Overname DutchBird door ExelAviationGroup van de baan

Status
Not open for further replies.
76-ER

echter om in de toekomst een betrere verslaglegging te kunnen presenteren is er een reorganisatie geweest.
Er is nu een businessunit passage en een businessunit vracht.

wellicht dat er in de toekomst dan duidelijk is wie wie subsidieert. (levert vracht geld op of passage)
 
Ik word een beetje moe over dat gebekvecht maar daar is dit forum voor. Maar ik sta wat dichter bij het vuur dan dat je denkt.
En ook MP was een slachtoffer voor EAG. Maar leuk dat er weer een plusje is. houden zo!
Laat iedereen op dit forum blij zijn dat we nog een baan hebben!
 
@ PHEHEH: Dat klopt. De betere doorzichtigheid was een voornamelijk doel van de reorganisatie.

@ Autopet : Je hebt helemaal gelijk. Als vliegers zitten we allemaal in hetzelfde schuitje. We willen graag plezier hebben aan het mooiste beroep wat er bestaat en we moeten uitkijken dat we elkaar niet gaan aanvallen op dingen waar we helemaal geen invloed op hebben.

Back to topic:

Ik lees net dat DBR woordvoerder Rien van Beemen heeft gezegd dat men bij Dutchbird binnen een week knopen hoopt door te hakken. Er zouden diverse kandidaten zijn, maar niet verkopen is ook een optie.
 
Oorspronkelijk gepost door 76-er
Hans Mosselman is op het punt aangekomen dat hij niets meer te kiezen heeft. Het lijkt er wel op of niemand z'n vliegtoko wíl overnemen.

Alsof ik het over de keuzes van Dhr. Mosselman heb gehad...??

Het idee is misschien een beetje ontstaan dat de Vlieger DBR niet wil overnemen. Beetje domme conclusie die de wereld ingeholpen is door de hielenlikkers van Dhr. de Vlieger.
DBR heeft de beslissing genomen om niet verder met de Vlieger in zee te gaan. De Vlieger kan de continuïteit van DBR niet garanderen.

Het is allemaal heel dapper dat iemand probeert om een grote luchtvaartmaatschappij te creëren door alle kleintjes op te kopen en de hele bende dezelfde naam te geven, maar ik denk dat geld alleen niet genoeg is. Al dat positieve gedoe over de nieuwe lijnen op de Antillen...?? Bijna geen passagiers en alleen maar koffers?!?!?!? (voor alle lijntjes op de Antillen:grijns: )

Over een paar jaar vliegt DBR nog steeds rond terwijl in de media het zoveelste faillisement/ financiële probleem bij HE/ EAG weer de kop op steekt.....

Groeten, Leij
 
Leij waar haal je die info vandaan? Op dit moment maakt EAG winst (als 1 van de weinigen). Dus zo verkeerd gaat het niet. Dan nog een feitje. EdV heeft nog maar 3 of 4 maatschappijen gekocht en er ondertussen minimaal 7 opgestart.

De EAG is begonnen met wat overnamens en wil nu op eigen kracht verder groeien. De hoofdzaak is nu op eigen kracht verder groeien en niet uitbreiden door maatschappijen over te kopen. Het wordt alleen niet uitgesloten. Het is nu ook nogsteeds een grote puinhoop binnen de groep en verdere uitbreiding is op dit moment niet gepast. Het is beter om nu te focussen op een betere organisatie en een tevreden personeel (dat eindelijk een keer wil blijven). Alleen als DB echt op de fles gaat (wat ik niet hoop) zal EdV toch weer vooraan staan!!
 
Leij, je hebt gelijk. Het was idd niet de EAG, maar Mosselman die de deal niet door liet gaan. Had ik weer eens niet goed opgelet, duh. Wel moedig van 'm.

Zeg Klapperkoning: die winst van de EAG, waar kan ik dat terugvinden? Just curious.
 
Inside information ;) ;) Vanwege de BV constructies is het denk ik lastig om te achterhalen als outsider. We hebben het dan wel over de hele EAG en niet alleen HE!!!!!
 
DBR heeft de beslissing genomen om niet verder met de Vlieger in zee te gaan. De Vlieger kan de continuïteit van DBR niet garanderen.
Als DBR dat zelf wel kan, waar is al deze heisa dan voor nodig???
Er zijn slechts weinig maatschappijen die op dit moment van alles en nog wat wil/kan overnemen.
Wanneer het zwaard zou vallen voor DBR dan kunnen de eisen, van DBR, alleen maar minder zijn (lees: slechts onderdelen uit een failliete boedel overnemen) en of dat nou zo goed is voor het personeel...???!!!:rolleyes:
 
Klapper K, van alle onzin verhalen die je hier terug vind, is het winstverhaal van EAG wel de allergrootste leugen!
Alleen al de 1e 3maanden van dit jaar werd er 4.000.000 euris verlies geleden.Kan je allemaal afschrijven als opstartverlies etc, ja weet ik.Maar als je weet dat er niet gehedged is dan moeten die regionals wel verdomde goed draaien!Als er winst gemaakt zou worden dan zou dit "inside" your nose zijn.

