O'Leary: megaorder bij Boeing onwaarschijnlijk

Nogmaals, er zijn gewoon Nederlanders in selectie en er worden gewoon Nederlanders aangenomen en er gaan binnenkort een aantal de linetraining in. Er is geen enkele basis voor deze onzin. Dat Nederlanders niet populair zijn omdat ze het gemiddeld erg slecht doen in vergelijking met andere nationaliteiten en een veel te grote bek hebben is een ander verhaal.
 
Dat Nederlanders niet populair zijn omdat ze het gemiddeld erg slecht doen in vergelijking met andere nationaliteiten en een veel te grote bek hebben is een ander verhaal.

Gelukkig hebben we jou nog om ons gemiddelde weer weer wat op te krikken en onze goede naam weer wat te herstellen.:kiss:
 
Ik wacht ook al een tiidje, heb zowel bij CAE als SAA gesolliciteerd. Heb ze ook allebei gebeld, maar het enige dat je te horen krijgt is dat het maanden zal duren en hoogstwaarschijnlijk krijg je helemaal geen antwoord. Ben wel eens benieuwd naar die alternatieve manier van solliciteren, want krijg soms een beetje het idee dat zowel CAE als SAA vooral eigen mensen door laten (correct me if i'm wrong). Iemand een mailadres voor me?

Thanks
 
Dat Nederlanders niet populair zijn omdat ze het gemiddeld erg slecht doen in vergelijking met andere nationaliteiten en een veel te grote bek hebben is een ander verhaal.

Ja want bij Ryanair moet je gewoon je bek houden en slikken wat er te slikken valt.:stapelge: Als je dan ook nog in aanmerking wil komen voor die nevenfunctie moet je er ook bij likken ( toch?! Overload! :))
 
Nee je moet namelijk niet die NL-mentaliteit hebben zoals jij hebt P, want anders kom je er nooit...Er zijn er al meerderen zo op hun bek gegaan en ik kan er al een aantal aanwijzen die nog moeten.
Iig als je je gedraagt en je wil een beetje ervaring opdoen, dan kan je wel PF loggen wat een beetje moeilijk is als SO...dan mag je de bbq aansteken, koffie halen, kaartjes uitzoeken maar ABSOLUUT geen knop aanraken.

en gelukkig hebben we Morning Glory nog voor onze Azie-vertegenwoordiging
 
N
Iig als je je gedraagt en je wil een beetje ervaring opdoen, dan kan je wel PF loggen wat een beetje moeilijk is als SO...dan mag je de bbq aansteken, koffie halen, kaartjes uitzoeken maar ABSOLUUT geen knop aanraken.

Ben blij dat jij zo'n goed beeld hebt van wat je als SO wel en niet mag...:rolleyes:
 
Nee, het zit hem voorla in het niet halen van line en sim checks (door luiheid), maar wel ervaren captains vertellen wat ze fout doen omdat ze het op school anders geleerd hebben. Er zijn captains die liever niet met Nederlanders vliegen. Een klassiek voorbeeld was een Nederlander die destijds op een -200 jupseat zat en een report gefiled heeft omdat de crew geen QNH gezet had. (de-200 vloog QFE). Mensen die om een upgrade van hun hotel kamer of huurauto vragen omdat ze piloot zijn. Dat soort gedrag. Er zijn een aantal die heel goed in de gaten gehouden worden.

VWB het oorspronkelijke topic; ik heb er net achteraan gebeld en er worden gewoon Nederlanders aangenomen. Er zijn er vandaag een aantal in selectie.
 
Valt mij ook op dat mijn landgenoten de grootste smoel van allemaal hebben, denken dat ze de beste zijn en dat ondertussen ze ver onder het gemiddelde zitten.

Assertief moeten ze zijn, dat betekent dat ze de Captain op foutjes moeten wijzen, en dus aktief op zoek zijn naar foutjes en dan met hun vingertje gaan wijzen.

Als het er echter om gaat spannen en er ging iets mis heb ik ze nog nooit gehoord, want dan kunnen ze het gewoon niet meer volgen!
 
Nee je moet namelijk niet die NL-mentaliteit hebben zoals jij hebt P, want anders kom je er nooit...

Dat blijkt....:1855: Geloof niet dat mijn werkgever de slechtste is...


Iig als je je gedraagt en je wil een beetje ervaring opdoen, dan kan je wel PF loggen wat een beetje moeilijk is als SO...

Ook als SO log je uren als PF, net als de FO en de CAPT vlieg je PF en PNF. Daarnaast is je opmerking niet helemaal gepast aangezien ik 90% van mijn ervaring opgedaan heb als FO en nu vanwege de crisis tijdelijk gedwongen ben SO te worden...


dan mag je de bbq aansteken, koffie halen, kaartjes uitzoeken maar ABSOLUUT geen knop aanraken.

Klopt, soms mag ik zelfs aan knoppen draaien..Koffie wordt gebracht door de dames aan boord! ( bij jullie?? ). Daarnaast doe ik 3 vluchten per maand, meestal naar de zon en ben ik 2/3 van de maand thuis ( in NL:yeehaa:! )... OH! wat voel ik mij gekwetst door jou ietswat denigrerende opmerking...
 
