Nederlandse taal

Een spellingsfoutje kan niet zoveel kwaad denk ik. Maar wanneer het zinnen zoals hieronder gaan worden krijg ik ook zo mijn bedenkingen: (Met allle respect voor Lil_Art)

whahah ik heb dat soort vragen geeneens gehad:p
 
Maar vaak komen de spelfouten voort uit snel typen, althans bij mij (en zo kan ik er nog wel een paar noemen uit mijn directe omgeving)

en wat betreft dyslecten op dit forum? Ik durf te wedden dat een paar van de geciteerde mensen dyslectisch is; geen leuke manier als daar zo mee om gegaan wordt.

En boeiend dat sommige spelfouten maken, als je de kern van iemands post maar begrijpt! Je post hoeft niet over te komen als een scriptie waarin alles perfect ABN is.

Ik zeg: maak je er niet zo druk om!
 
Ik ben het helemaal met je eens DiTo. Veel mensen typen inderdaad te snel (ik zelf ook) en maken daardoor fouten. Maar het draait om de kern.

En voor meneer Folberts, ik las ook uw reactie en ik zal u inderdaad een lol doen. Als u namelijk goed gelezen had, had u kunnen zien dat ik alleen wilde aangeven dat het vele malen slechter kan. Heeft u al eens op hyves rondgekeken? ;)
 
Heeft u al eens op hyves rondgekeken? ;)

Ik denk niet dat je hyves en airwork met elkaar kunt vergelijken. Allebei hele andere doeleinden namelijk.

Over het snel typen gesproken: als je zo snel wil typen, kun je het toch ook nog even snel doorlezen op eventuele spellingsfouten?? Als je je sollicitatiebrief maakt typ je ook niet even snel iets zonder dat door te lezen.

:D
 
Grappig is dat de desbetreffende personen nu in geen velden of wegen te bekennen zijn om ons van repliek te voorzien. Waarschijnlijk zijn de geschreven woorden in dit topic te moeilijk voor ze...

Wie zal het zechen ;)
 
Dito, je bedoelt sommigen neem ik aan? :) Ja iedereen maakt wel eens een foutje. Ik dus ook, maar daar gaat het niet om.

Grappig dat ik op basis van het bovenstaande met u wordt aangesproken. Ik vind het prima, maar laat die formaliteit gerust achterwege. :)
Ik begrijp de verwijzing naar MSN en hyves.
Maar als je het eigenlijk niet zo erg vind omdat anderen meer fouten maken, dan vind ik dat wel een beetje treurig. Zo in de trant van : 'ja, ik vloog eigenlijk 10 graden van mijn koers, maar die andere piloot wel 15 graden'. Is het dan op eens wel goed?

Tenslotte : Ik zou me kunnen voorstellen dat een toekomstige werkgever wel prijs stelt op mensen die hun best doen om een foutloze brief te schrijven en graag mensen in dienst heeft, die zich proberen te verheffen boven de middenmoot.
Doe er je voordeel mee.
 
Last edited:
Over het snel typen gesproken: als je zo snel wil typen, kun je het toch ook nog even snel doorlezen op eventuele spellingsfouten?? Als je je sollicitatiebrief maakt typ je ook niet even snel iets zonder dat door te lezen.

:D

Klopt zeker! Maar Airwork is toch geen sollicitatiebrief? Foute vergelijking dus.

Ikzelf typ vaak in 'msn-taal', maar als het om iets formeels gaat als een CV, sollicitatiebrief, scriptie of wat dan ook besteed ik er veel meer aandacht aan, zoals het hoort!
 
Klopt zeker! Maar Airwork is toch geen sollicitatiebrief? Foute vergelijking dus.

Je weet het, je kunt altijd alles vergelijken. Wat uit de vergelijking zal blijken zullen waarschijnlijk grote verschillen zijn.

Hij is vieeeeeeeees!
Hij is zeker vieeeeeeeees! (De ringtone al?)

had u kunnen zien dat ik alleen wilde aangeven dat het vele malen slechter kan. Heeft u al eens op hyves rondgekeken? ;)

Het kan altijd slechter. Hyves is geen pilotenforum waar ook over serieuze dingen gesproken worden, Airwork wel.

Grappig is dat de desbetreffende personen nu in geen velden of wegen te bekennen zijn om ons van repliek te voorzien. Waarschijnlijk zijn de geschreven woorden in dit topic te moeilijk voor ze...

