Overname DutchBird door ExelAviationGroup van de baan

Status
Not open for further replies.
De 757

De 757

De 757 raakt een beetje uit de mode. De meeste Europese vakantieairlines hebben de 75 de laatste jaren vervangen door dan wel de 738 of 320. Nou heb ik van de 75 geen verstand, maar die schijnt een enorme overkill aan performance en range te hebben. En dat kost geld. Trouwens, liepen de leasecontracten met Condor niet op 1 april a.s. af? Mooie kans voor Erik om ze voor een prikkie op de kop te tikken.

En idd, loadfactor of fullcharter is irrevant. En gezien de extra vluchten van HXL naar CUN en PUJ zal dat wel loslopen.

Ik begrijp niet helemaal waarom men zich zo druk maakt om het kantoorpersoneel van DBR. Natuurlijk, er is zoiets als loyaliteit naar je werknemers toe, maar wanneer je moet kiezen tussen elimineren of overleven lijkt me dat niet al te moeilijk. Na 911 waren Richard Branson en Gordon Bethune zo ongeveer de eerste CEO's die massaal mensen op straat zetten. En dat terwijl ze beiden bekend staan als personeelsvriendelijk.
 
mosselman is geen branson (anders was het nooit zover gekomen)

de dbr 757 zijn niet van condor maar van boeing zelf
 
HXL zoekt nog naar 757's?

HXL zoekt nog naar 757's?

Ik heb van jullie vernomen dat de leasecontracten van de 757's zijn verlengd, maar HXL kan die 757's toch overnemen van DBR als het zo ver is. Maar ik begrijp dat de 757 een beetje uit de mode is gegaan zowel de maatschappijen voor kleinere toestellen kiezen. In ieder geval heeft HXL later beschikking over 2 Boeings 737-400 Classic-toestellen, die ze op Europese routes gaan inzetten.

Volgens mij wil DBR in de toekomst met Airbussen gaan vliegen, dat betekent zowel de 757's uit de vloot kunnen uitfaseren. En dan zie je vooral bij de maatschappijen aan een vlootstandaardisering, zowel van Airbus en Boeings. Je ziet nu wat allemaal is gebeurd bij HV, die vliegt nu alleen met Boeings 737NG. Maar we weten nog niet wat de MP met de pax-vloot gebeurt. Op dit moment is bekend dat MP de vrachtvloot van de 747 gaan vervangen door nieuwe Boeings 747-400ER freighters. Maar er volgen heel veel geruchten in volle snelheid bij MP wat voor toestellen zou kunnen hebben voor vervanging van de 767's.

Maar de vraag is wat wil HXL met de vloot? Ik las ook op andere sites dat HXL 2 MD-11's van Swiss Airlines wil overnemen, dat klopt toch niet of wel? En heeft HXL nog interesse voor 757's? Maar we hebben inderdaad vernomen dat HXL meer 767's wil aanschaffen voor ICA-vluchten. Misschien kan HXL ook eens kijken naar Airbussen of wel iets zijn voor de vlootsamenstelling?
Alles is wel erg vaag bij HXL over de vloot, vind ik. Maar ze zullen wel over een paar maanden duidelijkheid verschaffen.
 
De Exel Aviation Group bestaat uit verschillende onderdelen die zelfs door de media door elkaar gehaald worden. De verschillende onderdelen zijn: Luchtvaartmaatschappijen, Maintenance en Aircraft leasing. Verhalen dat HE 737's wil hebben of 2 MD-11 is niet helemaal waar. Die worden gekocht door de leasing (Capital) poot. Deze kisten hoeven dus niet werkzaam te worden binnen HE of AE of BE of...................E. Ze kunnen gewoon worden uitgeleased.

Wel gaat het gerucht dat 2 van die 737's naar de Antillen gaan. We wachten af.
 
Oorspronkelijk gepost door 76-er
Kweenie hoor, maar is dit niet allemaal een beetje erg doorzichtig?
De schuldenlast van DBR is dus kennelijk wat te hoog, en de oplossing voel je al aankomen: Dutchbird wordt failliet verklaard en de EAG neemt de restanten over.

Onzin........., ik denk niet dat Mosselman hier iets mee opschiet!

Groeten, Leij
 
Last edited:
There's no benefit for Erik letting DutchBird go bankrupt

There's no benefit for Erik letting DutchBird go bankrupt

Oorspronkelijk gepost door Berven
DutchBird groeit volgens mij te snel vanaf het begin van oprichting van het bedrijf.

DutchBird has been growing very slowly - 5 aircraft after 4 years is hardly rapid growth.

De schuldenlast is te hoog om hele bedrijf te kunnen overnemen, dat wil Erik de Vlieger niet hebben, want zo'n situatie is hetzelfde als bij Air Holland. Weet je EdV graag wil: personeel, toestellen en landingsrechten van Schiphol en meer niet. Als DBR niet snel kan overgenomen, kan zijn dat DBR failliet gaat en daarna gaan ze doorstarten onder de naam Holland Exel, ligt voor de hand.