----
Whatever makes you feel good.
Elke aap kan cruise-relief uitvoeren.
----

Groeten uit KL
 
Last edited:
Nee, het zit hem voorla in het niet halen van line en sim checks (door luiheid), maar wel ervaren captains vertellen wat ze fout doen omdat ze het op school anders geleerd hebben. Er zijn captains die liever niet met Nederlanders vliegen. Een klassiek voorbeeld was een Nederlander die destijds op een -200 jupseat zat en een report gefiled heeft omdat de crew geen QNH gezet had. (de-200 vloog QFE). Mensen die om een upgrade van hun hotel kamer of huurauto vragen omdat ze piloot zijn. Dat soort gedrag. Er zijn een aantal die heel goed in de gaten gehouden worden.

VWB het oorspronkelijke topic; ik heb er net achteraan gebeld en er worden gewoon Nederlanders aangenomen. Er zijn er vandaag een aantal in selectie.

Erg goed om te horen dat er in elk geval nog Nederlanders aangenomen worden. Zijn dit dan ook mensen die via CAE binnen komen? Vanuit de recruitment in CAE heb ik namelijk vernomen dat er geen NL'ers meer aangenomen zouden worden, misschien zorgt dit voor enige verwarring.

Buiten dit alles kan ik me best voorstellen dat 'we' niet zo geliefd zijn.. als ik die voorbeelden ook lees pff.. :eek:
 
Omdat de Engelsen vaak wat conservatiever en bijna niets buiten SOPs doen...heeeel pragmatisch...En dan komt er een Hollands knulletje aan en die blèrt: "Itsj not possjibol", of rapporteert de ander voor een niemandalletje...Heel knurfterig en jammer, want de meerderheid van de kaaskoppen zijn gewoon goeie gasten.
Hier heb je ze ook hoor...gepensioneerde KLMers die nog even tot hun 65e via Parc vrachtvliegen. De Duitsers kunnen ze wel schieten! De Boeing-checklist wordt door deze gasten opzij gelegd en ze pakken gewoon de KLM-checklist omdat ze niet beter weten. Je gelooft het pas als je het gezien hebt...Gelukkig zijn het de rotte appels die ook al niet zo'n beste naam bij de Blauwen hadden.

Maar goed, ontopic: Arjen, die geruchten gaan op-en-af sinds jaaaaaren, maar ik heb het idee dat CAE het ter plekke verzint om maar een antwoord te hebben of je af te wimpelen.
Gewoon doorzetten, want het heeft geen klap met nationaliteit te maken.
 
Dat zou heel goed kunnen ja, ik hoop het van harte voor iedereen die naar Ryanair wil gaan.
Het is alleen heel makkelijk om dit soort dingen te geloven wanneer je het direct van de persoon hoort die over de recruitment gaat.. maar als ik ook al hoor van dhr. Overload dat er ook vandaag weer Nederlanders in de assessment zitten klinkt het toch positief ;)
 
Moet zeggen dat ik juist die rapporteer verhalen eerder link aan engelsen dan aan kaaskoppen!
En meestal zijn het de engelsen die zeggen it's not possible, die conservatieve kant!

Andere bedrijfscultuur denk ik!
 
van de persoon hoort die over de recruitment gaat.. maar als ik ook al hoor van dhr. Overload dat er ook vandaag weer Nederlanders in de assessment zitten klinkt het toch positief ;)

He kappuh nou!! Dhr Overload!! Gewoon normaal doen hoor haah

Luchtvaart is een raar wereldje met altijd een iemand die iets opvangt op het einde van de cirkel! En dan is het heel anders dan aan het begin van de cirkel....

Je hebt overal vreemde snuiters vliegen. In Nederland , Engeland etc.

Heb er een aantal jaren mogen vertoeven en moet toch eerlijk zeggen dat het me goed bevallen is!! Ook met die vreemde snuiters moeten vliegen. Maar je rijdt 10 uur later weer naar huis en dan ben je done klaar met de dag. Zie je hem / haar paar maanden later weer. In mijn huidige job is zo iemand snipperdag-waardig :).....

Ltr
 
Hey Overload,

Wat zijn de plannen van FR m.b.t. WebJet bij eventueel bezit van 49% van de aandelen?

De wet wordt binnenkort gewijzigd...dus de mogelijkheid bestaat er wel en een nog steeds groeiende markt.

Gr.
 
----

Elke aap kan cruise-relief uitvoeren.
----

Groeten uit KL

Wat een volwassen opmerking.....

En niet iedere aap kan Captain worden bij Ryanair...:rolleyes:.. Het is maar goed dat je nu dozen vliegt en geen passagiers:biertje:...

Veel succes in KL, mischien komen we elkaar nog tegen daar...

Aap
 
Last edited:
----
Whatever makes you feel good.
Elke aap kan cruise-relief uitvoeren.
----

Groeten uit KL

Ook de rest zou je een aap kunnen leren. Laten we er nou geen hersenchirurgie van maken.

...dan mag je de bbq aansteken, koffie halen, kaartjes uitzoeken maar ABSOLUUT geen knop aanraken.

De Nespresso koffie machine bij ons aan boord is het moeilijkst te bedienen apparaat van het vliegtuig... respect voor de koffiemakers dus!
 
Back
Top