http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/default.asp?cat=all&id=35303
Vertaald:
Niet op 3000 voet accelereren, maar veel eerder.
Tijdwinst lijkt mij minimaal en het geeft veel meer noise in de buurt van het vliegveld.
Kunnen we net zo goed de luchtmacht fighter take offs gaan doen:
Na rotatie meteen dooraccelereren naar optimum climbspeed.
Publiciteits stunt?
ArkeFly begint maandag (21 juni) met een proef waarbij de vliegtuigen in haar vloot al korter na de start een hogere snelheid ontwikkelen. Dat kondigde de luchtvaartmaatschappij van reisbedrijf TUI Nederland donderdag aan. Door de hogere snelheid kunnen de flaps en slats aan de vleugels eerder worden ingetrokken, wat zorgt voor minder luchtweerstand.
Vertaald:
Niet op 3000 voet accelereren, maar veel eerder.
Tijdwinst lijkt mij minimaal en het geeft veel meer noise in de buurt van het vliegveld.
Kunnen we net zo goed de luchtmacht fighter take offs gaan doen:
Na rotatie meteen dooraccelereren naar optimum climbspeed.
Publiciteits stunt?