Well in this case Erik loses all the DutchBird slots at Schiphol. These are handed out individually to each company and are generally not transferable.

He also loses the ability to operate A320 until he gets the type added to an Exel OC. 30 days minimum.

In addition he loses all the present Dutchbird structure.

I don't see there being any advantage for Erik with this scenario - all that this will result in is group of po'd staff who'll leave as soon as something better comes along.

The advantage to buying out DutchBird is that Holland Exel can be integrated into a structured operation with minimal effort. This gives him a "quick start" option in the Caribbean plus a functional European IT operation.

Waarom zou MP DBR overnemen? Hebben ze spijt van afschaffing van een Boeing 757?


The 757's made for money for Martinair (source:- MP OR). Martinair's problems in 2000 were related to a failure to hedge fuel plus a downturn in the cargo market. Of course the useless Muppet running the show didn't help (Martin's hand-picked successor no less!).
 
Waar gaat MP het geld vandaan halen? als of het daar zo goed gaat. Ze staan daar te trillen de EdeV. Als nedloyd gaat verkopen staat ie vooraan!!
 
Heeft iemand al een complimentje gemaakt naar Bongile die als enige wakker was?

Nee? Bij deze dan! :D

Greetz Cb
 
EDV

EDV

Wel vreemd dat volgens het HE forum de commercieel directeur van HE (voormalig comm. dir DBR) plots voor MP werkt en de deal van DBR met HE niet doorgaat.

Of neemt HE met de in bedrijfname van de PH-MCV vast een voorproefje op toekomstige registraties??

Slecht voor DBR is het zeker.
 
Al enige tijd volg ik de discussies op dit BB en heb niet eerder zoveel namen gezien met "aantal posts: 1" als op deze threads van H.E. en DBR.

Ik kan mij nu ook niet meer inhouden en zal dan ook mij nu en dan gaan mengen in de discussies.

Looking forward to it!
 
@Autopet
Nedloyd is al jaren bezig om hun belang in MP ergens te slijten. Ik neem aan dat dit AEG niet ontgaan is...

@Local:
Volgens de EdV site was die man pas 2 maanden bij AEG in dienst en toen naar MP gegaan.

Ik denk dat onderhandelen met AEG een tuff koekie is, maar het zou mij niks verbazen als er uiteindelijk in elk geval 1 van de 2, V-en of (met name) Dutchbird, alsnog door AEG wordt overgenomen. Wanneer er her en der (lees crediteuren) water bij de wijn wordt gedaan zal het allemaal wel los lopen. Is in elk geval wel te hopen voor alle medewerkers.
 
Re: EDV

Re: EDV

Oorspronkelijk gepost door Local
Slecht voor DBR is het zeker.
Waarom dan? Dat verband zie ik niet. Kun je uitleggen waarom? Overigens moet de discussie over DBR niet weer worden verplaatst uit het Holland Exel hoofdstuk van dit forum, Diana? Uiteindelijk is de deal (nog) niet rond...
 
Verband

Verband

Nee, geen verband tussen Vertrek van HE naar MP.

Ik bedoelde meer in algemene zin dat het een slechte zaak is dat de ovename niet doorgaat.
 
Re: Re: EDV

Re: Re: EDV

Oorspronkelijk gepost door RTFM
Overigens moet de discussie over DBR niet weer worden verplaatst uit het Holland Exel hoofdstuk van dit forum, Diana? Uiteindelijk is de deal (nog) niet rond...

Voor het gemak laat ik het liever hier staan. Als definitief bekend is of de deal wel of niet doorgaat zal ik het topic verplaatsen. Anders blijft het heen en weer gaan en is het voor niemand meer te volgen.
 
Oorspronkelijk gepost door Leij Eijssen
Onzin........., ik denk niet dat Mosselman hier iets mee opschiet!

Groeten, Leij

Hans Mosselman is op het punt aangekomen dat hij niets meer te kiezen heeft. Het lijkt er wel op of niemand z'n vliegtoko wíl overnemen.

@ Autopet: MP maakt tenminste nog 'gewoon' winst, en nee, niet dankzij Cargo. Daar hebben ze last van de lage dollar. 100 % Fuel hedging helpt natuurlijk ook bij 55USD per vat.

En dat ik dus idd geen verstand heb van 757's blijkt ook maar weer eens. ;)
 
Lees de jaarverslagen en dan maar op na. Natuurlijk loopt het de laatste jaren niet zo jofel, maar sinds 2003 is er weer een klein plusje. MP is geen schimmige BV die dat soort dingen verborgen kan houden.

Met andere woorden: verklaar je nader Autopet.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top