NLS nu definitief naar Hoofddorp

RTO said:
De sociale ontwikkeling op de NLS is nu echt Nul.

Echt waar? Daar merk ik anders niet veel van... ik zit al 6 maanden hier op de Nls en ik kan je vertellen dat we alles behalve anti-sociaal zijn. We sporten, kijken voetbal, feesten, gaan uit eten, stappen in Maastricht, pakken een filmpje en hebben met de studenten vereniging mee gedaan met de Hovo. Plus, dat de behaalde resultaten op het moment uitermate hoog zijn.

Zou je ajb met fatsoenlijke argumenten willen komen?

X
 
Lees mijn voorgaande posts maar eens door dan snap je wat ik bedoel...
 
dat heb ik dus gedaan en ik kan voorstellen dat het in jou tijd 'gezelliger' zou kunnen zijn maar dat zal waarschijnlijk komen doordat er toen meer studenten rond liepen. We zitten op het moment 'maar' met 4 klassen maar jou uitspraak over dat de sociale ontwikkeling echt nul zou zijn moet en zal tegen gesproken moeten worden. De mensen die hier zitten zijn het er absoluut niet mee eens.
We doen echt alles samen en als het jou zo erg raakt: we hebben ook lekker heel veel van de vlaai mogen genieten hier :kerst:, net als de haring op z'n tijd in de kantine.

groeten
 
Echt NUL zou het misschien niet zijn.
Toch denk ik dat RTO niet helemaal ongelijk heeft.
Eerder in dit topic werd er gesproken over vechtpartijen op school. Een knokpartijtje in de kroeg in Maastricht of in het hotel in Portugal
(met je kamergenoot) kan nog wel voorkomen. Maar op school?!...raar hoor.
Hier heeft de NLS voor gezorgd. Er schijnt een vervelende sfeer te zijn ontstaan toen er Franse cadets werden opgeleid. Daarna is het nooit helemaal meer hetzelfde geworden, aldus personeel van de receptie.
Natuurlijk is de verhuizing van de vliegdienst ook niet ten goede gekomen aan de sfeer.
Dat de studenten het nu naar hun zin hebben is weer een ander verhaal.
 
Het Gala, van 2001 of 2002. Ik weet het niet meer precies. Maar het was een giller dat de dochter van Visser daar gevloerd is. Daar is nog zeker een maand over gesproken.


In Portugal was het ook lachuh. Tijdens het stappen in Evora een leuke meid tegengekomen en een week later samen met 2 klasgenoten bij haar in haar autootje gesprongen en een weekend lang gefeest in Lisabon waar ze woonde....

Toen ik daar zat was het binnenzwembad nog lang niet klaar, is dat ondertussen wel zo??

Verder ben ik het wel met RTO eens, dat er een heleboel verloren gaat nu de NLS niet meer in Beek zit.

Greets, PD
 
Met het sociale aspect bedoel ik in mindere mate de ''gezelligheid''. Maar voornamelijk zoals Branson ook al zegt het feit alleen al dat er gevochten is in de lounge e.d. En dat mensen het belangrijker vinden om thuis te gaan x boxen i.p.v. de Pander commissie of Aeolus of de Gala commissie weer leven in te blazen.

Jij zit nu 6 maanden op de NLS en weet niet beter, maar de mensen die al langer klaar zijn zien wel degelijk een verschil. Cremers beaamde dat toen ik laatst weer eens in Beek was en zij kwam zelf met het voorbeeld dat er zelfs gevochten werdt.

Zoals ik al eerder zei leek het er eerder op een middelbare school dan een opleiding tot verkeersvlieger. En met de sociale ontwikkeling bedoel ik dat iemand zich ook gedraagt als vlieger in spé en niet als puber er blijft rondrennen.