:D :D :D
 
Oorspronkelijk gepost door J.R.
Als DBR dat zelf wel kan, waar is al deze heisa dan voor nodig???
Er zijn slechts weinig maatschappijen die op dit moment van alles en nog wat wil/kan overnemen.
Wanneer het zwaard zou vallen voor DBR dan kunnen de eisen, van DBR, alleen maar minder zijn (lees: slechts onderdelen uit een failliete boedel overnemen) en of dat nou zo goed is voor het personeel...???!!!:rolleyes:

Jij gaat er vanuit dat DB op het randje van de afgrond staat........ONZIN!!

Mosselman is eigenaar van DB. Mosselman=Sudtours. Als Mosselman DB verkoopt (want z'n geld zit erin) dan is de drempel kleiner voor andere touroperators om stoelen bij DB te kopen....... Je gaat de concurrentie tenslotte niet spekken.

Als Mosselman dus nu niet verkoopt........., dan blijft z'n geld gewoon wat langer in DB zitten.

Oorspronkelijk gepost door klapper koning
Leij waar haal je die info vandaan? Op dit moment maakt EAG winst (als 1 van de weinigen). Dus zo verkeerd gaat het niet. Dan nog een feitje. EdV heeft nog maar 3 of 4 maatschappijen gekocht en er ondertussen minimaal 7 opgestart.

De EAG is begonnen met wat overnamens en wil nu op eigen kracht verder groeien. De hoofdzaak is nu op eigen kracht verder groeien en niet uitbreiden door maatschappijen over te kopen. Het wordt alleen niet uitgesloten. Het is nu ook nogsteeds een grote puinhoop binnen de groep en verdere uitbreiding is op dit moment niet gepast. Het is beter om nu te focussen op een betere organisatie en een tevreden personeel (dat eindelijk een keer wil blijven). Alleen als DB echt op de fles gaat (wat ik niet hoop) zal EdV toch weer vooraan staan!!


Minimaal 7 opgestart????? Noem ze eens! Of bedoel je maatschappijen in het algemeen? (dus niet alleen luchtvaartmaatschappijen...)

Het hele imperium van EdV maakt winst. Maar of EAG een winstgevend onderdeel is???????:1855:
Het is tenslotte een grote puinhoop zoals je schrijft! En winst maken in de luchtvaart gebeurt meestal niet door bedrijven waar het een enorme puinhoop is!

Tja...., en dat tevreden personeel??? Volgens mij sta jij niet aan de kant van de vliegers, maar aan de kant van de vlieger :D. Noem mij twee zaken waaruit blijkt dat EAG bezig is met de tevredenheid van het personeel!! Nou?????:rolleyes:

En dat EdV vooraan staat op het moment dat DB failliet gaat?!?!?! EdV staat altijd vooraan wanneer een bedrijf het loodje legt........ Daar verdient hij een gedeelte van zijn geld mee! (typisch geval van een opengetrapte deur een trap nageven)


Groeten, Leij
 
Winst EAG?

Winst EAG?

Wat Saabdestroyer zegt klopt idd, klapper K, je informatie is totaal incorrect. Er wordt op het moment ingehuurd tegen waanzinnige bedragen omdat de capaciteit nog te laag is en de contracten met de touroperators wel al lopen.
Inhuren is stervens duur, voortsheeft HE geen fuel gehedged en dit zullen ze natuurlijk nu ook niet gaan doen. Ik weet niet welke kist jij vliegt binnen Exel maar in 1 767 gaat evenveel brandstof als 4 keer het maximum start gewicht van een ATR. Probeer dit leed maar eens te verzachten met de rest van Exel. Mag je 1000 vluchten voor doen met die ATR.
 
Ik zal 76-er toch gelijk moeten geven. De laatste twee jaar zijn afgesloten met een plus. Hoe klein dan ook. Beide keren kwam het resultaat uit de tweede helft van het jaar. Dus misschien komt er dit jaar ondanks de negatieve halfjaarcijfers ook wel een klein plusje uit.
 
Oceanic, welk leed moet verzacht worden? en ik hoop dat je niet voor een exel bedrijf werkt want anders schop je wel tegen je eigen been. Mensen vergeten snel dat er niet zoveel investeerders meer zijn in dit legoland. zonder EdeV was air exel, HE en alle anderen exels er niet meer cq. nooit geweest.
Ik ben het niet eens met de werk wijze van deze goede man, maar ja hij betaald wel een heleboel salarissen elke maand.
en ja het gras is altijd groener....
 
Oorspronkelijk gepost door autopet
zonder EdeV was air exel, HE en alle anderen exels er niet meer cq. nooit geweest.

