PPL in Amerika!

ik ben ook weer verder. ga 27 augustus hier weg en 29 augustus beginnen met de cursus als het goed is.

Kom 6 oktober weer terug in Nederland dus ik blijf een kleine vijf en halve week weg.

Ticket geboekt, ingeschreven bij de school nu nog even wachten op de papieren voor de rest
 
All set for departure to Naples morgen!

All set for departure to Naples morgen!

Morgen big day, dan reis ik af naar Naples! Tenminste als de sneeuwmachines op Schiphol hun best blijven doen en er niet te veel van die witte rotzooi bijvalt!

Ik zal daar waar mogelijk in dit topic blijven posten. Bv. bij vragen ofzo. Het is trouwens druk in Naples nu, de studentenhuisvesting zit helemaal vol.

Groet,
HWS.
 
Hoi HWS,

Succes in Naples! Ik heb de vlucht naar Naples eergisteren geboekt. Nog niet ingeschreven bij NAC want zit nog te w88 op (de datum van) m'n medicalpapiertje. NAC wel gemaild en ze zeiden plenty availibilty te hebben in juli '05. Dan ga ik namelijk en blijf 6,5 week. Redelijk relaxed hoop ik.

Have a nice flight! EVO
 
Thanks!

EVO, uiteraard hebben ze genoeg plaats ;) Hopi plaka. Ik was zelf klein beetje onaangenaam verrast doordat ik gister (!) pas te horen kreeg dat de studentenhuisvesting vol zit. En da's altijd lekker met het vooruitzicht van $55 per nacht voor het hotel. NOT. We gaan eens kijken hoe we dat gaan tackelen.

Succes met de voorbereidingen!
 
hey succes met je opleiding daar, en hou ons op de hoogte :D

heb je ook een site waarop je alles bijhoudt?
 
Re: All set for departure to Naples morgen!

Re: All set for departure to Naples morgen!

HWS said:
Morgen big day, dan reis ik af naar Naples! Tenminste als de sneeuwmachines op Schiphol hun best blijven doen en er niet te veel van die witte rotzooi bijvalt!

Ik zal daar waar mogelijk in dit topic blijven posten. Bv. bij vragen ofzo. Het is trouwens druk in Naples nu, de studentenhuisvesting zit helemaal vol.

Groet,
HWS.

:) Ik wens je succes ik hoop dat je ons op de hoogte houdt

:rt: pF
 
Hoi,

Nee, ik heb geen website, maar zal wel blijven posten!

Groet en dank voor de succes wensingen!
 
ppl in amerika

ppl in amerika

hallo allemaal,

Ben zelf sinds 5 maanden bezig met m'n ATPL theorie en m'n CPL-H in Florida. Voordat ik ben gegaan heeft het ook heel wat uit zoekwerk gekost en heel wat rondvragen maar heb geen seconde spijt gehad van m'n beslissing om gewoon te gaan. Ben hier zelf op een J1 visum (die heeft de school geregeld). Daarop kan je 2 jaar in de U.S.A. blijven en werken zolang je werk te maken heeft met je opleiding (het is een soort studenten uitwisselingsvisum).

Je FAA brevet is alleen geldig is Amerika en je JAA brevet is geldig in alle JAA landen (geloof heel europa behalve, Spanje, Frankrijk, Malta en Griekenland maar dit kan je nakijken op de site van de JAA). Als je een JAA brevet hebt dan kan je die wel vrij makkelijk omzetten naar een FAA brevet maar andersom werkt niet.

Hoop dat je hier iets aan hebt,
Paula.
 
@Paula

Leuk dat je het naar je zin hebt. De V.S. zijn prachtig.

Maar mijn FAA license is hier ook gewoon geldig hoor !


(OK op N-reg kisten en G-reg kisten in de U.K. dan)


;)

Groetjes,

S.
 
Bericht uit Naples

Bericht uit Naples

Hi all!

