Pet reactie op "waarom pet" in beroepsforum

Zeg..., jullie zitten mij toch niet te pesten he, met al die boeren en agrariërs ? :biertje:
 
Welnee joh, zou niet durven. Heb namelijk erg veel respect voor een landschapsarchitect. Moet je wel een aan deze beroepsgroep gerelateerd uniform dragen incl. boerenkiel en ruitjeszakdoek.:haha:
 
Het zou alleen geen kwaad kunnen als sommige werkgevers sommige petten dan wel haar personeel onder de pet eens wat actiever onder de loep nemen. Heb zeer recent op Schiphol enkele jonge KL coco's met pet zien lopen maar het leken wel van die "zakken" die in opleiding zijnde commando's ook moeten dragen voor dat zij de felbegeerde groene baret uitgereikt krijgen.

In dienst (ja, zo oud ben ik) heetten de nieuwe jongens vaak "oliebollen", je herkende meteen dat ze nog nieuw waren door de baret. Hetzelfde geldt voor coco's. Gecombineerd met het feit dat ze meestal niet veel hebben met een pet, zijn die van KLM van nature uit de meest lelijke die je volgens mij kan vinden. Net als met een baret moet je er wat geweld en aandacht aan besteden om er wellicht wat van te maken. Maar ik zie ook genoeg bazen waarbij het er gewoon niet uit ziet. Als de pet met de volgende nieuwe design ronde voor de mannen uniformen er nog tussen zit mogen ze daar beslist wat betere aandacht aan besteden. Maar volgens mij is de huidige versie al minimaal 15 jaar zo niet 20 jaar oud. Al hoeft het ook weer niet zo'n nazi skischans te worden.

Ik wordt met pak overigens altijd, ook in NL, met een stuk meer beleefdheid (respect?) behandeld dan zonder. Wordt altijd (terug)gegroet. Treinkaartje kwijtgeraak (vroegah, toen men nog papyrus kaartjes had)? Geen probleem, volgende keer even aan denken mijnheer :). En bij de gate, alle kinderen staren je nog steeds aan. Je moet het ook wel een beetje uitdragen, het uniform. Sommige co's hebben niet door dat ze toch heel vaak weer de handen in de zakken steken. Tel daarbij de bolle pet op, dan mis je toch wat van de ouderwetse uitstraling van catch me if you can.

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=gIqwUV-qOiU[/YOUTUBE]
 
In dienst (ja, zo oud ben ik) heetten de nieuwe jongens vaak "oliebollen", je herkende meteen dat ze nog nieuw waren door de baret. Hetzelfde geldt voor coco's. Gecombineerd met het feit dat ze meestal niet veel hebben met een pet, zijn die van KLM van nature uit de meest lelijke die je volgens mij kan vinden. Net als met een baret moet je er wat geweld en aandacht aan besteden om er wellicht wat van te maken. Maar ik zie ook genoeg bazen waarbij het er gewoon niet uit ziet. Als de pet met de volgende nieuwe design ronde voor de mannen uniformen er nog tussen zit mogen ze daar beslist wat betere aandacht aan besteden. Maar volgens mij is de huidige versie al minimaal 15 jaar zo niet 20 jaar oud. Al hoeft het ook weer niet zo'n nazi skischans te worden.

Ik wordt met pak overigens altijd, ook in NL, met een stuk meer beleefdheid (respect?) behandeld dan zonder. Wordt altijd (terug)gegroet. Treinkaartje kwijtgeraak (vroegah, toen men nog papyrus kaartjes had)? Geen probleem, volgende keer even aan denken mijnheer :). En bij de gate, alle kinderen staren je nog steeds aan. Je moet het ook wel een beetje uitdragen, het uniform. Sommige co's hebben niet door dat ze toch heel vaak weer de handen in de zakken steken. Tel daarbij de bolle pet op, dan mis je toch wat van de ouderwetse uitstraling van catch me if you can.

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=gIqwUV-qOiU[/YOUTUBE]

Een vlieger die in uniform op een kinderattracie gaat zitten! Dat kan ook echt niet!! ;-)
 
@ Nosig. Mag ik nou ook al weer niet m'n handen in m'n broekzak steken. He getver...
Geen rugzak ok, maar nonchalant 1 hand in je broekzak mag toch wel zekers!? Die andere trekt de trolley, zit er heus niet bij in hoor. Promise.
 
Handen in je zak kan officieel natuurlijk niet, maar als je vanuit 20 graden naar een bestemming gaat waar het -10 is en je je winterjas vergeten bent omdat je net nog met het dak open reed, sta ik toch fijn met mij handen in mijn zak te fuel monitoren.

Zoals NOSIG zegt, een uniform moet je dragen, dat is alleen best wel moeilijk als je het in je eentje doet. Wat is het toch met de mensen waarbij het lijkt alsof ze hun high-visibility vest vastgenaaid zit aan hun jasje? Rugzak eroverheen en nog een halve container voor het eten en de koude cola. Sorry, ik vertik het..

Aan de heren en dames die zelf een uniform hebben laten maken, waar hebben jullie dat gedaan? Die van mij zijn op maat gemaakt maar het zijn dus wel de uniformen die ik van de baas heb..
 
J.I.P. :Zwembroek en slippers...

Dat heet tropisch uniform..... werkt heel goed als je ergens urenlang in de hitte geparkeerd staat zonder airconditioning omdat de APU het niet kan trekken en de temperatuur de 35C reeds ver te boven is......
 
Godzijdank hebben wij bij ons uniform GEEN pet! Heel in het begin zijn er nog wat Portugeese collega's geweest die er op stonden dat we naast een pet (die er niet was) ook nog witte(!) handschoenen zouden moeten hebben. Laten we zeggen dat hun beeldvorming wat wazig was door hun lokale luchtmacht...

Zijn sinds kort overgestapt van goude naar zilveren strepen. Ik merk nog geen verschil op de luchthaven :D
 
Ik dacht vroeger altijd dat het cabin crew was, dun zilver, helemaal als er geen pet bij zat. Vind het toch wat magertjes staan persoonlijk. Als er zo'n dik bruinleren vliegersjack bij zat was het wel weer duidelijker :).
 
@kermit, zeker. Ik vind de zilveren strepen ook veel beter staan dan de oude gouden. Was alleen bang dat iedereen denkt dat ik voor BA vlieg! :grijns: (no offence, tis een mooie club).

Ik ben iig in de trein nog niet voor conducteur aangezien, dus dat scheelt...

Terug naar de pet. Ik kan in onze sector eigenlijk geen enkele operator voor de geest halen die wel een pet hebben. Heeft er ook mee te maken dat je in de meeste gevallen zo'n pet ook niet fatsoenlijk in de cockpit kan opbergen.
 
Back
Top