Oeps, oorlog?

Status
Not open for further replies.

RTFM

New member
Volgend bericht gelezen op EdV site:

Het management van DutchBird heeft met verbazing kennis genomen van het persbericht van Exel Aviation Group. De heer E.W. de Vlieger zegt daarin dat DutchBird juridisch en operationeel niet onder de verantwoordelijkheid van Exel Aviation Group valt. Uit gegevens, waarover het management beschikt, blijkt dat dit onjuist is.

De heer De Vlieger, één van de groot-aandeelhouders van Exel Aviation Group, vormt tesamen met de heer A. Corver de directie van LBF management BV. LBF management BV is sinds de overname van DutchBird door Exel Aviation Group enig bestuurder van DutchBird. De heer De Vlieger draagt daarmee de bestuurlijke en operationele verantwoordelijkheid van DutchBird.

Exel Aviation Group heeft gedurende enige weken voorafgaande aan de overname een uitvoerig onderzoek gedaan bij DutchBird. Dit onderzoek heeft geen belemmering opgeleverd voor de overname. Na de overname hebben verschillende personen namens Exel Aviation Group zich concreet bezig gehouden met de dagelijkse gang van zaken binnen DutchBird. Tevens hebben de HR manager en de operationele manager van Exel Aviation Group zich verdiept in de voorgenomen integratie van DutchBird binnen Holland Exel, een andere luchtvaartmaatschappij binnen Exel Aviation Group.

De heer De Vlieger heeft maandag 13 december jl. nog aan het personeel van DutchBird een email gestuurd met als aanhef; “Lieve mensen, Geheel onverwacht heb ik de leiding overgenomen van onze vliegbedrijven.” Tevens heeft hij persoonlijk de leveranciers en klanten van DutchBird bedankt voor de ontvangen steunbetuigingen.

In tegenstelling tot het persbericht van de heer De Vlieger, draagt hij wel degelijk verantwoordelijkheden en zeggenschap over DutchBird. Anders dan hij beweert kan de heer De Vlieger dus wel de Ondernemingsraad te woord staan.

De opstelling van de heer De Vlieger is voor DutchBird onbegrijpelijk en in tegenspraak met de daden van zijn managers in de afgelopen weken. Van enige vorm van vertrouwen in een vruchtbare samenwerking met de heer De Vlieger kan op deze wijze dan ook geen sprake zijn
 
uiteraard heb ik nog nergens kunnen conformeren of dit daadwerkelijk een persbericht van DBR is, iemand die dat wel kan of dat kan ontkrachtigen?
 
Last edited:
Ik vind het verbijsterend dat De Vlieger nu iedere betrokkenheid met Dutchbird lijkt te ontkennen, én de betreffende threads op zijn site heeft verwijderd. :eek:
Het lijkt er op dat De V. verder heeft gesprongen dan zijn polstok lang is, de schrik in de benen heeft nu Harm P. weg is en kiest voor de tactiek "ontken alles". Of was hij dit al die tijd al van plan? Zijn er überhaupt woorden voor om zoiets te beschrijven? Zijn dan alle geruchten over De Vlieger dan toch waar? Bah.
 
Ach, als iedereen zo lekker door blijft gaan zijn er zo 1400 man werkeloos, dan wenst de hele buitenwacht weer iedereen sterkte toe (die dan wel werkeloos thuis zitten:niet_bli: ).
Hoeft ook niemand zich meer druk te maken over welk salaris, CAO etc. nou beter is. Wat een feest :yeehaa:
 
Laten we eerst eens een afwachtende houding aannemen.
Harm P. zit in de bak en EdV lijkt aan damage control te doen.

Niet speculeren, wachten op feiten.
 
weet je wat.....

weet je wat.....

Voorlopig zit ik niet zo heel slecht bij mijn huidige werkgever merk ik ineens. :rolleyes:

Al heb ik mij hierover meerdere malen moeten verdedigen in het verleden.....

't kan raar lopen !

laat ik 't er maar bij houden dat ik eenieder suc6 wens bij die club ! En dat meen ik oprecht !
 
Overigens wil ik nog even het volgende kwijt, en daarmee sluit ik me dus aan bij el stevo ( zie vorig topic, nu gesloten) :

19 of 77, je opent een topic, spuugt veel gal uit...vervolgens reageer je niet meer en wanneer het je weer zint..... heeee daar is die weer :rolleyes: !

kort maar krachtig : praat geen poep, en als je wat te melden hebt ben dan ook bereid in de verdediging te gaan !

Ben je dat niet : post dan ook niet een dergelijke post :(

Het is en blijft een discussie hier..........
 
Last edited:
Ring…ring..rin.
U spreekt met het antwoord apparaat van de familie Bongile, wij zijn er op het moment niet. Volg de instructies na de biep.
???
Biep…
“Sonore vrouwenstem”
Wilt u in het Nederlands verder, druk op 1.
Do you want to continue in English, press 2
?? aah ok, #1
Dank U.
Wilt u weten wanneer de Bongiles terug zijn, druk op 1
Wilt u uw nummer achterlaten, druk op 2 en toets uw nummer in.
Wilt u een bericht inspreken, druk op 3
Wilt u mevrouw Bongile spreken, druk op 4
Wilt u ons kerstlied horen, druk op 5
Wilt u.// sh8t. Klik.

