Oeps, oorlog?

Status
Not open for further replies.
...................

...................

EAG heeft de kisten plus merendeel van het personeel op haar naam gezet voor het failliet gaan van Air Holland. I.p. was Air Holland toen niet meer dan een BV-tje met wat personeel dat met een wetlease constructie vluchten uitvoerde naar de Antillen.
 
Weer zo'n BV-tje..... wat is daar toch mee de laatste tijd? Misschien moeten ze dat maar eens afschaffen. Dan zijn bestuurders en/of aandeelhouders hoofdelijk aansprakelijk voor hun daden. Wordt er een stuk minder gerotzooid denk ik.

Is het aantal BV-tjes dat iemand bezit rechtevenredig met hoeveel er door zo iemand gerotzooid wordt trouwens? :grijns:
 
Is er één Air Holland?? Ik heb een beetje het idee dat er meerdere personen onder deze naam schrijven.....
(héé Cees, heb je het van je zoontje overgenomen??????)

Groeten, Leij
 
Weer zo'n BV-tje..... wat is daar toch mee de laatste tijd?
Verschillende BV's onder één paraplu is normaal. Alle grote(re) holdings doen dat. Mooi voorbeeld is bijvoorbeeld AKZO, gaat er één slecht dan wordt die afgestoten.

De één regelt het alleen beter dan de ander (personeel en/- of crediteuren). EAG/IMCA/EdV heeft gewoon sch*t aan alles. De mooie verhalen op de site en verder in de media zijn dus ook gebakken lucht geweest, helaas!:eek: :mad:
 
Waar zijn de Exel mensen op dit forum?

-Zijn ze druk aan't werk?
-Zitten ze op hun eigen board?
-Zijn ze het eens met alles?
-Zijn ze bang?
-Zijn ze blij met de voorwaarden?
-Waren ze bang voor hun positie als DB zou intergreren?
-Zijn ze boos op alle reacties hier?

Of zijn ze super tevreden en hebben ze wel wat beters te doen dan hun tijd te verspillen op dit board?

?
 
er is vandaag en morgen een vergadering over de toekomst van air exel en holland exel en daar zitten de mensen van exel op te wachten. dus heeft t weinig zin op dit forum te kijken.
 
DIT MAAKT ME ERG NIEUWSGIERIG?

Wat voor soort vergadering is dat? Strategische hei-sessie of een overlevingskamp?

wie weet meer????
 
t gaat over de toekomst, houdt dus in:

1 verder gaan zoals nu of
2 afslanken en inkrimpen of
3 faillisement

bedenk zelf maar wat t meest realistisch is

en dan heb ik t specifiek over air exel
 
Mooie opsomming!

Ik mis er eentje:
Of de gewenste groei voor komende zomer eigenlijk wel echt gewenst is?

Doorgaan zoals nu lijkt me niet echt verstandig.
Failliet gaan betekent paniek bij de touroperators.
Afslanken betekent ook geen schaal-vergrting en de daarbijbehorende voordelen.
 
alte post said:
er is vandaag en morgen een vergadering over de toekomst van air exel en holland exel.....


Voor degene die met hun hoofd in het zand hebben geleefd de laatste tijd, en daar lopen er veel van rond op dit forum, er is geen toekomst meer voor de Exel tokos. Het maakt ook niet uit wat de mannen van Exel op die meetings te zeggen hebben (of beloven), ze kunnen er toch niets meer aan veranderen.

In augustus was de financiele situatie van Holland Exel al zo verslechterd dat de mensen die het kunnen en moeten weten (ik kan helaas geen namen noemen) HE slechts 16 maanden gaven. Dat was volgens hun een optimistische kijk op de toekomst van HE en zou betekenen dat het in december 2005 gedaan is met de natte droom van EdV. Recentere geluiden uit dezelfde hoek beweren nu dat HE de komende zomer niet meer zal halen. Hoe dan ook, ver zullen ze niet meer komen.

Grtz
 
Het einde is in zicht voor HXL.

1) Doorgaan op dezelfde voet?
Dit kan niet, de liquide middelen laten dat niet toe. Er moet drastisch gesneden worden in de kosten om uit te kunnen komen. Er moet meer geld per gevlogen stoel overblijven. HXL en kornuiten komen er nu achter dat je niet kan rondkomen van kostprijs. Elke tegenslag komt dubbelhard aan. Het geld is op en IMCA of EdV steekt er geen cent in. Waar haal je dan geld vandaan? Dat ga je dan stelen van pax onder het mom van fueltoeslag. Of stelen van de EU onder het mom van stimulatie van kleine luchthavens. Of stelen van personeel onder het mom je krijgt je opleidingskosten nog wel eens terug! Of stelen van personeel onder het mom je verdient niet meer!

