PPL in Amerika!

Flyingkarateka

New member
Hey iedereen,

Afgelopen zomer ben ik in Amerika geweest. Zoals de meeste al wisten is het daar véél goedkoper vliegen. Ik wil mijn PPL gaan halen in Amerika. Dit kan bij een Nederlandse vliegschool en kost tussen de 3.000 en 5.000 euro. Ik heb wel interesse om dit te gaan doen maar eigenlijk is het zo saai in mijn eentje. Ik geloof dat de opleiding ongeveer 4 tot 6 weken in beslag neemt.

Nu is mijn vraag of er nog meer mensen zijn die interesse hebben om hun PPL in Amerika te halen. Misschien dat we een groep(je) kunnen vormen, het is leuker en gaat altijd makkelijker als je als groep leert vliegen!

Ik hoor het wel.

Gr, Alex:rt:
 
hoi alex!

je ppl halen in 4 tot 6 weken is alles behalve saai hoor!
wel leuk als je nog iemand weet te strikken, maar zo niet, gewoon in je eentje gaan!

have fun!

m.h.
 
PPL

PPL

Dit kan bij een Nederlandse vliegschool

Ik vraag me af bij welke Nederlandse vliegschool want alleen de engelse CAA laat vliegtraining buiten de landsgrenzen toe.

Echter, ik heb ook m'n PPL in de USA gedaan en ik zeg, gewoon doen! En je hoeft echt niet iemand mee te nemen hoor, je hebt daar zo weer nieuwe kenissen, en iedereen is er voor hetzelfde! Dat verbroedert! :)

:radar: André:radar:
 
ah Arjen,

Ook nog bekende hier blijkbaar :D.

Maar ondertussen nog geen serieuze reacties van mensen, oke misschien is alleen gaan ook de moeite waard!

Nog mensen die ook dit idee hebben?

Gr, Alex
 
Hoe lang kan je nog wachte?......:grijns:

Ik wil volgend jaar april/mei naar amerika om daar mn PPL te gaan halen.
ben al hard aan het sparen.!:)

Gr. Mark
 
Ben op m'n 18e in m'n uppie naar de US vertrokken voor 12 maanden en heb er een baan aan overgehouden, alles behalve saai!

Heb ook spontaan een soort van Engels leren praten in die tijd (naja beetje dan:grijns: )

FD
 
Last edited:
Flying Dutchman said:
Ben op m'n 18e in m'n uppie naar de US vertrokken voor 12 maanden en heb er een baan aan overgehouden, alles behalve saai!

Heb ook spontaan een soort van Engels leren praten in die tijd (naja beetje dan:grijns: )

FD

Dan kan jij vast ook een leuk verhaal schrijven voor 'Verhalen uit de cockpit', ben wel benieuwd naar jou verhaal als 18 jarige in je eentje naar de US of A. :)
 
Wepz,

Ik heb idd aardig wat meegemaakt, en ben er een paar jaartjes ouder van geworden..

Echter iets meemaken en het kunnen vertalen op papier zodat anderen het ook kunnen "zien" is een vak appart, zeker als het om piloten/vlieg verhalen gaat..

Ik ken weinig mensen die dat goed kunnen, maar Art is daar bijvoobeeld 1 van.. En zo zijn er 1 a 2 piloten met hun eigen stukje elke maand in de Flying magazinge die er ook aardig wat van kunnen..

Ben echter bang dat ik me niet tot hun soort mag rekenen! (vwb het verhalen kunnen schrijven..)

Take care!

FD
 
Ouwe l*l !!!

haha succes met je nieuwe job man! ik hoor wel hoe het gaat.

Take care!
 
ik ben me ook aan het verdiepen om komende zomer (2005) naar amerika te gaan om daar me PPL(A) te gaan halen.

Dus dit klinkt interessant.

Heb je al wat meer info over welk vliegschool, want ik zelf heb er ook al een paar opgezocht.
 
