PO-1, de vliegertest, CVT vervalt! Feb2016 nieuwe selectie

X

Xcui

Guest
.....
 

Attachments

  • Screenshot_2015-09-04-15-06-25.jpg
    Screenshot_2015-09-04-15-06-25.jpg
    8.4 KB · Views: 16
Last edited:
Ik heb 2 weken geleden nog de vliegertest gedaan op het Cml (en gehaald :) ), dan zal dat wel een van de laatste testen zijn geweest. Kan pas rond januari terugkomen voor de Gvss, wel jammer dat je nog even moet wachten! Al enig idee wat je nu kan verwachten?

Groet,
Timo
 
Is het niet vrij zinloos om de po-1 af te leggen als hij toch niet meetelt? Of zie ik het verkeerd?

Daarnaast zal het doen van de po-1 in september je denk ik sowieso niet helpen het selectietraject sneller te doen doorlopen. Ikzelf heb deze namelijk begin juli positief afgerond maar zal ook pas in 2016 voor de gvss op kunnen. Er zullen dus nog veel mensen voor gaan.
 
Is het niet vrij zinloos om de po-1 af te leggen als hij toch niet meetelt? Of zie ik het verkeerd?

Daarnaast zal het doen van de po-1 in september je denk ik sowieso niet helpen het selectietraject sneller te doen doorlopen. Ikzelf heb deze namelijk begin juli positief afgerond maar zal ook pas in 2016 voor de gvss op kunnen. Er zullen dus nog veel mensen voor gaan.

Weet jij zeker dat je de GVSS mag doen? Ik heb begrepen dat voor mensen die na december de GVSS zouden doen nog besloten moet worden of zij de GVSS doen of een nieuwe test.
 
Wat begin juli en later via de mail naar mij toe is gecommuniceerd is dat de plaatsen voor 2015 reeds volgepland zijn en dat het wachten is op plekken voor 2016. Er is niets gezegd over een nieuwe test en lees op dit forum voor het eerst dat er überhaupt een nieuwe test komt.

Het zou echter wel kunnen kloppen hoor. Maar is dus even afwachten. Weet het dus ook nog niet zeker;)
 
Even een update:

Zojuist heb ik een mail gekregen waarin wordt verteld dat ik rond februari 2016 de "eerste stappen" in de nieuwe selectie ga zetten. Ik heb een kleine maand geleden wel de vliegertest gedaan en gehaald. Ik ben dan inderdaad benieuwd of deze vliegertest wel blijft bestaan, want volgens de site kun je je volgens mij nog steeds hiervoor aanmelden. Ik zal eens informeren bij het Cml.

Timo
 
Ik ben benieuwd wat de waarde is van het recent behalen van de vliegertest. Als de KLu in feb overgaat op een nieuw systeem, tellen de resultaten van de vliegertest dan nog mee of hebben we de vliegertest min of meer voor niks gedaan?
 
Van de intelligentietest had ik inderdaad vernomen van een bevriende Klu officier, ik heb het Cml een tijdje geleden gebeld met de vraag of ik de vliegertest dan eigenlijk voor niets heb gedaan. Dit was echter niet zo, maar hoe en waar ze die in het nieuwe traject gingen vormgeven was nog niet bekend. Wel jammer ;-) had de gvss wel eens willen ervaren.

@slick Dan neem ik aan dat we elkaar rond Februari zien :)

Timo

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P7-L10 met Tapatalk
 
Heb ook afgelopen zomer de vliegertest gehaald! Ben benieuwd wat de volgende stappen gaan worden voor mensen die de test al positief hebben afgerond. Bij de vacature Vlieger van werkenbijdefensie.nl staat ook al een beschrijving:

"Bedankt dat je belangstelling toont voor de functie van officier vlieger bij Defensie. Op dit moment wordt er hard gewerkt aan de nieuwe selectieprocedure voor deze functie.

De voorbereidingen hiervoor zijn gaande en we verwachten dat je in februari 2016 kan beginnen met de eerste stap in deze vernieuwde selectie. Je kan je nu reeds aanmelden voor de nieuwe selectieprocedure.

Door op de knop 'BELANGSTELLING VLIEGERSELECTIE' te klikken, word je belangstelling geregistreerd. Wij kunnen je dan op de hoogte houden van de ontwikkelingen met betrekking tot de vernieuwde selectieprocedure.

De Vliegerselectie wordt herzien. Op dit moment kunt u helaas niet solliciteren op deze functie. U zult na registratie van uw belangstelling in een later stadium worden opgeroepen voor de nieuwe selectieprocedure."
 
Ik heb in het verleden de vliegertest gedaan en de gvss niet gehaald. Ik vraag me af of ik de nieuwe selectieprocedure in kan gaan. Iemand ie hier info over heeft ?

Alvast bedankt
 
Ik heb in het verleden de vliegertest gedaan en de gvss niet gehaald. Ik vraag me af of ik de nieuwe selectieprocedure in kan gaan. Iemand ie hier info over heeft ?

Alvast bedankt

Ik heb enkele weken geleden het GVSS gehaald, en toen vertelde één van de testleiders inderdaad dat we het opnieuw konden proberen met de nieuwe vliegertest vanaf volgend jaar mochten we het niet halen.

Maar ik zou toch even voor de zekerheid contact opnemen met het CML.
 
Back
Top