Misschien moeten we ons afvragen of HE wel zo goed is voor onze arbeidsmarkt. Ze hebben dan wel het oude personeelsbestand van Air Holland van werk voorzien, maar die hoor ik over het algemeen ook niet echt positief over het bedrijf.
Wat HE wel doet, is de prijzen op de chartermarkt in Nederland onder druk houden. De reden dat de andere 3 marktspelers die goede/betere arbeidsvoorwaarden bieden het moeilijk hebben en er daar dus maar mondjesmaat mensen worden aangenomen. En zeg nou zelf, voor wie werken we liever DBR/HV/MAC of HE waar de salarissen, van met name cabinepersoneel en copiloten die nog niet langer dan 3 jaar in dienst zijn(niet ex HLN), nog stammen uit de John Block tijd en de pensioenpremie tegenwoordig wel schijnt te worden betaald maar dusdanig laag is dat ook Kees v D die had kunnen betalen.
Zonder KLM cao ben ik ook gelukkig in het leven, maar een beetje vrije tijd en wat geld om die door te komen lijkt mij niet overvraagd toch?
 
Een hele grote spijker die Junior01 hier op zijn kop slaat. Ben ik het wel mee eens. EAG zet inderdaad met zijn stoelprijzen de complete chartermarkt onder druk met het oogmerk een hoop contracten binnen te halen.

Of deze contracten op de lange termijn met eigen middelen voor dezelfde prijs kunnen worden nagekomen valt te bezien. Voorlopig was hiervoor de laatste tijd inhuur van andere maatschappijen nodig hetgeen erg duur is. Een heel slim spel voor mensen met een hele dikke beurs.

Ik denk dat alleen de toekomst kan uitwijzen of dit voor EAG haalbaar is en hoe de touroperators op deze manier van zaken doen gaan reageren.
 
Leij ff een reactie, want ik wil niet dat je me verkeerd begrijpt. IK BEN NIET VOOR EdV!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Minimaal 7 opgestart????? Noem ze eens! Of bedoel je maatschappijen in het algemeen? (dus niet alleen luchtvaartmaatschappijen...)

1. GrandaExel
2. AlsacExel
3. BonairExel
4. ArubaExel
5. BelgiumExel
6. LoirExel
7. DCE

Ik weet dat dit alleen een belastingstructuur is, maar ze zijn er toch.

Het hele imperium van EdV maakt winst. Maar of EAG een winstgevend onderdeel is???????

Vooral veel geld wordt verdiend in het gedeelte Exel Capital. De maatschappijen maken nu nog verlies, dat ben ik met je eens, maar de EAG bestaat uit verschillende onderdelen. Ik geef je alleen de info die de heren directie doorgeven aan hun personeel en of dat waar is of niet, kan ik niet beoordelen!!


Tja...., en dat tevreden personeel??? Volgens mij sta jij niet aan de kant van de vliegers, maar aan de kant van de vlieger . Noem mij twee zaken waaruit blijkt dat EAG bezig is met de tevredenheid van het personeel!! Nou?????

Laten we duidelijk zijn: IK BEN NIET VOOR EdV!!!!!!!!!! Ik ben er zelfs tegen. Ik ben tegen hoe hij zaken doet, ik ben tegen hoe hij met personeel omgaat. Ik bedoel te zeggen dat AL het personeel ontevreden is binnen de groep. Het gaat alleen maar bergafwaarts!!! Iedereen is aan het mopperen en niemand weet waar hij/zij aan toe is. Je weet niet eens wat je volgende maand doet en of je nog in Nederland werkt.

En dat EdV vooraan staat op het moment dat DB failliet gaat?!?!?! EdV staat altijd vooraan wanneer een bedrijf het loodje legt........ Daar verdient hij een gedeelte van zijn geld mee! (typisch geval van een opengetrapte deur een trap nageven)

Nogmaals, ik hoop niet dat DutchBird failliet gaat!! Liever niet!! Ze zijn beter af als ze zelfstandig door kunnen dan als EdV erin komt. Het bedrijf wordt dan helemaal uitgehold en al het plezier in het werk zal iedereen compleet vergaan!!!!! (zeker niet bedoeld om een trap na te geven!!!)


Dus even voor de goede orde: Ik sta aan jou kant!!

Maar het gaat mij niet zozeer om het feit of er nu winst is gemaakt of niet. Ze moeten er alleen nu wel voor zorgen dat ze het personeel tevreden houden. Personeel dat niet tevreden is, zal zich niet inzetten en dat zal doorwerken op de passagiers. Verschillende geluiden gaan al dat men niet tevreden is over de service aan boord van Exel vluchten. Tevens als de markt weer aantrekt en er worden ergens anders weer vliegers aangenomen, zal Exel leegstromen. Kijk maar naar de afgelopen maanden, hoeveel vliegers er van HE naar Martinair zijn gegaan. En winst maken zonder vliegers wordt lastig!!

Werk aan de winkel voor Erik!!!!!
 
Last edited:
Maarre, hoe is het nou bij DBR dan? Dat gezeur met geldschieters vinden dat houdt toch ergens op? Hopelijk valt het mee, succes ermee gasten, 1toffe NL-se maatschappij de pijp uit in 1kwartaal is wel ff zat..cheers!
 
ik lees hier dat het vliegend personeel ontevreden!
als het vliegend personeel ontevreden is.. waarom merkt het tech.pers. hier dan weinig van??:rolleyes:
 
Het gaat volgens mij best goed met HE. Ze hebben net weer 8 FO's naar CTC gestuurd voor de B767 type rating. Dat doen ze alleen als ze ook werk voor ze hebben.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top