PPL in Amerika!

TWR

TWR

Thanks!

Ben inderdaad al in de toren geweest. Is leuk om het eens van de andere kant te bekijken.

Tis springbreak hierzo, dus vanavond dat feest maar eens meemaken!

Groet.
 
Kleine waarschuwing

Kleine waarschuwing

Dag mensen die van plan zijn op korte termijn naar Naples af te reizen:

Plan GEEN 3 of 4 weken om je PPL te halen op dit moment, zoals op de website aangeprijsd wordt. Het is hier op het moment zo druk dat ik waarschijnlijk mijn PPL hier niet kan afronden. Ik had 4,5 week gepland. Is niet zo prettig dus.

Just to inform you.

Groet,
HWS
 
Vlucht is gepland van 5 juni tot 11 juni zit ik in Florida en een groot deel zal ik rond Naples zitten. NQ en wat lokaal vliegen.
 
@all students

Zoals ik al eerder schreef tbv Dreams, toen ik in Phoenix / Glendale Arizona zat, waren daar een aantal studenten die Florida ontvlucht waren, omdat ze met 20 kisten op een VOR zaten.

De VS zijn groter dan Florida :grijns: en er zijn ook nog wel wat andere scholen wara je wel in 3 weken je PPL kunt halen, of in 9 dagen je CPL/IR zoals ik.

S.
 
in 9 dagen je CPL/IR zoals ik.

At some places you get it with a pack of chips! :grijns: :grijns:
 
Er zijn weinig mensen met veel talent, er zijn veel mensen met weinig talent. :grijns:

(en er zijn piloten die betalen om te mogen vliegen)

S.
 
@de mensen die al naar de VS zijn geweest

Ik wil het volgende even bevestigd hebben voor de zekerheid:

Hoe hebben jullie de betalingen aan het consulaat geregeld voor
het visum?

Op de site staat dat je €80,- moet betalen. Je kan deze pinnen of overschrijven. Echter staat er ook:
Het originele bankafschrift met de overboeking moet bij
elke aanvraag aan het Consulaat worden overgelegd.
Hoe bewijs je dat je gepind hebt als je daar bent voor je
gesprek voor de eerste aanvraag? Je bankafschrift krijg je pas
twee weken later... Krijg je een bonnetje van het pinnen en voldoet dat ook?

Is het interview in het nederlands of engels?

Bedankt!
 
Message to HWS!

Message to HWS!

HWS!

We zijn erg benieuwd hoe het gaat daar in Naples... Krijg je alles op tijd af of niet? En is er daar TE grote drukte?? Misschien om uit te wijken naar een jaa school (UKFT?) in California of Pennsylvania? Hoor namelijk van verschillende kanten dat het daar wat (te?) vol aan het worden is...

Keep us posted!

JulietWiskey
 
Zit er ook een jaa school in pennsylvania? Wellicht dat www.flyaaa.com een optie is, dat is in california. Op pprune lees je soms daar wel wat mindere verhalen over, maar ook wel weer positief. De prijs is wel beter dan Naples en eft, en is inclusief alles (accomodatie, ophalen van vliegveld enz). Bovendien lijkt califonia me interessanter vliegen dan het vlakke florida. Ik weet niet hoe het daar zit met de drukte.
 
Dag allen vanuit Naples,

JulietWiskey, je bent goed geinformeerd. Ik ben nu nog in Naples en het is hier inderdaad te druk. Helaas heb ik geen beter nieuws te melden. Er zijn twee nieuwe instructeurs bijgekomen en er wordt uitgekeken naar nog meer instructeurs. Helaas gaat dat nu soms ten koste van de studenten die er nu zitten (en dat zijn er redelijk wat). Organisatorisch loopt niet alles op rolletjes en dan druk ik me eufemistich uit. Slachtoffer van eigen succes? I guess so. In ieder geval zit ik er nu 2,5 week en heb ik 11 uur gelogd. Reken maar uit.

Dus zit ik met de gebakken peren want ik heb er weinig tot geen vertrouwen in dat ik mijn PPL kan gaan afronden in de twee weken dat ik hier nog ben. Ik ben niet de enige, ik hoor veel mensen klagen helaas. Mijn huisgenoot vertelde dat NAC tot en met juni volgeboekt zit. (Wellicht wordt het daarna beter?). Hopenlijk wel, want ik denk rond augustus (ijs en wederdienende) terug te keren voor de laatste loodjes.

Derhalve is uitkijken naar andere opties in de USA zeker het overwegen waard op dit moment. Overigens herhaal ik dat de instructeurs stuk voor stuk toffe gasten zijn die ook moeten roeien met de riemen die ze hebben. Geloof me, die hebben werkdagen waar je niet heel vrolijk van wordt. Naar mijn mening gaat dat niet ten koste van de kwaliteit.

Tot zover!

Groet,
HWS

Ps. Daar waar het allemaal om draait, vliegen, is overigens wel heeeeel vet hoor, laat ik dat vooral niet vergeten!!
 
In ieder geval zit ik er nu 2,5 week en heb ik 11 uur gelogd. Reken maar uit.

Hey HWS,

Ik vind het jammer dat je zo weinig aan vliegen toekomt op het moment! Afgelopen jaar was het ook druk, maar liep alles nog in goede banen. Zit het weer ook tegen?

