O'Leary: megaorder bij Boeing onwaarschijnlijk

Junior01

New member
O'Leary: megaorder bij Boeing onwaarschijnlijk

09-12-2009

BRUSSEL - Volgens Ryanair-topman Michael O’Leary is het onwaarschijnlijk dat de Ierse low cost carrier nog dit jaar een grote vliegtuigorder plaatst bij Boeing. Dat heeft hij gezegd tegenover Reuters. Volgens O’Leary zijn de gesprekken tussen Ryanair en Boeing afgebroken.


O’Leary zegt dat Ryanair met Boeing een akkoord bereikt over de prijs van de tweehonderd te bestellen Boeing 737’s, maar zijn beide partijen het niet eens over de leveringsvoorwaarden. Deze zouden minder gunstig zijn dan op dit moment het geval is.

De raad van bestuur van Ryanair komt op 17 december bij elkaar. Wanneer dan nog geen deal is gesloten ziet de maatschappij af van de megaorder. In dat geval zet Ryanair een rem op de groei door bestaande orders te annuleren en leveringen van bestelde Boeing 737's uit te stellen. Vanaf 2012 zou er zelfs helemaal geen sprake meer zijn van groei bij Ryanair.


Geen groei meer? Neem aan een manier om de druk op te voeren bij Boeing? Ik meen ooit begrepen te hebben dat groeien een van de voorwaarden is voor een succesvol Ryanair.
 
Als de order niet doorgaat is Ryanair aan zijn aandeelhouders verplicht om dividend uit te keren. Aangezien MOL zelf de grootse aandeelhouder is stopt hij dus aardig wat centjes in zijn zak. Eerder al heeft MOL aangekondigd nog maar max 2 a 3 jaar aan het roer te willen staan van Ryanair.

Ik denk zelf dat het voor de werknemers van Ryan alleen maar beter kan worden als hij weggaat en de groei stopt. Zeker als de markt weer aantrekt en veel captains de mogelijkheid krijgen naar een airline te gaan met betere arbeidsvoorwaarden. Kijk maar naar Southwest, die groeien ook niet meer als kool en daar zijn de laatste maanden ook goede ontwikkelingen gaande mbt arbeidsvoorwaarden.

Maargoed, de toekomst zal het uitwijzen inderdaad en het zou me ook niets verbazen als het allemaal weer bluffen is.

Grtz
 
Bij Southwest zijn de werknemers altijd nummer 1 op de prioritylist geweest en is daarom altijd een zeer geliefde werkgever geweest. Ik geloof niet dat er daar ook maar een piloot over nadenkt om te vertrekken.
 
Volgens het 12:00 nieuws gaat de 200 toestellen deal inderdaad niet door. Dat is door Boeing bekend gemaakt. De aflevering van 100-en-nog-wat reeds bestelde toestellen gaat gewoon door
 
Heeft ze trouwens geen windeieren gelegd: in de afgelopen 2 weken de aandelen met 10% gestegen...Nog zo'n 10% erbij en ik verkoop de handel!
 
Gerucht !!!

Gerucht !!!

Sssssshhhhhhh.......

Nieuwe ronde, nieuwe kansen.... ?
Toch een order geplaatst ?
Nieuw jaar.... 1000 interviews, 500 nieuwe cadets.

(Helaas worden er geen Nederlanders meer aangenomen. Iemand een tweede paspoort?)
 
Waarom denk je dat er geen Nederlanders worden aangenomen? Er hebben morgen een aantal selectie. En er zijn een aantal in opleiding of net klaar.
 
Ditzelfde heb ik ook gehoord, in elk geval vanuit CAE. Dan is het inderdaad wel vreemd dat er alsnog een aantal in de selectie zitten.
Zelf begin ik net aan de linetraining, voor mij was er nog geen sprake van een ban voor de NL'ers.
 
Wat zou de motivatie kunnen zijn om geen Nederlanders meer aan te nemen of gaat het om kandidaten van specifieke vliegscholen of is het een broodje aap?
 
Wat ik heb begrepen is dat het om Nederlanders ging, wat de reden daarvan zou kunnen zijn is mij een raadsel..
Misschien loopt NRN gewoon vol :biertje:
 
Wat zou de motivatie kunnen zijn om geen Nederlanders meer aan te nemen of gaat het om kandidaten van specifieke vliegscholen of is het een broodje aap?

Te arrogant, en kwalijk kan ik het ze niet nemen. Je moest eens weten hoe vaak ik hoor: ja ik wil best wel een jaartje bij Ryanair vliegen maar echt niet langer. Jammer dat ze het dus verpesten voor de mensen die wel willen.

@ Overload, het kan best dat er mensen in de opleiding zitten maar ik ken geen enkele Nederlander die de laatste tijd is aangenomen (dat zal wel aan mij liggen uiteraard), wel ken ik engelsen die gesolliciteerd hebben via de meest rare manieren zoals gewoon ryanair googelen en het naar het eerste adres wat ze zien sturen (alles bij verschillende scholen bij elkaar gesprokkeld) en die volgende week met de TQ beginnen.
 
@Naudjuh, mag ik dan die emailadressen "lenen":)

Ik ben misschien naief (ben ik ook), maar kan een maatschappij een beleid erop nahouden om een specifieke groep mensen (lees Nederland) buiten de poort te houden? Bedoel we zijn Nederlands staatsburger en Europees ingezetene en voldoen, ingeval van sollicatie, aan de gestelde entry-criteria.

Of zou het te maken kunnen hebben met dat er relatief veel Nederlandser bij Ryanair vliegen. Is het trouwens bekend hoeveel Nederlanders abs/rel bij Ryanair vliegen?

Maar zijn er verder nog leuke geruchten waar wannabees misschien nog iets aan hebben of zich aan vast kunnen houden?:biertje:
 
@Naudjuh, mag ik dan die emailadressen "lenen":)

Maar zijn er verder nog leuke geruchten waar wannabees misschien nog iets aan hebben of zich aan vast kunnen houden?:biertje:

Komt goed Stabilo, heb er zelf nog niets aan gehad ;).

Je weet toch dat er voor jou leuke geruchten gaan waar je je aan vast kunt houden of ben je dat alweer vergeten?
 
Tsja ik ben ook niet meer de jongste ... dus dat moet je me dan maar in KGYR komen vertellen.

... volgens mij moet jij ook gewoon in de boeken :yeehaa:
 
Tsja ik ben ook niet meer de jongste ... dus dat moet je me dan maar in KGYR komen vertellen.

... volgens mij moet jij ook gewoon in de boeken :yeehaa:

Gaat goed komen ;). Steak ligt voor je op de BBQ.
 
Last edited:
Ik ben misschien naief (ben ik ook), maar kan een maatschappij een beleid erop nahouden om een specifieke groep mensen (lees Nederland) buiten de poort te houden? Bedoel we zijn Nederlands staatsburger en Europees ingezetene en voldoen, ingeval van sollicatie, aan de gestelde entry-criteria.

Of het nu eerlijk is of niet, als ze een bepaalde groep buiten de deur willen houden *op dit moment* dan zullen ze deze simpelweg niet uitnodigen. De lijst van kandidaten is groot genoeg om dit te kunnen doen.
 
Daar heb je een puntje mee. Ik hoop maar dat het niet zo vaart zal lopen en dat het allemaal goed komt.

Have fun op je linetraining, NRN based? Ciao
 
Back
Top