P.S. Als jullie toch zoveel vrije tijd hebben regel dan weer eens een Gala!
 
het spijt me dat ik bij deze een geweldige roddel uit de wereld help.

ja ik zit er pas 6 maanden en we hebben veel contact met de mensen in Evora plus het feit dat ik al 4 klassen heb af zien studeren. En de eerste geruchten die we hier horen over deze zogenaamde 'gevechten' zijn hier op Airwork.

waar ik zelf ook niet tegen kan is dat er allerlei onjuiste conclusies worden getrokken over ons door, notebene, oud nls'ers.

en dat oud leerlingen vroeger uitgebreid hebben gefeest en zichzelf niet als een piloot in spé :1855: hebben gedragen betekend het nog niet dat de huidige generatie studenten zich zo gedragen.

ik zou zelf maar eens beginnen met volwassen te worden.

mvg
 
Headwind said:
ik zou zelf maar eens beginnen met volwassen te worden.

Hohohohohohoho nou wat krijgen we nu dan, laten we even niet met modder gaan gooien Headwind want je kent mij absoluut niet. Voel je je zo aangevallen?

Het punt wat ik hier probeerde te maken wordt helemaal niet begrepen. Het heeft absoluut niets met gezelligheid te maken maar nogmaals hoe de NLS en zijn studenten zijn verranderd over de laatste paar jaren heen. Lees deze thread nog maar eens goed door, dan zijn genoeg argumenten te vinden. Ik neem het de NLS-er van nu ook niet kwalijk aangezien zij niet beter weten, maar dat neemt niet weg dat het er op vele vlakken niet beter op is geworden. Dat mag ik (en meerdere met mij) toch wel jammer vinden?

Lonneke, als je naar mijn profiel kijkt zie je dat ik absoluut geen reden om gefrustreerd te zijn ;) Ik ben in zoverre gefrustreerd dat ik zoveel NLS-ers en leraren c.q. instructeurs al een tijd niet meer heb gezien omdat er geen gala meer is :D


Met vriendelijke groet,

RTO
 
Er zijn zeker tradities verdwenen bij de NLS, alhoewel ik natuurlijk niet weet hoe het er een jaar of vijf geleden moet zijn geweest. Maar tijdens mijn acht maanden in Beek moet ik zeggen dat de sfeer op school absoluut goed was en ik het woord vervelend absoluut nooit in de mond zou nemen, maar ik kan me voorstellen dat het misschien wat "schoolser" is geworden. Dit denk ik vooral omdat het vlieg-gebeuren verhuist is en er alleen nog theorie gegeven word. Op de simulatoren na is het alleen nog theorie en lijkt de praktijk al snel erg ver weg. Ik denk dat als er nog gevlogen werd, al was het alleen nog maar met de Seneca's, mensen toch een andere instelling zouden hebben omdat je dan nog dagelijks met de praktijk geconfronteerd wordt. Ik zie wel waar RTO op doelt, zeker als je, net als mij, van de middelbare school af komt en op de NLS terecht komt en alles gewoon op dezelfde manier verder lijkt te gaan en je niet met de praktijk van het vliegen geconfronteerd wordt. Dit doen in mijn ogen niet af aan de sfeer onder de studenten in Beek, maar zorgt misschien wel voor een andere houding.

Overigens moet die vechtpartij al een behoorlijke tijd geleden zijn omdat daar bij mij ook niets van bekend is. Oh, en het binnenzwembad is klaar ;)
 
Wat hoor ik nou.... een fitnesscentrum :eek: , in welk hotel zijn jullie dan terecht gekomen?? De enige vorm van beweging die ik elke dag had, was van het hotel naar die supermarkt lopen (hoe heet dat ding ook als weer.... vera nova, of zoiets).


@ Pander Tripple 2,

Gefeliciteerd met je 1000ste bericht!!!!
 
Feira Nova!

Yes, the good old times (ik hoor de winkeltune nu nog in mijn hoofd), lekker langs de levensgevaarlijke weg hobbelen...
 
@ Bowstring - de vrouwen zijn wel te vinden, na een paar maanden en paar tequila's zijn ze allemaal een stuk mooier en aardiger...

De fitness was voor het eerst open eind mei in het Evora Hotel, en JA, er zijn mooie vrouwen hier in Evora.
 
Back
Top