Kijk, niemand zegt dat keuzes maken makkelijk is.
Ik kan zelf niet naar de 'Regionals' omdat ik een huis heb met een hypotheek.
Bewust die keuze gemaakt in 2007. Je kan geen keuzes maken gebaseerd op wat er misschien 6 jaar later kan gebeuren.
Maar leg even uit waar het verschil ligt tussen een start salaris van 40k met je eigen type rating betalen ( à la Europa-land) en een start salaris van 20k zonder je Typerating te hoeven betalen ( à la Amerika).
Het komt uiteindelijk uit je linker- of uit je rechter zak.
Zes of een half dozijn, your choice.
Daarom vlieg ik nu 135 charter op een Citation waar ik niet de Typerating ($22k alles incl.) heb hoeven te betalen.
Ik verdien op jaar basis wel 10% minder dan met instructie geven

maar goed het is een start salaris.
Het is een beetje schaken, jaartje hier, twee jaartjes daar, jaartje hier om uiteindelijk bij een werkgever aan te kunnen komen met genoeg ervaring om daar je carrière echt op te bouwen.
Dat is hier normaal, zoals ik al zo vaak gezegd heb, vliegen in de VS is veel praktischer ingesteld. Iedereen verwacht dat je de eerste 4-6 jaar aan het job-hoppen bent om bij de 'ideale' baan te komen.
Vergeleken met Europa vragen de majors hier belachelijk veel ervaring.
Jet Blue waar je ook maar gewoon op een achenebbes Airbusje vliegt wil 1000 uur PIC jet tijd. En dat is niet ' ik mag effe sture' PIC tijd maar ' sign for the airplane' PIC tijd oftewel captains uren.
Maar die 1500 uur regel door dat Buffalo ongeval gaat ze in de komende jaren nog lelijk opbreken.