Nieuwe uitvlieg procedure?

Heb laatst de AIP van Nederland er op nageslagen en daar staat toch echt dat op EHAM alleen NADP 1 is toegestaan... Vraag me af hoe TFL hier toestemming voor heeft gekregen van de IVW. Anders ga ik het ook bij mijn toko voorstellen ;)

Zoals al eerder in dit topic door een aantal is aangegeven heeft dit te maken met de geluidsoverlast voor mensen die verder van Schiphol af wonen.
AAS (en volgens mij ook LVNL) en NLR gaan samen kijken of ze de geluidsoverlast in het buitengebied van Schiphol kunnen aanpakken door gebruik te maken van NADP 2 ipv 1. ArkeFly is benaderd om ze daarbij te helpen, dus ja ze hebben toestemming van IVW ;) . Je kan op www.bezoekbas.nl iets meer info vinden.
 
@ Chupito; Nee hoor, je second segment kan ook tot 400' lopen als je kiest op dat moment te gaan accelereren in een N-1. Dat je een N situatie accelereert op een bepaalde hoogte zegt niks over je second segment. Je kunt alleen niet accelereren onder je second segment hoogte, wel daarboven. Bij een NADP1 accelereer je normaal ook op 3000' terwijl je second segment tot 1500' loopt.

@BK: Ik wist niet dat de proef in samenwerking met het NLR en de IVW is. Goede ontwikkeling indien een andere NADP wordt toegestaan op EHAM.
 
@ Chupito; Nee hoor, je second segment kan ook tot 400' lopen als je kiest op dat moment te gaan accelereren in een N-1. Dat je een N situatie accelereert op een bepaalde hoogte zegt niks over je second segment. Je kunt alleen niet accelereren onder je second segment hoogte, wel daarboven. Bij een NADP1 accelereer je normaal ook op 3000' terwijl je second segment tot 1500' loopt.

@BK: Ik wist niet dat de proef in samenwerking met het NLR en de IVW is. Goede ontwikkeling indien een andere NADP wordt toegestaan op EHAM.

Ja hoor RTO. Als je accelereert op 1000 ft eindigt je 2nd seg op 1000ft. Als je acc. op 400ft eindigt je 2nd segment op 400 ft. Als je acc op 1500ft eindigt je 2nd segment op 1500ft. Dus dat was het antwoord op je vraag eerder. Omdat DAT de definitie van 2nd segment is. Lees je vraag nog maar eens. vandaar ;)
 
Hmmm...

Second segment is relevant bij een N-1. Onder andere je second segment (2.4% bij 2 motorig, tussen gear up en accelereren in een N-1 situatie) kan bij bergachtig terrein limiterend zijn waardoor je een non standaard N-1 krijgt.

Een second segment eindigt volgens EU-OPS tussen de 400 en 1500' voet. In een N-1 accelereren wij op 1500 voet terwijl wij bij een NADP1 op 3000' accelereren. Ons second segment loopt dan toch tot 1500'? Oftewel als je in een N-1 kiest om lager te accelereren dan een normale departure dan komen deze twee hoogtes toch niet overeen? Dus als jij normaal op 1000' accelereert, dan nog kun je er voor kiezen om in een N-1 op 400' te accelereren, dus loopt je second segment tot 400'...

Correct me if i'm wrong...
 
Second segment is relevant bij een N-1.

In een N-1 accelereren wij op 1500 voet terwijl wij bij een NADP1 op 3000' accelereren. Ons second segment loopt dan toch tot 1500'? Oftewel als je in een N-1 kiest om lager te accelereren dan een normale departure dan komen deze twee hoogtes toch niet overeen? Dus als jij normaal op 1000' accelereert, dan nog kun je er voor kiezen om in een N-1 op 400' te accelereren, dus loopt je second segment tot 400'...

Correct me if i'm wrong...

Nee, dat klopt. Maar dan snap ik je eerdere vraag/aanname niet:

(P.s. Als je op 1000 voet gaat accelereren, dan neem ik aan dat jullie second segment ook gewoon tot 1000' loopt?)
 
Mischien iets te onduidelijk geschreven;

Als Arkefly tijdens een normale departure (met N motoren) op 1000' accelereert, vroeg ik me af of ze in een N-1 ook op 1000' gingen accelereren, of juist lager. Dat bedoelde ik met de vraag tot wanneer hun second segment liep aangezien het second segment puur over de N-1 situatie gaat...

Hopelijk iets duidelijker zo...
 
Back
Top