Hier een update vanuit Naples. Eerste indrukken: super! Het is hier heel erg druk op het moment, veel studenten. Soms wat chaotisch en je moet jezelf er af toe even tussendringen. Overigens zijn de mensen dan wel zeer behulpzaam. Helaas was het weer hier de laatste paar dagen slecht en dat betekende dus niet vliegen. Direct een goede reden om wat te leren en examens te doen, die ik gelukkig heb gehaald.

Heb nu een paar vlieguren gemaakt, waaronder paar touch en go's! Helemaal goed! Omgeving is prachtig, al moet ik zeggen dat je vooral de eerste paar vluchten alleen bezig bent dat ding onder controle te houden. Eigenlijk gaat dat vrij snel! Instructeurs zijn geduldige gasten.

Accommodatie. Vol, vol, vol, Wellesly Inn is wel ok m.u.v. breakfast. Vandaag naar student Accommodation, dus ben benieuwd.

That's it for this moment!

Succes allemaal met de voorbereidingen, vragen kan ik evt. hier beantwoorden.

Groet,
HWS
 
mooi te horen dat het super is daar.

mijn JAA medical kwam dan vandaag eindelijk via de post binnen :D. nu nog even wachten op het info pakket van naples air center en dan visum regelen :D
 
Inderdaad leuk te horen dat alles goed bevalt in Naples!


DrBob, heb jij je medical ook bij AEC gedaan? en hoe lang heeft het geduurd voordat je het vandaag binnenkreeg?

EVO
 
Zeg mannen sinds jullie er toch bovenop zitten... Kun je in de VS ook een JAA med. halen?? kan ik die van mij ook weer eens vernieuwen... En geen haar op mn hoofd die van plan is om de megajackpot te dokken in europa daarvoor..

FD
 
Weet geen adres voor je, maar wel helaas uit eiegen ervaring dat als je je JAA medical te lang laat verlopen je weer voor een initial mag dokken.

De opzet van de JAA keuring is vanaf het begin kostbaar geweest omdat er een aantal 'stakeholders' waren, zoals dat zo mooi heet die de keuring zo uitgebreid mogelijk wilden houden. Die stakeholders zijn een aantal keuringinstituten in Frankrijk en Duitsland met mooie laboratoria die er van leven..... :mad:
 
EVO said:
Inderdaad leuk te horen dat alles goed bevalt in Naples!


DrBob, heb jij je medical ook bij AEC gedaan? en hoe lang heeft het geduurd voordat je het vandaag binnenkreeg?

EVO

ik heb hem 7 feb gehaald. mijn FAA medical kreeg ik nog dezelfde week. En gisteren dus pas mij JAA medical. Precies een maand zat er dus tussen.
 
Flying Dutchman said:
Zeg mannen sinds jullie er toch bovenop zitten... Kun je in de VS ook een JAA med. halen?? kan ik die van mij ook weer eens vernieuwen... En geen haar op mn hoofd die van plan is om de megajackpot te dokken in europa daarvoor..

FD

Sorry FD, ik heb mijn medical nu alvast gedaan zodat ik geen
gezeur zou hebben als ik daar ben voor mijn opleiding. Dus ik
weet niet hoe het met JAA keuringen zit in de VS.
 
Voor flying dutchman;

Het is niet mogelijk om een initiele JAA class I keuring te doen in de VS op dit moment. Wel kun je in de VS een herhalingskeuring doen (oa in FL, meen in Ormond beach, maar dat kan ik even nagaan voor je)

-IB-
 
En voor de mensen in Naples:


-goedkoopste telefoonkaarten naar Nederland: "florida plus" (oa bij de shell op airport rd) (nog goedkoper: www.callingcards.com)
-als het rustig is, laat je instructeur de TWR even bellen, vinden het meestal geen probleem studenten te ontvangen
-geld/traveller cheques meenemen is goedkoper dan wire-transfers (ivm kosten vd banken ed.)
-"the naples beach club" op zondagmiddag erg leuk, live muziek ed

als je nog meer wilt weten, mail of im me even.

-IB-
 
Back
Top