PO-1, de vliegertest, CVT vervalt! Feb2016 nieuwe selectie

In februari waren wij de eerste lichting die de VCT-2 ging maken. Bij het maken van de VCT-2 is ons verteld dat de uitslag langer op zich zal laten wachten omdat de uitslagen van meerdere kandidaten beoordeelt/gewaardeerd moesten worden. Op basis van deze waardering zouden de beste doorgaan. Het maakte niet uit hoeveel fouten je maakte, als je minder fouten maakte dan je mede kandidaten zou je doorgaan. De norm zou dus bepaald worden door de uitslagen van iedereen te vergelijken. Bij ons hamerde ze er juist op dat we wel concurrenten van elkaar waren en het daarom sterk afgeraden werd wat te verklappen over de inhoud van de VCT-2. Daarmee zou je namelijk anderen helpen een betere score te halen, waardoor zij een grotere kans hadden om door te gaan.

Wellicht dat ze nu genoeg uitslagen binnen hebben waardoor er een norm bepaald is?

Wel twee hele tegenstrijdige verhalen dus, maar wie weet klopt het wel wat je zegt. Dat nu dus de norm bepaald is.

Ik wacht inmiddels iets meer dan 3 weken.
 
Ik vindt het vrij logisch:

Tijdens de test ben je geen concurrenten van elkaar (mensen die de testgelijk doen met jou) als in: leidt elkaar niet af.

Het doorvertellen van de test bevoordeelt wel de betreffende persoon en creëert oneerlijke concurrentie.

Ik zeg luchmacht dagen voorbij, dus mooi die sollicitaties verwerken ;-)
 
Ik ben 03-06 geweest, dus lijkt er op dat wij nog niet aan de beurt zijn.

"Bassiej" heeft hem rond 22-05 gemaakt neem ik aan en dus laatst bericht gehad. Ervan uitgaande dat het op chronologische volgorde gaat zal het niet nog maanden duren.
 
Ik ben 03-06 geweest, dus lijkt er op dat wij nog niet aan de beurt zijn.

"Bassiej" heeft hem rond 22-05 gemaakt neem ik aan en dus laatst bericht gehad. Ervan uitgaande dat het op chronologische volgorde gaat zal het niet nog maanden duren.

Het gaat niet op chronologische volgorde, want ik heb de vct2 op 15 maart gemaakt en ik heb nog niks gehoord.
 
Het doorvertellen van de test bevoordeelt wel de betreffende persoon en creëert oneerlijke concurrentie.

Dit is/wordt nog een interessante kwestie. Ik heb inmiddels het assesment en interview gehaald (en dus ook de VCT2), maar ik ben zeker van plan om dit na de selectie (of ik het nou haal of niet) aan te kaarten bij de KLu. Tijdens de VCT2 werd mij duidelijk dat er toch aardig wat mensen met voorkennis zijn. Via vrienden komen veel mensen precies te weten wat de test inhoud. Door niks te vertellen creeert de KLu juist oneerlijkheid, want zeker mensen die al zijn afgewezen vertellen info over de testen door. En zeker bij het 2e deel van de VCT2 kan je dat een aardig voordeel opleveren. M.a.w.: als je niemand kent die al selectie heeft gedaan dan ben je in het nadeel.

Door te zeggen dat het nadelig kan werken als kandidaten info verspreiden geeft de KLu indirect toe dat de testen (deels) te trainen zijn wat mij dan weer doet twijfelen aan de betrouwbaarheid/validiteit van zeker het 2e deel van de VCT2.
 
*Begrijp me niet verkeerd, dit is geen oproep om maar de hele keuring publiek te maken en ik zal dat ook niet doen.*

Vroeg of laat wordt het toch gelekt denk ik, net als bij de oude keuring. Ik denk dat het helemaal niet zo'n probleem is als ze juist het programma vertellen, dan kan iedereen zich maximaal voorbereiden en kun je direct zien wat het hoogst bereikbare niveau is van deelnemers als ze zelf moeten voorbereiden. Betekend niet dat er geen onvoorspelbare kanten aan zo'n onderzoek moeten zitten, maar dat zal toch alleen maar kunnen door dingen af te wisselen. Door het programma geheim te houden creëer je naar mijn idee alleen maar een oneerlijke situatie. Er gaat namelijk iemand zijn die het niet gehaald heeft, maar de hele test nog wel even doorneemt met een vriend, waardoor die vriend een voorsprong heeft ten opzichte van de rest die eerlijk zijn mond houd.
Verbeter me mocht ik hier een denkfout maken.

Toen ook al helemaal mee een.

Er had een eerlijkere situatie kunnen worden gecreeerd als in ieder geval de onderdelen behandeld tijdens het 2e deel van VCT-2 bekend worden gemaakt of iets dergelijks. Hierdoor heeft iedereen een gelijke/eerlijkere startpositie tov elkaar.
 
De norm van de VCT 2 is bepaald naar aanleiding van de uitslagen op de test van de al beroeps vliegers. Die hebben de test ook moeten maken. Als je ongeveer hetzelfde scoort als hen ben je door, vertelde Sjon Selles mij aan de telefoon. Echter werd mij na het maken van VCT2 ook verteld dat je elkaars concurrent bent. Ze hebben dat denk ik aangepast zodat er eerder een uitslag gegeven kan worden. Anders zou er pas een uitslag gegeven kunnen worden als al die honderden testen zijn nagekeken.
 
De norm van de VCT 2 is bepaald naar aanleiding van de uitslagen op de test van de al beroeps vliegers. Die hebben de test ook moeten maken. Als je ongeveer hetzelfde scoort als hen ben je door, vertelde Sjon Selles mij aan de telefoon. Echter werd mij na het maken van VCT2 ook verteld dat je elkaars concurrent bent. Ze hebben dat denk ik aangepast zodat er eerder een uitslag gegeven kan worden. Anders zou er pas een uitslag gegeven kunnen worden als al die honderden testen zijn nagekeken.

Is er ook iets verteld over een verwachte uitslag datum =)?
 
Ik heb 24 mei vct2 gemaakt en vorige week donderdag ben ik gebeld. Vond het erg lang duren, maar de uitslag was het wachten waard. Ik mag 1 september terugkomen voor het assessment.
 
Hoi allemaal,

Gisteren heb ik het interview & assessment mogen doen en vandaag heb ik bericht gekregen dat ik door ben naar de SOL!!

Toch wel een beetje trots dat ik al zover ben gekomen!

Voor de rest die nog in de selectie zit, veel succes!

Groeten Ironfist
 
Back
Top