NLS nu definitief naar Hoofddorp

Als geboren en getogen Hoofddorper kan ik je vertellen: die campus daar om de hoek is SUPER!!!!!!!:D

Voordeel is dat je de Challenge om de hoek heb, dus je kan er nog goed uit ook. Nadeel is dat het het enige interessante in Hoofddorp is.
Daarentegen ben je zo in Amsterdam of Haarlem.

Helaas ga ik Hoofddorp verlaten voor Teuge volgende week :niet_bli:
 
Nederland bestaat uit Utrecht, Noord en Zuid Holland!
Alles daar omheen beschouw ik als buitenland! ;)

ik heb in Amsterdam gewoond, ben Den Haag uitgevlucht, rotterdam wil ik niet eens uitspreken en in Utrecht lopen alleen maar studenten rond die geboren zijn in mijn omgeving. Daarintegen is Limburg met zijn heuvels schitterend en zijn de Brabantse vrouwen het lekkerst en de inwoners lekker relaxed & gezellig (in tegenstelling tot de sfeer in jouw Nederland ;)). Daarom beschouw ik deze randstad opmerking maar even als puberaal en naief:haha: . Ik weet wel beter.

Maar ff serieus en ontopic: moet ik wel of niet op de campus gaan wonen? Ga liever weer in Mokum zitten...
 
Last edited:
Ik weet niet hoe het op de NLS zit, maar op de KLS was het een slecht idee om extern te gaan zitten (je valt behoorlijk buiten de sociale boot, mist een flink eind motivatie en je bent zo flexibel als een baksteen als er iets vervroegd of juist verlaat word)
 
@PH-WIL: Wat moest je in hoofddorp doen van Stella? Je bent daar toch in oktober begonnen. Hebben jullie nu daar een deel theorie??
 
@ japio: Zelf begin ik in mei bij de NLS in Hoofddorp. Ik heb ervoor gekozen om niet op de campus te gaan zitten, maar samen met mijn vriendin te gaan wonen. (doe ik nu ook, maar we gaan verhuizen naar iets goedkopers)

Ik leen liever geld om bij te dragen aan een hypotheek op naam van mijn vriendin, als om de huur van een kamer in hoofddorp voor te betalen.

Ik krijg tot eind 2007 een OV-jaarkaart, dus reiskosten zijn er niet. In 2008 hoop ik een deel in Portugal te zitten :) en heb ik dus ook geen vervoer Utrecht-Hoofddorp.

Het is wel een uur met de trein, maar die tijd is ook nuttig te besteden. Daarnaast heb ik thuis een rustige leeromgeving. En wat betreft de sociale contacten? Treinen rijden niet alleen om 7:00 uur heen en 17:00 uur terug.... :passed:

Ik denk dat iedereen zijn eigen afweging moet maken, wat voor hem het handigste is.
 
hey neal...

geloof me..de tijd in de trein ga jij niet gebruiken om te studeren...wedden? dat lukt je echt niet op ams-utr wat maar 35 min is..

denk dat die paar uur reizen per dag echt te zwaar is naast de dagelijkse stof...tenminste.. ik vond 20 min fietsen van beek naar school al een tijdsverlies...soms heb je het echt erg druk..
 
Ik heb het vanuit Sittard naar Beek wel gehaald (30 mins bus, 30mins per dag heen/terug naar het station lopen) maar idd, de eerste weken zit je in de bus/trein te studeren en daarna niet meer.
 
Ik heb het vanuit Sittard naar Beek wel gehaald (30 mins bus, 30mins per dag heen/terug naar het station lopen) maar idd, de eerste weken zit je in de bus/trein te studeren en daarna niet meer.

Sowieso de eerste weken zit je te studeren en daarna niet meer.
Of je nou op school woont of 100km verderop.
Maak me nou niet wijs dat iedereen hier de volle 9 maanden keihard zit te blokken.
Daar geloof ik geen f$$k van.
 
@ japio: Zelf begin ik in mei bij de NLS in Hoofddorp. Ik heb ervoor gekozen om niet op de campus te gaan zitten, maar samen met mijn vriendin te gaan wonen. (doe ik nu ook, maar we gaan verhuizen naar iets goedkopers)

Ik leen liever geld om bij te dragen aan een hypotheek op naam van mijn vriendin, als om de huur van een kamer in hoofddorp voor te betalen.

Ik krijg tot eind 2007 een OV-jaarkaart, dus reiskosten zijn er niet. In 2008 hoop ik een deel in Portugal te zitten :) en heb ik dus ook geen vervoer Utrecht-Hoofddorp.

Het is wel een uur met de trein, maar die tijd is ook nuttig te besteden. Daarnaast heb ik thuis een rustige leeromgeving. En wat betreft de sociale contacten? Treinen rijden niet alleen om 7:00 uur heen en 17:00 uur terug.... :passed:

Ik denk dat iedereen zijn eigen afweging moet maken, wat voor hem het handigste is.


Ik ga gewoon in Amsterdam wonen. Heb al een kamer als ik wil en ik heb mede voor de NLS gekozen vanwege de locatie. Ik heb hier nog geen reden gelezen waarom ik wel op de campus zou willen wonen. Daarbij vind ik Hoofddorp erg boring! Of valt dat ook wel weer mee?

ciao!
 
Sowieso de eerste weken zit je te studeren en daarna niet meer.
Of je nou op school woont of 100km verderop.
Maak me nou niet wijs dat iedereen hier de volle 9 maanden keihard zit te blokken.
Daar geloof ik geen f$$k van.

Tuurlijk, maar dan zit je dus op de bus je tijd te verdoen ipv te studeren!
 
hey neal...

geloof me..de tijd in de trein ga jij niet gebruiken om te studeren...wedden? dat lukt je echt niet op ams-utr wat maar 35 min is..

denk dat die paar uur reizen per dag echt te zwaar is naast de dagelijkse stof...tenminste.. ik vond 20 min fietsen van beek naar school al een tijdsverlies...soms heb je het echt erg druk..

Hey Tumbs.....

Die 35 minuten is i.d.d. niet heel veel, maar toch tijd om dingen voor te bereiden. En suf voor me uitkijken in de trein ben ik toch in 5 minuten zat.
Ik houd in de begroting wel rekening met een eventuele kamer in Hoofddorp, maar ik ben van plan mijn tijd nuttig te gaan gebruiken. Voor het studentenleven hoeft wonen op de campus van mij niet, en de leeromgeving is daar ook niet altijd even rustig denk ik. Dan draag ik liever bij aan een huur/hypotheek in een rustig apartementje, op 5 minuten lopen vanaf het station.

In ieder geval bedankt voor je reactie, ervaringen van anderen zijn altijd goed om mee te nemen in je besluiten.

Grtz, Neal
 
Jij leert dus graag eindexamens uit je hoofd, heel verstandig.... :dozey:

Hoor je mij dat zeggen? Maar ik ben tot nu toe misschien 2 of 3 mensen tegen gekomen die hun hele ATPL theorie hebben zitten blokken.
De rest deed dat, zoals iedereen, heel enthousiast in het begin maar na een tijdje verslapt dat toch aardig. :kiss:
 
Back
Top