O'Leary: megaorder bij Boeing onwaarschijnlijk

Ook de rest zou je een aap kunnen leren. Laten we er nou geen hersenchirurgie van maken.

Ik vraag me af wat er op een forum voor hersenchirurgen zal worden gezegd als het over hun werk gaat?
Laten we niet doen alsof het zo moeilijk is als een vliegtuig te vliegen!

;)
 
Dat Nederlanders niet populair zijn omdat ze het gemiddeld erg slecht doen in vergelijking met andere nationaliteiten en een veel te grote bek hebben is een ander verhaal.

Dat komt natuurlijk omdat al onze nationale aces al bij KLM zitten:D
 
Moet zeggen dat ik juist die rapporteer verhalen eerder link aan engelsen dan aan kaaskoppen!
En meestal zijn het de engelsen die zeggen it's not possible, die conservatieve kant!

Andere bedrijfscultuur denk ik!

Aha! het dreamteam! Purno en Flash...Met de minste ervaring toch zogenaamd het meeste te zeggen. Zoals altijd: input = 0
 
Geen wonder dat NLers bekend staan als arrogant... Bewijs staat hierboven...

Kindjes kindjes, stop met huilen en geef elkaar een hand..
 
Zoals gewoonlijk zijn er een aantal interessante en ter zake doende vragen gesteld (daarom heeft een topic een onderwerp), mengen een paar chromosoom-missende figuren zich in de discussie waar ze niets vanaf kunnen weten (feit) en dan is dat een pik-lengte issue?
Beantwoord liever de openstaande vragen in plaats van tegenspreken van zaken die allang bekend zijn.
 
JIP,
heb er met wat hangen, wurgen en gewichtjes 34 cm uit gekregen!!! Ik win (en heb pijn)!
Iemand mijn chromosoompje gezien?
 
Aha! het dreamteam! Purno en Flash...Met de minste ervaring toch zogenaamd het meeste te zeggen. Zoals altijd: input = 0

Zo jij hebt echt een grote pik onassis! Blijkbaar ben ik er vanuit nederland op getrapt terwijl jij ergens aan de andere kant van de wereld zit.

Mijn ervaring (3000 uur aan ervaring met engelsen, nederlanders, duitsers, zwitsers etc op 737's en de 320 familie) is dus dat ik deze rapporteerverhalen eerder aan engelsen link dan aan nederlanders.
Snap niet echt waar jij nou chagerijnig van word...maar ik herken jullie verhaal dus niet! Bedrijfscultuur?

Aan de andere kant misschien zijn wij bij de oranje club wel allemaal aapjes die een truukje hebben geleerd... moeilijk is het tenslotte niet

Zoals gewoonlijk zijn er een aantal interessante en ter zake doende vragen gesteld (daarom heeft een topic een onderwerp), mengen een paar chromosoom-missende figuren zich in de discussie waar ze niets vanaf kunnen weten (feit) en dan is dat een pik-lengte issue?
Beantwoord liever de openstaande vragen in plaats van tegenspreken van zaken die allang bekend zijn.

Over thread-drift gesproken je eerste post:

Heeft ze trouwens geen windeieren gelegd: in de afgelopen 2 weken de aandelen met 10% gestegen...Nog zo'n 10% erbij en ik verkoop de handel!
Echt een hele inhoudelijke reactie op een open vraag.....:duh:

je tweede post:
Nee je moet namelijk niet die NL-mentaliteit hebben zoals jij hebt P, want anders kom je er nooit...Er zijn er al meerderen zo op hun bek gegaan en ik kan er al een aantal aanwijzen die nog moeten.
Iig als je je gedraagt en je wil een beetje ervaring opdoen, dan kan je wel PF loggen wat een beetje moeilijk is als SO...dan mag je de bbq aansteken, koffie halen, kaartjes uitzoeken maar ABSOLUUT geen knop aanraken.

en gelukkig hebben we Morning Glory nog voor onze Azie-vertegenwoordiging

hmm... echt super inhoudelijk dit...

je derde reply:
----
Whatever makes you feel good.
Elke aap kan cruise-relief uitvoeren.
----

Groeten uit KL

Zeg.... heb je je eigen chromosomen wel eens geteld? Deze posts heb je allemaal gemaakt zonder dat ik ook maar een reactie heb gegeven! En gaan allen niet over het originele onderwerp!

