dan ook niemand minder dan...



Chaseplane :)1855:)

Dit kreeg de 19de in mijn airworkmailbox

Hey Priest,

Jij kunt het ook niet helpen dat de Zwitserse luchtvaart een specialiteit van me is. Maar we kijken dus naar de F+W N-20.2 Arbalète, een concept-kist voor vooronderzoek ten bate van de F+W N-20.10 Aiguillon. Jammer dat het bij een concept gebleven is . . .

Kist staat trouwens in het Verkehrsmuseum in Luzern. En ik eis victorie nog maar even niet op. Ben veel te benieuwd of anderen 'm ook herkennen.

Groetjes,

Chaseplane, doe ermee wat je wilt. Zelf een nieuwe... of geef je hem door.

:kerst:

Voor de liefhebber:
2iti.jpg

 
Dankjewel Priest.

Ik geef 'm door aan TD, want die heeft volgens mij echt peentjes zitten zweten om dit opgelost te krijgen. TD, take it away . . .
 
Dankjewel Priest.

Ik geef 'm door aan TD, want die heeft volgens mij echt peentjes zitten zweten om dit opgelost te krijgen. TD, take it away . . .

Dank je CP! Ik blijf deodorant aanslepen.....

Een vliegtuig wat me intrigeert heeft een vreemd soort propeller, eigenlijk meer een soort cricket-bat dan een prop zoals we die gewend zijn.

Wie weet bij welk vliegtuig deze enorme oren horen?
prop.jpg
 
Ik denk dat Camfield niet meer bestond als zodanig toen dit vliegtuig werd gebouwd.

Maar helemaal zeker ben ik daar ook niet van.......

En eh voor de zoekers onder jullie, het betreft wel een single engine plane!
 
Back
Top