Post hier je mooie pics.

omdat bose x niet standaard hoort te zijn,. de sennheiser in de embraer is ongeveer een kilo per headset lichter en dat scheelt dus in vergelijkin met een fokker al weer 3 kilo, dat scheelt weer een helehoop benzine. ;)
 
Wauw...er maakt nu toch enige jaloezie zich van mij meester! :duh::biertje:
 
Als BR zijn profiel nog up to date heeft dan is het gewoon Griekenland hoor, ten zuiden van Athene.
 
geweldig, je ziet de golf van Saronikos in de richting van het eiland Egina (rechts) en achter een punt van berg Aderes op de Peleponnese, de foto is bij benadering richting 195 graden
 
Last edited:
Gisteren m'n tweede route trainingsvlucht op de Embraer gedaan, meteen een echte actual Cat IIIA autoland mogen maken dankzij RVR op 18R van 275m. Gelukkig hadden we de Cat II en Cat IIIA practice approach meteen al ingekopt op de eerste vlucht. Anyway, zat een kist voor ons die een mooie wake voor ons achterliet. Ik denk een 747, zag hem net in de mist verdwijnen dus had op tijd de camera erbij (in RAW genomen, daarom naderhand mooi kunnen tweaken):

451821476_6KhFR-XL.jpg
 
Zeer mooie foto Nosig!

De structuur van het wolkendek is er eentje waar iedereen van droomt ooit te zien!

Mooi vastgelegd!
 
Mooie foto's mannen!

Hier een paar van mij:

Op cruise op een mooie ochtend

1175lwg.jpg


15,000 ft op een schemerige ochtend

wldvmc.jpg


Settled in...

255ujo0.jpg


Getting set up for the Expressway visual 31 at LGA

1zfpent.jpg


Manhattan

2ni7hgl.jpg


LGA

14cffol.jpg
 
Tja, ik ben zelf (nog) niet piloot, maar ik vloog companion mee in een MD-11 van KLM. Hier de foto, vlucht naar NY, Manhattan:

176666198_6_fAOI.jpeg
 
Alvast wat foto's van circuit training, E190 te Montpellier:

Onderweg naar Montpellier kwamen we de brug bij Millau tegen:

452481062_XYEAL-XL.jpg


Van buiten (prachtig weer inderdaad):

452481294_8zDYa-XL.jpg


Me, turning final:

452481534_4HaCG-XL.jpg


452481803_kYkfB-XL.jpg


Onderweg weer naar huis:

452482858_EFZsb-XL.jpg


Kist voor ons zelf:

452482590_cpKzZ-XL.jpg


Boven Parijs:

452482271_pvoEt-XL.jpg
 
Hele mooie foto's iedereen!
En @ Burbee, eindelijk een mede Saab vlieger :D leuke bak he!! (ook al is het alweer 6mnd geleden dat ik de zweedse dame heb gevlogen)

Groeten

RR
 
Hele mooie foto's iedereen!
En @ Burbee, eindelijk een mede Saab vlieger :D leuke bak he!! (ook al is het alweer 6mnd geleden dat ik de zweedse dame heb gevlogen)

Groeten

RR

Er gaat niets boven de Zweedse dame hè :D

Mooie foto's Nosig, mijn complimenten! Wat voor camera gebruik je?

Hier nog een paar van mij:

Mijn stekkie
16aqlw7.jpg


Ergens boven upstate NY
23tmgjn.jpg


Sunrise op de desk
2yl1uzd.jpg


Op cruize
349ezar.jpg
 
Mooie foto's Nosig, mijn complimenten! Wat voor camera gebruik je?
Mooi licht langs het dek daar. Ik heb een Canon G9 momenteel, erg tevreden mee (ook voor video overigens). Full manual focus / shutter / diafragma / witbalans, 6 x optische zoom en RAW, erg compleet. Niet zo klein als een ixus, maar zeer veel mogelijkheden en toch klein genoeg om altijd in een hoekje van een tas mee te nemen.

Vooral RAW is ideaal voor duiken en vliegen om die overdaad aan blauw / groen / grijs tinten weg te krijgen en virtueel nog eens de foto opnieuw te nemen (meer contrast instellen etc). Met alle instellingen automatisch zag de polderbaan wake foto er zo uit:

456492917_vDghj-M.jpg


Als ik de witbalans eerst had moeten instellen had ik het moment niet kunnen vastleggen, maar aangezien alle informatie van dat moment in een RAW file opgeslagen kan worden (als je 'm zo instelt maakt ie jpg + RAW) kan je naderhand alsnog alles aanpassen, dat lukt je bij een jpg file niet:

456493309_LWodo-M.jpg


Dus als je echt leuke plaatjes wil maken, de overdaad aan opties op de cam een beetje aan kan en wat basis photoshop vaardigheden hebt is de G9 ideaal. De G10 is ook al uit, iets meer groothoek (28 ip 35mm), iets minder full zoom, iets meer megapixels (14.9 ipv 12.1) en iets groter (3x6x3mm groter).
 
Back
Top