Wie zal het zechen ;)

Ik zal het je zeggen, je zit er waarschijnlijk ver naast.

Bashen maaaaaaar
Mijn posts zullen overigens ook niet allemaal foutloos zijn hoor.
 
Ik had gemiddeld ietsje meer als een "nul" op mijn raport voor nederlands en ik had en heb er een bouthekel aan, dus van mijn geen sympathie.

Dus wat mij betreft; tiep maar lekker raak, raakt of raakdt zolang je de plank maar niet mis slaat.

Ciao
 
Ik had gemiddeld ietsje meer als een "nul" op mijn raport voor nederlands en ik had en heb er een bouthekel aan, dus van mijn geen sympathie.

Dus wat mij betreft; tiep maar lekker raak, raakt of raakdt zolang je de plank maar niet mis slaat.

Ciao


...dus van mij geen sympathie! (sorry kon het niet laten!)

Maar even serieus, natuurlijk heeft iedereen berichten gepost met spelfouten. Waar de meesten zich aan ergeren (inclusief ik zelf) zijn de woordjes me i.p.v. mijn, es i.p.v. eens, etc...
 
...dus van mij geen sympathie! (sorry kon het niet laten!)

Maar even serieus, natuurlijk heeft iedereen berichten gepost met spelfouten. Waar de meesten zich aan ergeren (inclusief ik zelf) zijn de woordjes me i.p.v. mijn, es i.p.v. eens, etc...

Dat laat mij(n) koud
 
Last edited:
Setl je voor, zvoeel selpoutefn dat het apmer leseabar is.
maar odmat de hreesnen zo gneiaal zijn heb je daar egineljik geen last van.
m.a.w. selpoutefn zijn oznin, als je maar diuedljik tpyt en diuedljik mkaat wat je bdeeolt.
 
Setl je voor, zvoeel selpoutefn dat het apmer leseabar is.
maar odmat de hreesnen zo gneiaal zijn heb je daar egineljik geen last van.
m.a.w. selpoutefn zijn oznin, als je maar diuedljik tpyt en diuedljik mkaat wat je bdeeolt.

Je meot wteen dat ik daar nou ehct hleaemal geen huot van bgerpeen heb maar het is inderdaad zo dat er veel fout getypt wordt op dit forum en op elk forum (mischien op het Van Dale forum niet maar de uitzonderingen bevestigen de regel);).

Ook in mijn zinnen zitten veel interpunctie fouten en dergelijke, maarja zolang ik meer te weten kom over hoe ik mijn droom kan verwerkelijken maakt mij een -d in plaats van een -t niet zo heel veel uit.

En Nederlands idd egt een kt taal. Ik snap er echt geen reet van en wil dan ook een voorstel doen om over te stappen naar Engels op dit forum:grijns:.

(zoek de fouten!)
 
het snhicjt zlefs zo te zjin dat aeleln de etrese en ltsatae lteter van een wrood op de gdeoe pelk hfeot te satan om de zin te kenunn bgjeierpn!

Bij mjin vdongele stoiticillae ga ik dat enes peeborrn!
 
Setl je voor, zvoeel selpoutefn dat het apmer leseabar is.
maar odmat de hreesnen zo gneiaal zijn heb je daar egineljik geen last van.
m.a.w. selpoutefn zijn oznin, als je maar diuedljik tpyt en diuedljik mkaat wat je bdeeolt.

Je snapt het echt niet, en da's op z'n zachts gezegd triest te noemen. Dit is niet waarom Taildragger deze thread begon.

Aan allen die aansporen op een beetje streven naar correcte spelling: Laat maar. Het dringt niet door. Geef maar op. Het was een nobel streven, maar men wil gewoon z'n best niet meer doen. Lekker SMS-, MSN- en Breezah-taal tikken, mooi excuus om te verhullen dat we er allemaal geen moer meer van kunnen, en dan vooral de "dees en tees" niet meer beheersen. "Wat maakt het uit? Ze snappen toch wat ik bedoel?" Het is jammer......:huilt:

Ja ja, ouwe zeikerd, weet het ;)

En dus, om maar eens de meest verstandige opmerking van deze thread te herhalen: Laten we het maar weer over vliegtuigen hebben.
 
Back
Top