2) Afslanken?
Heeft geen enkele zin. Groot zijn en niks verdienen of afslanken en niks verdienen maakt geen reet uit. De stoel prijs moet omhoog, maar als je dat doet gaat de TO net zo lief naar MP of HV dus blijf je op kostprijs (of minder) doorvliegen.

3) Failliet? Lijkt me een logische oplossing ware het niet dat EdV en IMCA tot hun strot in de onderpanden zitten en dus geen exit kunnen maken hoe graag ze dat ook zouden willen. IMCA heeft hypotheken op vastgoed dat als onderpand dient voor EAG. Dus als EAG ten onder gaat, gaat een deel van IMCA mee... ... niet wenselijk, dus blijft EdV maar watertrappelen totdat iemand hem uit z'n lijden verlost. Personeel? Aan u de schone taak. En dan is er eindelijk gerechtigheid.


P.s die grote vergadering was gisteren... ... ...
 
Re: Interim Maintenance procedure for 'cold' brakes...

Re: Interim Maintenance procedure for 'cold' brakes...

AgentOrange said:
Whoop-whoop (Off-topic again damn!): Kon het niet laten op oudjaarsnacht, toch niets beter te doen...24/7 aviation duty calls!

@ChEng time to recurrent ATA 32 I guess. (Try www.myboeingfleet.com)



Boeing issued AOL 11-468B to inform that several operators have reported brake temperature differential annunciation alert immediately after installing a new or refurbished carbon brake assembly.
This is caused by the brake disc surface of new carbon having a non-uniform friction coefficient. This characteristic results in differential energy absorption during light to medium braking which exceeds the low temperature threshold and triggers the “BRAKE DIFF TEMP” annunciation. The break-in period to develop a uniform coefficient of friction may be up to 50 landings. It has been operators’ experience that the “cold” brake condition will disappear after the break-in period.
To assist the operators affected by this “cold” brake annunciation, the following information and recommendations are submitted for consideration:
Multiple “cold” brakes are acceptable for up to 10 flights. After 10 flights, the “cold” brake(s) should be repositioned so that no more than one wing mounted gear may have a “cold” brake installed, and/or up to two additional “cold” brakes mounted on the centerline gear.
If the “BRAKE DIFF TEMP” alert annunciation illuminates, flight crews may identify the offending brake assembly by reviewing the brake temperatures presented on the configuration page.
If the offending brake is a “warm” brake, notify maintenance since there may be a possible malfunction.
If the offending brake is a “cold” brake but its temperature is close to the ambient temperature (+/- 20º C), notify maintenance since there may be a possible malfunction.
If the offending brake is a “cold” brake and its temperature is above the ambient temperature by 20º C or more, and Maintenance verifies the brake is new, the airplane may dispatch. If maintenance cannot verify the offending brake is new, the airplane may be dispatched when the “BRAKE DIFF TEMP” alert extinguishes.


Enne...niet verder doorvertellen He? Anders ben je namelijk aan het "rommelen met remmen" voor de mensen die de technische wijsheid in pacht hebben (en dan mag je niet meer aan hun vliegtuig sleutelen).:wegkwijt:

En nu maar verder met de discussie: excuus voor deze off-spring

Off topic
@AgentOrange

Recurrency? With "BRAKE DIFF TEMP" you must talking about the MD10/11 types, aircraft which are no longer in production. Must be sMAC, 'rommelen met remmen"? If it's not in the manuals, then it's not applicable, so my first statement still stands. For twinjets at least, as I'm a twinjet man, that is where my answer is based on, not Trijets.

AO, sounds like you need some recurrency :p

On Topic

DBR bankrupt? EAG bankrupt? IS this what some people want here? I hope not, do we want to work KLM/AF or it's daughtercompanies? Not good for you or me, Very cramped then.

Hope every had a Good Christmas and Good New Year, considering the situation in the industry.

Peace be on you.
 
Toch wel heel apart dat als je je personeel al
zo uitknijpt en zoveel vraagt voor een TQ dat er
nog steeds gesneden moet worden.

Ik zie niet in waar het geld vandaan moet komen
of gaan we weer net zoals vroeger lekker
onder de kostprijs vliegen? Gaat HE net zoals
zijn voorgangers de markt (nog meer) verzieken?

Ik bepleit overheidsregulatie dat vliegen onder
de kostprijs verboden moet worden. Andere
bedrijfstakken kennen dit ook. Lijkt me wel
een enorme opgave om dat te kunnen regelen
maar goed. Alles beter dan dit. Iedereen verliest in
dit huidige model.

