Post hier je mooie pics.

Wie anders kan zeggen dat hij of zij zo'n uitzicht heeft tijdens zijn of haar werk........
Prachtige foto's
 
Last edited:
Astronauts,...maar dat is weer een andere tak van sport. :) 12 Pagina's lang al voor deze thread, maar blijft het leuk vinden. Toppie!!
 
Wederom schitterende foto's Nusty!! Is het toeval dat er net een kist voor de maan passeert of wacht je ze op? We want moreeee!! :)
Ik hou de sbs radar in de gaten en loop dan op tijd naar buiten.......uiteraard is dat vaker mis dan raak.

96 Woensdagmiddag net na een mooie zonsondergang.

4136505156_7eae03a3d0_o.jpg
 
Dat was je niet gewend he met de 50, klimmen..........?

Nou, vandaag wel beetje F50 dejavu. Zo zwaar dat we in plaats van 20+ graden nog maar 15 graden pitch konden houden om de snelheid te houden en op FL280 nog maar 1000 fpm, moesten bijna bijtrapperen. Afzien, leek de 50 wel...tss.... Gelukkig wel tosti's gekregen uit het oventje, life met een oventje is gooood :grijns:.
 
Mooie foto Nosig!! Wat voor sluitertijd/diafragma etcetc had je hiervoor? Handheld of ergens tegenaan gehouden?
 
Mooie foto Nosig!! Wat voor sluitertijd/diafragma etcetc had je hiervoor? Handheld of ergens tegenaan gehouden?

Met de FZ38, uit de hand, gekeken door de display (niet door de viewfinder (ook displaytje)), in automatische mode (P). Ik zag Helsinki zo mooi liggen in de bocht dat ik er snel bij moest zijn. Met de G9 was de truuk vaak om de EV omlaag te brengen of om handmatig wat te proberen (zo had ik de London foto's gemaakt), maar nu had ik enkel snel de ISO naar 400 gezet en was de eerste en enige poging meteen gelukt. De stabilizer erin doet het echt heel goed, maar je hebt nog steeds smooth air nodig wat gelukkig het geval was. De camera maakte er f2.8 van met sluitertijd 0.25 sec, volledig uitgezoomd op 27mm. In photoshop eigenlijk nauwelijks aangepast, een heel klein stukje brighter gemaakt en naar breedbeeld gecropped.
 
Op dat soort foto's kan ik echt jaloers worden. Jammer dat niet al het vliegen 's nachts gebeurt.
 
Geweldig die tips op allerlei plaatsen over hoe een foto te plaatsen. Dankzij Priest en Brakes Released ben ik ook op dit gebied al een ietsie pietsie minder digidomdom geworden.
Tot mijn grote verrassing heeft Priest een filmpje voor me gemaakt, wow! Het filmpje is te leuk en te doelmatig om voor mezelf te houden:
http://www.youtube.com/watch?v=q_ZdyMMVmo4

Daarom kan ik nu hier een plaat laten zien waar ik best trots op ben. Ook bij dag, Talsma.
Hij is niet genomen met een topcamera en kan ook niet tippen aan de kwaliteit die ik in dit topic ben tegengekomen (prachtige opnames, Fish, Nosig, PH-JPC!), maar het moment kon nauwelijks beter.
Na een zeer geslaagde stedentrip naar Lissabon bracht een A 320 van TAP ons terug naar Amsterdam. Hier zijn schaduw.

56h.jpg

http://profile.imageshack.us[/URL
 
Last edited:
Priest's video laat wel een heel omslachtige manier zien om een airliners plaatje te showen hier (wellicht was dat niet het doel?). Het kan een heel stuk makkelijker (ook deze is voor firefox, in internet explorer is het een stuk ingewikkelder): http://www.youtube.com/watch?v=W9_aRIAzs_U (Klik op HD rechtsonder, daarna full screen met knop daarnaast).

Om je plaatjes ergens op te slaan zou ik eerder Flickr gebruiken (ook gratis), alhoewel je volgens mij in imageshack wel de url van het originele plaatje kan halen. Op dit moment heb je in ieder geval de verkeerde link gebruikt. In Flickr kan je linksboven het plaatje klikken om andere maten te zien. Daarna, net als in filmpje, met rechts op grootste plaatje klikken en de link van het plaatje kopieren (firefox), etc.
 
Helsinki, paar uur geleden in de klim:

Gave foto!
Ik vroeg het me al eerder af, maar heeft de E190 nou een normale F/D of is het meer een soort van Flight Path Vector? Ik zag namelijk een paar pagina's terug een foto van de BA E170 en daar leek wel een normale F/D op te zitten.
 
Gave foto!
Ik vroeg het me al eerder af, maar heeft de E190 nou een normale F/D of is het meer een soort van Flight Path Vector? Ik zag namelijk een paar pagina's terug een foto van de BA E170 en daar leek wel een normale F/D op te zitten.

Alleen in take off mode zie je cross bars, vanaf engage LNAV (400 voet) en onwards is de FD in de vorm van een FPV inderdaad. Werkt ook prima, alles went.
 
Yo nosig, FD verandert bij een verandering in verticale mode (als je uit de TO mode gaat), dus bij flight level change op 1500 voet ;)
 
Yo nosig, FD verandert bij een verandering in verticale mode (als je uit de TO mode gaat), dus bij flight level change op 1500 voet ;)

Ja, ik zag het de afgelopen dagen ook, wilde het vandaag veranderen in de hoop dat niemand het zou zien.... en bedankt ;).
 
Míjn uitzicht van het balkon hedenochtend, verse sneeuw! Kleine drie uur rijden maar snowboard is in NL... (en ik ben standby maar dat terzijde)

 
Back
Top