Wellicht hebben ze moeite met de plotselinge toestroom van studenten.. Ik was vorig jaar de enige nederlander.. uit de diversde threads maak ik op dat het nu inderdaar rete-druk is.

Ik hoop dat de sfeer tijdens en na het vliegen goed is! Laat me even weten hoe het afloopt! Ben erg benieuwd!

p.s. het KAN trouwens heel snel gaan met de uren als de beschikbaarheid van kisten goed wordt...
 
Ik hoorde verleden week dat NAC, extra pa28's gehuurd zouden hebben van Britannia Flight Centre.

Men doet er dus alles aan om e.e.a. in goede banen te leiden
 
Het is een lange tijd stil geweest, maar ik heb mijn visum binnen.
Zorg dat je al je benodigde documenten bij je hebt, dan ben je
er zo doorheen.

Wat je nodig hebt:

- paspoort
- pasfoto (5x5cm)
- I20 form
- bewijs van voldoende financien
- DS-0156
- DS-0157
- DS-0158
- SEVIS betalingsbewijzen
- TSA betalingsbewijzen
- enveloppe (aangetekend!)

Ik kan wat vergeten zijn, maar het hele lijstje staat ook op de
site van het consulaat!!!

Ik had mijn visum twee dagen later binnen.
 
Even over die 80 euro, niet moeilijk doen en gewoon ter plekke pinnen en klaar is Kees. Het "interview" was bij mij in het Nederlands en ik geloof dat iedereen daar wel nederlands sprak ( met een accent :) ) ..

Niet te moeilijk over doen, geschikte lui... Bewaking was alleen verbaasd dat ik geen mobiel bij me had.... Ja maar ik had begrepen dat dat niet mocht ? reactie: en dat doe je dan ook niet ?

nogmaals erg relaxed allemaal (en ik had zelf 1 form niet ingevuld :( ) .

Ik had mijn paspoort de volgende dag alweer terug.
 
Klopt helemaal!!

Als je er gewoon voorbereid naar toe gaat en alles op orde hebt
is er niets moeilijks aan. Het is dan vooral leuk om te kijken naar
de mensen die niet alles alles op orde hebben. :grijns:

Ik had mijn mob ook niet bij me omdat het niet mocht, maar die
kunnen ze daar voor je apart leggen. Je krijgt dan een bewijsje
mee en na afloop kan je hem weer afhalen.
 
Heb je die DS-158 niet enkel nodig voor werkvergunningen?

Weet inderdaad nog wel dat ik daar mn eerste H visum ging halen.. Tsjongejonge.. Auto aan de achterkant geparkeerd (lekker wat euro's investeren dus). Mobiel in mn auto laten liggen inderdaad, en vervolgens 1.5 uur wachten daar binnen. (en maar hopen dat mn auto niet weggesleep zou worden).

Vervolgens tijdens het interview ze proberen te overtuigen dat je ECHT niet van plan bent om stiekem voor altijd in de VS te blijven (...) en inderdaad 2/3 dagen later had ik mn visum.

Nu (op verlengingen aan het werken van mn visum) moet ik het land uit om naar een amerikaanse ambasade te gaan om een nieuw visum in mn passpoort te krijgen !! (...)

Verlengingen op een temp. workpermit krijg je namelijk in de vorm van een a4-tje een zo geheten " notice of approval" waarmee je naar een Amerikaanse ambasade moet gaan ergens buiten de VS (...) voordat je weer een nieuw visum hebt.. Mocht je dit niet doen, mag je gewoon blijven werken, maar kun je dus niet het land in en uit!! vrij lastig in ons beroep..

Dus ga volgend weekend maar eens een weekendje Vancouver doen (gelukkig 30 dollar incl. tax retour met buddy pasjes) om een nieuw visum te halen in Vancouver. Zodat ik niet mn Mexico en canada vluchten hoef te ontwijken in de nabije toekomst, en ik ook weer een weekje naar het vaderland kan van de zomer.

Blijft een bizar verhaal. De Amerikaanse INS, TSA en DOJ met visums... Links weet niet wat rechts doet, en visa versa. got to luv it.

FD
 
Bij mij hebben de terroristen nu even gewonnen :mad:

Te veel formulieren en geld voor een weekje een ME halen.....

Zal nog wel posten over hoe en waarom.

S.
 
Wat een wereldthread is dit!!!

Wat een wereldthread is dit!!!

Helemaal top alle info die ik in deze thread heb kunnen vinden. Zo'n beetje elke vraag die ik had is beantwoord. Bedankt allen voor de input.

Wat ik nog wel wilde weten:

Ik ben zelf van plan om over ongeveer een jaar naar de US te gaan voor mijn PPL . Is er trouwens nog een ideale periode in het jaar om te gaan of maakt dit geen donder uit?

Wat ik me ook nog afvroeg, de bedragen die in deze thread voorbij komen zijn toch best wel fors zeker de bedragen van "onverwachte bijkomende kosten" (waarom kom ik toch zo vaak de naam NAC tegen in posts die daar overgaan hmmmmmm.....)

Hebben jullie alles netjes gespaard of zijn of hebben er ook nog mensen bij de bank aan moeten kloppen voor extra cash?

Miles
 
Back
Top