PO-1, de vliegertest, CVT vervalt! Feb2016 nieuwe selectie

Beste

Ik kreeg net dit mailtje in mijn inbox, 3 weken na het maken van de VCT-2:


-------------------
Uw sollicitatie naar de functie Officier Vlieger (HAVO-VWO) is door de Koninklijke Luchtmacht in goede orde ontvangen.
Als eerste stap wordt een administratieve voorselectie uitgevoerd op basis van de door u aangeleverde informatie.
Na afronding van de administratieve voorselectie zult u worden benaderd voor de volgende stap in het selectieproces.

Met vriendelijke groet,

-------------------

Impliceert dit dat ik de VCT-2 heb gehaald of maak ik mezelf blij met een dooie mus?

Groeten
Ik kreeg dat mailtje ook een aantal dagen na de VCT-2.
Inmiddels zijn we 5 weken verder en dat was ook meteen het laatste bericht dat ik heb gehad haha...
Op werkenbijdefensie.nl staat overigens weer de INSCHRIJVEN knop voor VCT-2 bij mij, maar ik moet de uitslag nog ontvangen
 
Ja, same.

Waarschijnlijk is m'n sollicitatie nu pas door. Wat ICT betreft kunnen ze nog het een en ander verbeteren
 
Even een bericht voor de mensen die al wel uitslag hebben gehad van VCT-2, maar nog willen weten waar ze de fouten hebben gemaakt:
Ik heb vandaag gebeld met het CML en er is mij verteld dat er nog geen besluit is genomen hoe ze de resultaten gaan communiceren. Ze zijn er wel mee bezig, maar er kon nog geen exacte datum worden genoemd.
Voor alle mensen die dus een mailtje hebben gestuurd, nog even wachten, ze zijn er mee bezig.
 
Zijn er eigenlijk al mensen die een positief resultaat hebben ontvangen van de VCT-2?

Zeker, na de eerste ronde waarbij we met 900 begonnen waren er na VCT-2 nog 35 over (ik overigens niet, laat dat duidelijk zijn). Met een enigzins geïnformeerde gok zijn er tijdens de psychologische test nog ongeveer de helft daarvan afgevallen. Daarna de lichamelijke test waarbij er vast ook nog een deel afvallen.
 

Same here. 8 April VCT-2 gemaakt en wij kregen toen te horen; "binnen 4 weken is de uitslag bekend."
Sindsdien radio stilte.

En als ik dan lees dat er mensen sinds 15-3 zitten te wachten, zonder enig bericht, vind ik dat toch wel heel slecht hoor.
 
Same here. 8 April VCT-2 gemaakt en wij kregen toen te horen; "binnen 4 weken is de uitslag bekend."
Sindsdien radio stilte.

En als ik dan lees dat er mensen sinds 15-3 zitten te wachten, zonder enig bericht, vind ik dat toch wel heel slecht hoor.

Ik heb op 14-4 een mail gehad van de adjudant dat de selectie vertraging opgelopen had en dat ik in de tweede helft van mei waarschijnlijk de uitslag krijg. Ik heb dus wel een bericht gehad dat het langer zou gaan duren, maar dat maakt het wachten niet minder vervelend.
 
Hallo,

Ik was een van de 35 gelukkige die na de vct1 en en de vct2 voldoende gescoord had om door te mogen naar het voorlaatste deel ( Ac&I).

Er wordt over een periode een gemiddelde berekend waar jij als kandidiaat vlieger boven moet zitten. Het kan daarom even duren tot je de uitslag ontvangt! Ga vooral niet lopen mailen ( karaktertrek *ongeduldig* ?)

Mocht je resultaat positief zijn kan je gebeld of gemaild worden ( ik werd gebeld en heb ook meteen een afspraak gemaakt voor het Ac&I)

Nogmaals, de selectie is helemaal anders voor jullie en ook voor defensie. Van de selectie om op zoek te gaan naar het "vliegershandje" naar de "capaciteiten" van een vlieger is een hele verandering en daarom zijn er allemaal nog kinderziektes. Vergeet ook even niet dat de formulieren die julie hebben ingevuld ook worden beoordeeld( ja, echt waar! Zelf gezien!)

Al met al kost dit extra tijd en inzet! Wacht rustig af, voor je het weet heb je de uitslag binnen!

Succes,

Slick

Sorry, niet mee eens. Ik neem aan dat communicatie en het nakomen van afspraken belangrijk is bij een onderneming als defensie. Alle begrip ervoor dat de procedure langer op zich laat wachten maar het is een kleine moeite dit te communiceren. Dit heeft niets met "ongeduldigheid" te maken maar zou dit eerder omschrijven als "duidelijkheid".
 
Sorry, niet mee eens. Ik neem aan dat communicatie en het nakomen van afspraken belangrijk is bij een onderneming als defensie. Alle begrip ervoor dat de procedure langer op zich laat wachten maar het is een kleine moeite dit te communiceren. Dit heeft niets met "ongeduldigheid" te maken maar zou dit eerder omschrijven als "duidelijkheid".

Topper
 
Ik heb de VCT-2 op 24 februari gemaakt en wacht dus al drie maanden op uitslag (helaas). Dat we al zo lang zonder duidelijkheid zitten waar we aan toe zijn is zwaar frustrerend. Qua communicatie had dit naar mening echt anders gekund. Er is mij tot vier keer toe een indicatie gegeven wanneer ik de uitslag ongeveer zou kunnen verwachten.

