@P51D;
Je conclusie is correct, maar met een aantal kanttekeningen. Ten eerste is Sudtours niet helemaal van de BCD Holding en ten tweede is dit al geruime tijd zo. (voorpagina nieuws Telegraaf)Het was de BCD holding die Mosselman heeft gedwongen bij z'n core business te blijven en dus z'n oogappeltje DB te verkopen en risico te ontlopen.
EAG wilde een europa tak opzetten en dus had EAG DB nodig omdat Mosselman de stoelen van Sudtours aan DB had gekoppelt. EAG krijgt de stoelen niet zonder DB. Sudtours is dus vrij om te gaan. EAG had DB nodig om de kleine markt op te kunnen. Zo creeer je volume en dus omzet. Je hoopt dat andere TO aansluiten om onder het juk van MP/HV vandaan te kunnen komen. Zo kan je dus een europa tak opzetten. Je kan het zien dat Mosselman z'n stoelen als drukmiddel heeft gebruikt om DB personeel onder te kunnen brengen bij de EAG. Toen EdV zag wat de risico's waren t.o.v. de opbrengsten heeft hij snel de nooduitgang gezocht... ... en gevonden.
Dus ja, je hebt gelijk, Mosselman is van z'n risico af. Maar aangezien dat toch al niet meer een onder de holding van Sudtours viel maakte het niet uit. Of je nou failliet gaat als losse entiteit DB of als onderdeel van EAG maakt niet uit. In beide gevallen trek je niemand met je mee.
Overigens loopt Mosselman nu een gigantisch risico. Stel je voor HXL kan niet leveren wat ze Sudtours hebben beloofd. Dan moet hij terug naar HV en MP. Daar zullen ze hem met open armen ontvangen en mag hij heel veel stoelen afnemen tegen een hele mooie prijs... ... voor HV en MP. (de lachende derde)
Je conclusie is correct, maar met een aantal kanttekeningen. Ten eerste is Sudtours niet helemaal van de BCD Holding en ten tweede is dit al geruime tijd zo. (voorpagina nieuws Telegraaf)Het was de BCD holding die Mosselman heeft gedwongen bij z'n core business te blijven en dus z'n oogappeltje DB te verkopen en risico te ontlopen.
EAG wilde een europa tak opzetten en dus had EAG DB nodig omdat Mosselman de stoelen van Sudtours aan DB had gekoppelt. EAG krijgt de stoelen niet zonder DB. Sudtours is dus vrij om te gaan. EAG had DB nodig om de kleine markt op te kunnen. Zo creeer je volume en dus omzet. Je hoopt dat andere TO aansluiten om onder het juk van MP/HV vandaan te kunnen komen. Zo kan je dus een europa tak opzetten. Je kan het zien dat Mosselman z'n stoelen als drukmiddel heeft gebruikt om DB personeel onder te kunnen brengen bij de EAG. Toen EdV zag wat de risico's waren t.o.v. de opbrengsten heeft hij snel de nooduitgang gezocht... ... en gevonden.
Dus ja, je hebt gelijk, Mosselman is van z'n risico af. Maar aangezien dat toch al niet meer een onder de holding van Sudtours viel maakte het niet uit. Of je nou failliet gaat als losse entiteit DB of als onderdeel van EAG maakt niet uit. In beide gevallen trek je niemand met je mee.
Overigens loopt Mosselman nu een gigantisch risico. Stel je voor HXL kan niet leveren wat ze Sudtours hebben beloofd. Dan moet hij terug naar HV en MP. Daar zullen ze hem met open armen ontvangen en mag hij heel veel stoelen afnemen tegen een hele mooie prijs... ... voor HV en MP. (de lachende derde)