Hallo allemaal!
Dank weer voor jullie reacties. Ik ben een tijdje stil geweest omdat ik mezelf wat tijd wilde gunnen om het een en ander uit te vogelen, en het ziet er naar uit dat er nog veel meer tijd nodig gaat zijn haha.
Wat mij tot nu toe geremd heeft, is de gedachte: PPL gehaald en dan? Stiekem is het betaald vliegen nog steeds aan het knagen. Daarom ben ik ook dat aan het onderzoeken.
Hieronder heb ik de vrijheid genomen om (heel brutaal) mijn doel maar hardop te formuleren.
Mijn doel zou niet per se zijn om uiteindelijk in een A320/B737 cockpit te belanden, maar wat me heel tof lijkt is, al dan niet part-time, zakenvluchten uit te voeren. Eventueel naast mijn huidige baan, die ik dan part-time ga uitvoeren.
Wat ik nu probeer uit te vogelen is welke brevetten er nodig zijn om dat soort toestellen te vliegen en wat de markt een beetje is met bijbehorende salarissen. Dit om uit te rekenen of ik mijn investering er überhaupt uit ga krijgen. Dit blijkt zeer lastig te achterhalen, maar dat gaat misschien wel lukken. Uiteindelijk moet het financiële plaatje kloppen, als ik betaald wil vliegen.
Overigens ben ik een aantal weken geleden wezen heli vliegen. Dit vond ik prachtig, maar pakte me toch niet zoals fixed wing vliegen doet. Die knoop is doorgehakt.
Verder ben ik voornemens in ieder geval voor een modulaire opleiding te gaan, 22 tot 27 maanden ergens intern kost teveel geld omdat ik dan de inkomsten uit mijn huidige baan misloop. En het liefst volg ik de opleiding in de buurt (Breda bijvoorbeeld) of in perioden per blok. Ik las eerder op het forum iemand die voor hour building naar de USA ging, voor zijn CPL, gezien de kosten.
Kortom, huiswerk te doen