DrBOB

Ik weet niet welke scholen je hebt gevonden, maar ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat Orlando Flight Training momenteel even niet zo lekker loopt.

Ze hebben de hele staf er zo'n beetje uitgeknikkerd en het schijnt nog een beetje een zootje te zijn daar momenteel.

Maar, mischien heb jij al weer betere info en is het weer in orde daar. Heb wel vernomen dat het bij Naples Air Center prima draait. En dat het ook bij European Flight Training in Fort Pierce (tegenover de Panam flight academy waar de KLS'ers zitten) ook prima draait.

Doe er je voordeel mee.

Oh ja en ga niet naar Ormond Beach Aviation!!!! waarom? Kijk maar even op Pprune en dan bij privat flying of bij Proffesional flighttraining.

Groeten

André
 
thnx, ben het allemaal ff aan het uitzoeken.

vanavond even een excel sheet maken, met kosten en wat ze elke bieden, zitten nogal wat adertjes onder het gras volgens mij.
 
Ja inderdaad, ik denk dat de kosten niet zo heel veel uitmaken tussen de scholen onderling. Het is maar net hoe eerlijk ze zijn over de kosten welke ze in rekening brengen.

Ik heb m'n PPL gedaan bij Orlando Flight Training en daar brengen ze nog even een Fuel en insurance surcharge in rekening zodat de $ 93.- per uur voor een Piper Cadet ineens $101.- wordt. Ja en dat keer 45 uur die je minimaal moet vliegen en je bent al weer $360.- verder dan wat je gepland had.

Je kan er zo'n beetje vanuit gaan dat je +/- 20% duurder uit bent dan je op z'n goedkoopst uitrekent.

Als je daar van uit gaat dan kom je niet voor verassingen te staan en kan het alleen maar mee vallen.
Tevens is het zo dat lang niet iedereen het in 45 uur redt, je kan dus het beste 50 tot 55 uur budgeteren.

Groeten

:radar: André :radar:
 
daar wou ik toch wel vanuit gaan, want je zal zien dat het altijd niet helemaal mee zit dus heb je die extra uren wel nodig.

voor de rest ga ik hier gewoon me theorie al helemaal leren voor zover ik het nog niet kan.
 
Ik zal hier ook maar even op inhaken, aangezien ik afgelopen zomer naar Naples air center ben geweest.

het hele verhaal staat op www.my-wings.nl maar even kort;

Zoals Andre schrijft: Neem voldoende geld mee, want je wordt altijd verrast door extra kosten. Trouwens, met deze dollarkoers moet dat geen probleem zijn! 1,30

Ik ben langer geweest, en heb die extra tijd gebruikt om maar meteen een aantal uren te maken..

Een herexamentje met huur van het toestel erbij kost je geloof ik al zo 300 dollar, met huur van het toestel erbij.

Die surcharges als andre schrijft ken ik inderdaad alleen voor de verzekering. Deze was per hobbs uur. Ik had in nederland al een speciale verzekering afgesloten, maar als je daar moet beslissen neem je toch het zekere voor het onzekere!

En neem ook voldoende geld mee om het er daar lekker van te nemen met je mede studenten.. lekker happie eten en een biertje :grijns: Het wordt zeker de tijd van je leven. Dat was het voor mij i.i.g. wel..

Ik zal op mijn site zetten wat het me nu precies gekost heeft...:D

André, heb gisteren nog even C-172 gevlogen op EHLE, ik geloof dat ik de katana niet stil heb zien staan... is die rode van jullie? was jij er toevallig ook..
 
Last edited:
Hallo Frank,

Ik was er gisteren niet, maar de PH-FLK is inderdaad van de Katana Flyers.

Waar heb je de C172 gehuurd? ben wel benieuwd, mischien heb ik nog een goedkopere mogelijkheid waarbij je een heel zacht prijsje betaalt en ook nog eens een keer de zuivere vliegtijd betaald!

Wielen los wielan aan de grond.

Groeten

André
 
Back
Top