Omdat de Engelsen vaak wat conservatiever en bijna niets buiten SOPs doen...heeeel pragmatisch...En dan komt er een Hollands knulletje aan en die blèrt: "Itsj not possjibol", of rapporteert de ander voor een niemandalletje...Heel knurfterig en jammer, want de meerderheid van de kaaskoppen zijn gewoon goeie gasten.
Hier heb je ze ook hoor...gepensioneerde KLMers die nog even tot hun 65e via Parc vrachtvliegen. De Duitsers kunnen ze wel schieten! De Boeing-checklist wordt door deze gasten opzij gelegd en ze pakken gewoon de KLM-checklist omdat ze niet beter weten. Je gelooft het pas als je het gezien hebt...Gelukkig zijn het de rotte appels die ook al niet zo'n beste naam bij de Blauwen hadden.

Maar goed, ontopic: Arjen, die geruchten gaan op-en-af sinds jaaaaaren, maar ik heb het idee dat CAE het ter plekke verzint om maar een antwoord te hebben of je af te wimpelen.
Gewoon doorzetten, want het heeft geen klap met nationaliteit te maken.

Ontopic????? volgens mij heb jij het onderwerp dan ook niet gelezen...voor de duidelijkheid dat is dus: O'Leary: megaorder bij boeing onwaarschijnlijk

Kwestie van de pot verwijt de ketel... en zonder ook maar enige aanleiding!

Ik herken je verhaal namelijk niet en zie dus ook geen reden voor deze jongens om niet vol te houden en bij FR te solliciteren! Bij iedere club zitten rotte appels...
 
Last edited:
mengen een paar chromosoom-missende figuren
Ik neem toch aan dat je wel weet dat praktisch alle genetisch gebaseerde afwijkingen op het gebied van intellect en sociaal gedrag (bijv. het syndroom van Down, iets waarop jij lijkt te zinspelen) juist wordt veroorzaakt door een teveel aan chromosomen (trisomy) in plaats van een gebrek (monosomy) eraan? (Dat laatste komt slechts bij een klein aantal meisjes voor(Turner syndroom)).

Oh, vagina, weer off-topic...:kiss:
 
Bij Easy schijnt er inderdaad wat meer een rapporteer cultuur te heersen dan bij Ryanair. Waar hem dat inzit weet ik niet. Misschien om dat bij Ryanair toch een wat meer relaxte sfeer heerst en er een beetje een Ierse 'we zijn allemaal gelijk' cultuur is. Mijn buurman is captain bij Easy en die heeft me ook een paar van dat soort verhalen vertelt. Het management schijnt het ook een beetje te stimuleren/belonen. Het is alleen zo jammer dat het hier nu juist weer Nederlanders zijn.....
 
@ Flash: Ja die heb ik inderdaad ja, en dat is bekend.
Elke keer dat je in een topic iets geplaatst hebt mbt RYR is het niet anders dan BS geweest. Zo ook jouw reactie hierboven.

1. Jouw eerste zogenaamde constatering dat ik niet ontopic ben: Wel degelijk, het is een reactie op de discussie waarom wel of geen Nederlanders zouden worden aangenomen en hoe sommigen in Ryanair het Nederlandse vaandel niet echt hoog hebben gehouden.
En als je goed leest, en dat schijnt jouw grote probleem te zijn, zeg ik dat het slechts een paar rotte appels zijn, het merendeel goeie gasten (letterlijk gezegd)

2. Aandelenkoersen hebben wel degelijk met het onderwerp te maken: Zo heeft het afketsen van een mega-order de aandelen die maandenlang onder de 3 Euro hebben gehangen naar een 3,40 Eur opgepompt. Niet terzake doende? Hmmmm...

3. Zie je mij in enig Easyjet topic? Nee, simpelweg omdat ik niet pretendeer ergens wat vanaf te weten. Ik heb er immers niet gewerkt en dus ook geen ervaring mee.
Ryanair daarintegen wel en nog steeds.

4. En ik zeg ook letterlijk tegen de aspiranten te blijven proberen ondanks de geruchten die rondgaan.

Al met al Flash: ik geloof dat je moet leren lezen.