Even een inventarisatie. Alle in NL failliet/geflopte airlines
op een rijtje. Even uit het hoofd dus er zullen ongetwijfeld
fouten en omissies in zitten dus gaarne correcties op het lijstje.

Air Holland
Air Holland Charter
Air Holland Leasing III
BASE Airlines
Metropolis
Fair Lines
Freeway Air
XP
TTA
Tulip Air (of bestaan die nog?)
Schreiner Airways (NL en Brussel)
V-Bird

En misschien binnekort helaas nog een
aantal anderen erbij.

Erg triest rijtje en ik heb dit rijtje gemaakt om
aan te geven wat voor een puinhoop het is
in vliegend Nederland. Dit kan gewoon niet meer
doorgaan. Waar is de overheid? We slaan toch een
flater in Europa?

Rgds.
 
Het is erg vervelend als luchtvaartmaatschappij om de overheid in je nek te hebben hijgen met veel economische vragen. Maar als ik dat lijstje zo zie moet ik helaas je gelijk gaan geven, het lijkt nergens op in nederland.
 
We zijn denk ik niet het enige landje. Kijk naar België, Zwitserland, Italië en niet vergeten de US en zo zullen er nog wel een paar zijn...
 
@ChEng; van een vliegend point of view is er geen enkele bestaande "inrem" actie voor welk type dat ook. Dus ook typerelated is het onzin. Een AOL is geen document waar een actie of procedure op moet volgen maar een supplemental information document.
Zo bestaat er ook een AOL voor Chapter 25 equipment.
Er is geen FIM actie chapter 32 voor te koele remmen, er is ook geen MM actie bij te koele remmen. Dus AO moet maar eens naar de recurrent. Of zou dat de reden dat hij helemaal in ZRH zit?

@JR; dat klopt wel, maar we mogen wel het goede voorbeeld geven dat we er geen potje van maken. Ik denk dat de overheid de morele plicht heeft om te volgen wat er in een land gebeurd. Als de ene na de andere door mismanagement omvalt is er toch iets mis.
 
Om te beginnen:

Een zeer gezond, gelukkig en voorspoedig nieuw jaar gewenst aan iedereen op dit bulletin board. En uiteraard : many happy landings!!


Een quote van de web-site van Sudtours:
Sudtours is in ruim 20 jaar uitgegroeid tot de nummer 8 touroperator in Nederland. Het aantal vliegpassagiers steeg van 8.500 in het eerste jaar naar 250.000 in 2002. Inmiddels maakt Sudtours deel uit van het internationale reisbedrijven- en financiële diensten concern BCD N.V.

BCD N.V. is een familie bedrijf van John Fentener van Vlissingen. Zie www.bcd-nv.com.

Dus eerdere info in deze thread dat Sudtours is overgenomen door Fentener van Vlissingen klopt.

Dat verhaal van Van de Rhee komt op mij vreemd over. Een rechter wijst een claim niet zomaar af als er werkelijk het één en ander zwart op wit op papier staat. Beweringen als zou Fentener van Vlissingen zijn invloed hebben misbruikt om de rechterlijke macht te beinvloeden komen op mij als zeer goedkoop over. Dan kom je echt in de hoek van de nooit bewijsbare beschuldigingen terecht. Dan ben je dus alleen nog maar met modder aan het gooien.

Ik vind echter wat er nu precies bij EAG gebeurd is, steeds interessanter worden. Want EAG zal ongetwijfeld ook geen stoelengarantie gekregen hebben van BCD. Dus waarom heeft EAG (Harm Prins) Dutchbird dan overgenomen? Want Dutchbird is niets waard zonder die stoelen. Dutchbird was hoe dan ook ten dode opgeschreven zonder die stoelen.

Dat zet voor mij beschuldigingen op dit board dat hij en EdV een naar spelletje gespeeld hebben om Dutchbird als concurrent de nek om te draaien, in een ander daglicht. Ze hadden Dutchbird daar helemaal niet voor over hoeven te nemen!!

Wist EAG (Harm Prins) dat Sudtours verkocht werd (is) aan BCD en de stoelengarantie gevaar liep?

Ik weet wel dat er één is, die ogenschijnlijk financieel geen risico meer loopt, omdat hij alles verkocht heeft : Mosselman.
 
Voor het "remmen" onderwerp graag een apart topic aanmaken. Dit Dutchbird/Exel onderwerp is al behoorlijk lang en complex, en een daar tussendoor lopende off-topic discussie is niet goed voor de helderheid.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top