Los van de communicatie kan ik wel indenken waarom het zo lang moet duren. Het nieuwe selectietraject is pas net van start gegaan en de input is dus nog beperkt. Zoals Slick ook al aangaf worden uitslagen onderling vergeleken en worden daaruit de beste kandidaten geselecteerd. Aangezien de klas van 2016 al vol zit en wij dus mee doen voor de klassen van 2017 heeft defensie alle tijd om zoveel mogelijk input te verzamelen voordat ze de uitslagen gaan vergelijken en uitslagen bekend maken.

Voor ons flinke pech maar vanuit defensie gezien wel begrijpelijk. Ik wacht deze week nog even af omdat in de mail werd aangegeven dat we de tweede helft van mei uitslag konden verwachten en anders maar weer even contact opnemen:stapelge:.
 
Zoals Slick ook al aangaf worden uitslagen onderling vergeleken en worden daaruit de beste kandidaten geselecteerd. Aangezien de klas van 2016 al vol zit en wij dus mee doen voor de klassen van 2017 heeft defensie alle tijd om zoveel mogelijk input te verzamelen voordat ze de uitslagen gaan vergelijken en uitslagen bekend maken.

Bij ons werd vorige week dinsdag bij de VCT2 heel wat anders verteld. Er zou juist helemaal niet onderling vergeleken worden. Klassen zijn steeds niet gevuld dus het verhaal bij ons was juist dat iedereen die boven de norm scoort gewoon door gaat naar de volgende ronde. Hij zei wel 3 keer dat we geen concurrenten van elkaar zijn.. Waar hebben jullie dat gehoord?
 
Bij ons werd vorige week dinsdag bij de VCT2 heel wat anders verteld. Er zou juist helemaal niet onderling vergeleken worden. Klassen zijn steeds niet gevuld dus het verhaal bij ons was juist dat iedereen die boven de norm scoort gewoon door gaat naar de volgende ronde. Hij zei wel 3 keer dat we geen concurrenten van elkaar zijn.. Waar hebben jullie dat gehoord?

Bij ons werd er gezegd dat als je informatie over de test aan anderen gaf je jezelf benadeelde, omdat zij zich dan beter konden voorbereiden en jij dan minder waarschijnlijk bij de beste van de groep zit. Alleen de beste van een groep zouden door gaan.
Dit kan je ook terugvinden in eerdere berichten op dit forum(zie post #146, #147 en #148).

Ook lijkt het mij dat als er een vaste norm is waar je aan moet voldoen, dat het beoordelen van de resultaten binnen een paar weken zou moeten kunnen
 
Last edited:
Bij ons werd vorige week dinsdag bij de VCT2 heel wat anders verteld. Er zou juist helemaal niet onderling vergeleken worden. Klassen zijn steeds niet gevuld dus het verhaal bij ons was juist dat iedereen die boven de norm scoort gewoon door gaat naar de volgende ronde. Hij zei wel 3 keer dat we geen concurrenten van elkaar zijn.. Waar hebben jullie dat gehoord?

In februari waren wij de eerste lichting die de VCT-2 ging maken. Bij het maken van de VCT-2 is ons verteld dat de uitslag langer op zich zal laten wachten omdat de uitslagen van meerdere kandidaten beoordeelt/gewaardeerd moesten worden. Op basis van deze waardering zouden de beste doorgaan. Het maakte niet uit hoeveel fouten je maakte, als je minder fouten maakte dan je mede kandidaten zou je doorgaan. De norm zou dus bepaald worden door de uitslagen van iedereen te vergelijken. Bij ons hamerde ze er juist op dat we wel concurrenten van elkaar waren en het daarom sterk afgeraden werd wat te verklappen over de inhoud van de VCT-2. Daarmee zou je namelijk anderen helpen een betere score te halen, waardoor zij een grotere kans hadden om door te gaan.

Wellicht dat ze nu genoeg uitslagen binnen hebben waardoor er een norm bepaald is?
 
Hallo allemaal,

Vandaag, na net geen 3 maanden wachten, te horen gekregen dat ik VCT-2 niet gehaald heb. Hopelijk krijgen jullie ook snel wat te horen want er niks zo vervelend als niets weten.
Verder stond de volgende zin in het mailtje: "Over de uitslag wordt door Defensie niet gecorrespondeerd." Mag ik hieruit afleiden dat we niet te weten komen hoe we gepresteerd hebben tijdens de VCT-2?

Voor degene die het halen, veel succes met het vervolg van de selecties en voor de anderen, wellicht tot volgend jaar!

Maestro.
 
Hallo,

Ik ben afgelopen vrijdag, na bijna zes weken wachten, gebeld door Adjudant Selles die mij vertelde dat ik zowel VCT 1 als VCT 2 positief heb weten te behalen. Zijn er nog meer mensen die een (goed of slecht) bericht hebben gekregen en een afspraak moeten maken voor het interview en assessment? Zo niet, dan zal ik de komende dagen nog even duimen voor jullie!

Helaas Maestro, ik kan me voorstellen hoe je je hebt gevoeld. Hoe groot mijn vreugde was, zo groot zal jouw teleurstelling minimaal zijn geweest.. Vervelend maar volgend jaar wellicht weer een kans!!

Kan iemand mij bovendien vertellen hoe de selectie er na het interview en assessment uitziet? Dus welke testen worden er nog afgenomen en in welke volgorde? Ik heb hier en daar wel wat gelezen maar dit zijn veelal ''onbevestigde'' dingen. Wellicht dat het ergens vermeld staat, ik heb het helaas nog niet kunnen vinden.

Ik hoor graag van jullie!


Met vriendelijke groet!
 
Back
Top