@Eikie: Wie zegt dat ik dat niet bedoel? Ik heb weleens naar mongooltjes gerefereerd maar dat schijnt niet te kunnen. Kan nu slechts constateren dat er meer ge-ouwewijft wordt door enkelen.
 
Bij Easy schijnt er inderdaad wat meer een rapporteer cultuur te heersen dan bij Ryanair. Waar hem dat inzit weet ik niet. Misschien om dat bij Ryanair toch een wat meer relaxte sfeer heerst en er een beetje een Ierse 'we zijn allemaal gelijk' cultuur is. Mijn buurman is captain bij Easy en die heeft me ook een paar van dat soort verhalen vertelt. Het management schijnt het ook een beetje te stimuleren/belonen. Het is alleen zo jammer dat het hier nu juist weer Nederlanders zijn.....

Ik herken dat toch niet echt.....
 
Ach onassis toch... Ik heb helemaal geen issue met jouw posts.
Ik gaf gewoon aan wat mijn ervaring is wbt raporteren, dat jij daar zogenaamd door op je pik getrapt bent volg ik dus echt niet! Volgens mij heb je een schroefje los!

Maar blijkbaar wil jij er een wedstrijdje van maken! Nou van harte gefeliciteerd:naund:

@overload: Collega's raporteren word zeker niet aangemoedigd binnen easyjet! Er is echter wel een goede reporting culture voor wat betreft zelf je hand opsteken raporteren dmv een asr! Ik ben echter bang dat dit ook vaak wordt gedaan uit angst voor flightdata monitoring!
Als echter mensen ongewild geraporteerd worden dan is mijn ervaring dat dit meestal door engelsen word gedaan! Uiteraard is dit dus geen dagelijks fenomeen!
 
@Flash, dat is bij ons inderdaad het zelfde. We hebben een OFDM systeem en de meeste overtreders geven zichzelf aan uit angst daarvoor. (We hebben ook de policy dat wanneer je dat doet, de kous daarmee af is). Ik moet wel zeggen dat OFDM zowel een vloek als ook een zegen is, want het is wel veel veiliger geworden sinds de introductie een jaar of zes geleden. Het zou een interessant apart topic maken, want de toekomst is camera's etc in de cockpit. Er is nu al een lijst van 'events' die de baas het recht geven om naar de CVR te luisteren....
 
Back on topic. Ryanair praat nog steeds met Boeing. Er is onenigheid over een aantal 'keypoints' voor beide partijen.
Als we niet gaan uitbreiden na 2013, gaat Ryanair zich waarschijnlijk richten op kwaliteit en customer satisfaction. (waaaaaat? jawel!)
Met een andere CEO wel te verstaan. Of, zoals MOL zelf zei; 'The next guy just needs to say that he is terribly sorry, to everyone he meets'.
 
Wat ik dus hoorde (van dicht bij het vuur) schijnt door een verspreking duidelijk te zijn geworden dat de deal al beklonken is.

Misschien de makkelijkste optie daar kwaliteit en customer satisfaction te moeilijk/ onmogelijk is..
 
Even terug naar wat Onassis zei: Hij heeft gelijk! Nederlanders (een aantal) hadden 15 jaar geleden al een slechte naam bij Ameriflight waar ze via het IAC heen waren gestuurd. Jochies die B-1 theorie hadden gedaan wisten alles beter te weten dan de captains met 5000+ uur die al jaren hetzelfde werk in dezelfde omstandigheden hadden uitgevoerd. Plotseling doen ze alles verkeerd omdat het KLS B-1 boek dat zo zei. Frustrerend, zeker omdat die gasten in de rechterstoel zaten om iets te leren.

Als je als SO tegen de verkeerde benen schopt (die van de captain en de FO) dan kun je de rest van de vlucht inderdaad de koffie brengen. Heb je en eikel van een captain, dan stuur je hem zo vroeg mogelijk naar de bunk en vertel hem dat je hem wel een 50NM wake-up call geeft. Zelfde geldt voor een F/O. Ik geloof dat Purno (en Flash) dit niet helemaal begrepen hebben.

Back on topic: het locale nieuws heeft nog niets gemeld. Zodra er iets met Boeing gebeurd dan staat het meteen uitgebreid op het tv-nieuws.
 
Back
Top