Bel ik uit Dubai, moet ik dit allemaal aanhoren. Opnieuw, even zien, eerst 1 en dan 3
Ring..ring.rin.
U spreekt blabla.
Biep
Wilt u blabla #1
#3 biep.
Hallo Bongile, Art hier.
De zaak is na ons laatste telefoongesprek nogal in een stroomversnelling geraakt..
Onthullingen en ontkenningen volgen elkaar in hoog tempo op. Erik is wanhopig op zoek naar zijn Tom Poes die een list moet verzinnen. Al waren de leugens nog zo snel, de waarheid achterhaalde hen wel.
Maar nu zitten toch zo’n 1400 lieden zich af te vragen of ze nog wel een toekomst met deze charmeur, (lieve mensen), hebben. Ik zou daarom het volgende idée even bij je willen droppen. Tussen deze 1400 medewerkers zitten er statistisch gezien zeker een aaantal zeer getalenteerde lieden onder in de verschillende disciplines. Vlieger, ops mensen,verkopers, onderhoud, cabin, admin. Etc.
Wellicht zou je kunnen arrangeren dat deze mensen eens de koppen bij elkaar steken en gaan denken aan een management buy out. Management uit eigen gelederen, weg met de rest. Je kan het waarschijnlijk voor 1 Euro kopen nu en Erik is er dan ook gelijk van af. Luchtvaart is zijn stiel sowieso niet. Erik kan dan zijn imago weer oppoetsen door mee te werken aan het verkrijgen van de nodige financiering en het bedrijf wordt gerund door mensen uit de praktijk en niet door omhoog gevallen Mavo kneuzen of door de door het headhunter circus gedropte interims die geen onderscheid weten tussen kerosiene en benziene en met van dubieuze MBA studies meegebrachte theoretische modellen hun zakken komen vullen.
U zult er nog versteld van staan Bongile waartoe goede en gemotiveerde mensen in staat zijn als ze de kans krijgen om het zelf te doen.
Bel even terug. Groeten, Art. Ik heb geen antwoord apparaat. Klik.
 
When the shit hits the fan ...............:eek:, succes aan alle betrokkenen.
N.B. Voor (ex-) ERJ135/145 drivers: City Airline in Göteborg (S) is aan het uitbreiden, info via pm.
 
De directe link over DBR is inderdaad weggehaald maar de URL bestaat nog wel met foto zelfs :D

http://www.erikdevlieger.com/weblog.php?id=81

Alleen alle reacties zijn weg..:eek:

Die 81 geeft zijn weblog-item aan. Vreemd dat dit toevallig het enige ontbrekende nummer is in de lijst..

weblog_81.jpg
 
Ik dacht dat ik mij kon herinneren dat de heer De Vlieger een duister verleden heeft...

?????? Verklaar.

Het lijkt er op dat De V. verder heeft gesprongen dan zijn polstok lang is, de schrik in de benen heeft nu Harm P. weg is en kiest voor de tactiek "ontken alles". Of was hij dit al die tijd al van plan? Zijn er überhaupt woorden voor om zoiets te beschrijven? Zijn dan alle geruchten over De Vlieger dan toch waar? Bah.

Diana, met alle respect hoor, maar op deze manier is het net of je bij de Prive pagina van de Telegraaf, de Story of de Weekend werkt. Schat jou toch iets hoger in. Ik geef toe Erik de Vlieger heeft e.e.a. te verklaren maar misschien is het handig om eerst even op details te wachten!

Niet Speculeren, wachten op feiten

Volledig mee eens!
 
Tja...., Dutchbird is tenslotte niet meer van hem. Of was nooit van hem, of was nog niet helemaal van hem, of.... whatever....


Groeten, Leij
 
Last edited:
Wie, wat, waar, wanneer

Wie, wat, waar, wanneer

Laten we eerst eens wachten op de FEITEN en geen bedrijf de grond in boren op basis van bagger, rancune en onkunde etc. Dat verdienen de mensen niet en het zou verdomd lullig zijn als dit mede zou gebeuren door een forum van VLIEGERS voor VLIEGERS (en een paar niet-vliegers, zoals ik).

Erik kan best in de veronderstelling zijn dat hij geen betrokkenheid heeft bij DBR, ook al staat er bij de KVK iets anders. Aangezien de heer H.P. fraude heeft gepleegd zou het wellicht zo kunnen zijn dat er handtekeningen zijn vervalst? Kijk nergens meer van op wat ik tegenkom als ik audits uitvoer.

En als Erik liegt, dan zal die zichzelf nog wel tegenkomen. Dan is het met zijn geloofwaardigheid (lees kredietwaardigheid) in business nederland ook afgelopen. En dat kost hem vele malen meer dan EAG!

Just my 2 cents


"The power of accurate observation is frequently called cynicism by those who don't have it."
- George Bernard Shaw (1856-1950)
 
Last edited:
Niemand probeert hier een bedrijf de grond in te boren. Integendeel zelfs, iedereen hier ziet het liefst een bloeiend Dutchbird een een bloeiend HollandExel.

Wel gaat het om de handelswijze van een bepaald persoon. Of de rook op de "Privé-pagina" (@Primer) een vuurtje als oorsprong heeft merken we vlug genoeg aan de feiten, die vast niet lang op zich laten wachten.
 
Diana said:
Niemand probeert hier een bedrijf de grond in te boren. Integendeel zelfs, iedereen hier ziet het liefst een bloeiend Dutchbird een een bloeiend HollandExel.


... denk dat we een verschillende zonnebril dragen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top