Pilotentekort??!!

De eisen zijn vooral voor aankomende piloten echt wel lastig.

.. zeker tegen startsalarissen van $20.000 per jaar (€14.700). Kan jij daar van rondkomen en je schuld afbetalen? Het verbaast me niets dat zelfs gekwalificeerde piloten dan lekker wat anders gaan doen.
 
.. zeker tegen startsalarissen van $20.000 per jaar (€14.700). Kan jij daar van rondkomen en je schuld afbetalen? Het verbaast me niets dat zelfs gekwalificeerde piloten dan lekker wat anders gaan doen.

Toevallig ken ik een Amerikaan, die zijn vliegbaan aan de kant had gezet. Hij had een baan als FO op Corporate jet. Hij was er klaar mee.
 
Desalniettemin zou dit toch kunnen betekenen dat er een rock bottom bereikt is en mensen zeggen bekijk het maar ik doe het niet meer onder deze voorwaarden...


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
 
DS:

In het stuk staat vrij duidelijk dat de maatschappij geen piloten kan vinden met de vereiste 1500 uur ervaring. Het gaat daar dus niet om de voorwaarden, er staan genoeg mensen te trappelen maar die hebben gewoon de vereiste ervaring niet.
 
Last edited:
ALPA heeft verklaard dat er genoeg piloten zijn, maar veel werken bij buitenlandse maatschappijen vanwege de financiën. Zouden weer terug komen als VS maatschappijen beter gaan betalen...
 
Als barman zijn jouw ultieme droombaan is...

Uiteindelijk moet je datgene doen wat je leuk vindt. Salaris - hoewel belangrijk - staat altijd op de 2e plek.
 
De meeste beginnende piloten hebben nog geen hypotheek of gezin.

En zolang er genoeg inkomen is om van te leven dan ja. Echter moet je wel realistisch blijven en een schuld van 150k aangaan zonder overige inkomsten is geen goed idee. Echter, als je partner een vast inkomen heeft is het weer een ander verhaal. Uiteindelijk is elke situatie weer anders. Maar mijn standpunt dat plezier in je werk boven het salaris moet staan blijft.
 
Kijk, niemand zegt dat keuzes maken makkelijk is.
Ik kan zelf niet naar de 'Regionals' omdat ik een huis heb met een hypotheek.
Bewust die keuze gemaakt in 2007. Je kan geen keuzes maken gebaseerd op wat er misschien 6 jaar later kan gebeuren.
Maar leg even uit waar het verschil ligt tussen een start salaris van 40k met je eigen type rating betalen ( à la Europa-land) en een start salaris van 20k zonder je Typerating te hoeven betalen ( à la Amerika).
Het komt uiteindelijk uit je linker- of uit je rechter zak.
Zes of een half dozijn, your choice.
Daarom vlieg ik nu 135 charter op een Citation waar ik niet de Typerating ($22k alles incl.) heb hoeven te betalen.
Ik verdien op jaar basis wel 10% minder dan met instructie geven :rolleyes: maar goed het is een start salaris.
Het is een beetje schaken, jaartje hier, twee jaartjes daar, jaartje hier om uiteindelijk bij een werkgever aan te kunnen komen met genoeg ervaring om daar je carrière echt op te bouwen.
Dat is hier normaal, zoals ik al zo vaak gezegd heb, vliegen in de VS is veel praktischer ingesteld. Iedereen verwacht dat je de eerste 4-6 jaar aan het job-hoppen bent om bij de 'ideale' baan te komen.

Vergeleken met Europa vragen de majors hier belachelijk veel ervaring.
Jet Blue waar je ook maar gewoon op een achenebbes Airbusje vliegt wil 1000 uur PIC jet tijd. En dat is niet ' ik mag effe sture' PIC tijd maar ' sign for the airplane' PIC tijd oftewel captains uren.

Maar die 1500 uur regel door dat Buffalo ongeval gaat ze in de komende jaren nog lelijk opbreken.
 
Maar mijn standpunt dat plezier in je werk boven het salaris moet staan blijft.

Als er maar genoeg mensen hierin gaan geloven dan valt er straks echt geen droog brood meer te verdienen...

15K acceptabel vinden omdat je het zo leuk vindt om te vliegen?!? Get real!
 
Plezier is belangrijker dan geld, áls je een keuze hebt. 15.000 euro en een dikke afbetaling+rente is mijns inziens geen redelijke optie.
 
Voor 15k per jaar eerst 150k lenen , je uit de naad studeren , een dikke schuld hebben die van je levensdagen niet meer afbetaald krijgt?
Om vervolgens voor dat loontje al die verantwoording te dragen ( als het fout gaat draai je de bak in of ben je in het ergste geval dood ) , STBY staan , op alle uren vd dag aan het werk zijn en zowat alle feestjes/verjaardagen/afspraken missen alleen omdat "je het zo'n leuke baan vindt".

Nee joh , dan ben je volkomen normaal:1855:
 
Last edited:
Als barman zijn jouw ultieme droombaan is...

Uiteindelijk moet je datgene doen wat je leuk vindt. Salaris - hoewel belangrijk - staat altijd op de 2e plek.

Volgens mij moet jij eens ff de docu over crashpads gaan kijken...
 
Hoe relevant? Er wordt nog niet met Green Cards gestrooid dus dagdromen over het wel en wee in de States lijkt me verspilde moeite. Je kan natuurlijk ook de Macy's afstruinen op zoek naar je droomvrouw.
 
Hoe relevant? Er wordt nog niet met Green Cards gestrooid dus dagdromen over het wel en wee in de States lijkt me verspilde moeite. Je kan natuurlijk ook de Macy's afstruinen op zoek naar je droomvrouw.

Shit daar ben ik jaren langs gelopen niet wetende dat dat de place to be is...!!:yeehaa:

Ben het overigens helemaal met je eens, wat betreft green cards....
 
Back
Top