Momenten die je niet meer vergeet..

He Art,
volgens mij ging het over een verhaal dat FD geschreven had in dit forum (verhalen uit de cockpit) maar onder een andere thread. Op de een of andere manier is de thread versprongen.
Een andere mogelijkheid is dat FD dit in een ander forum geschreven had en Diana toen de 'verhalen uit de cockpit' is begonnen en de reacties hierop dus ineens op dit forum terecht kwamen.
Zoiets was het, weet het niet meer precies.
 
Fascinerende discussie. Ik ga er me er in mengen.

Voor zover ik weet zijn er geen threads versprongen, niet uit zichzelf en niet door mij. Volgens mij reageert Speedair op de anekdote van touch&go (boven zijn bericht), en neemt hij per abuis aan dat het wederom een smakelijk verhaal van FD is.
 
Diana, ik geloof dat die reacties kwamen over het "zomaar een dag in juli" verhaal dat later naar de speciale 'verhalen uit de cockpit' rubriek is verhuist. Het verhaal verhuist, maar de reacties blijven. Kom je dan later kijken dan zit je je een beetje af te vragen waar het nu allemaal over ging.
 
Ben ik nou gek?

Ben ik nou gek?

Het verhaal Zomaar een dag in juli heb ik wel vereeuwigd, maar is niet afkomstig uit deze thread. Was een aparte thread die inmiddels verwijderd is wegens ouderdom en omdat het verhaal nu toch al vereeuwigd is.
Ik zal niet zomaar een bericht met een verhaaltje uit een thread halen, want dan weet idd niemand meer waar het over gaat. Dat bedoel je toch? Bovendien is Speedair's reactie van 5 juni en kan hij überhaupt niet reageren op een bericht dat al veel eerder verwijderd zou zijn.

Pfoei. Een mens zou om minder slapeloze nachten krijgen.
 
wel ik was wat aan het lezen voordat ik reageerde en had nog niet gereageerd op dit verhaal zodoende.
Heb niet gekeken naar de datum, dus sorry als ik hier iemand slapeloze nachten mee bezorg.
 
Mmmm. Not so fast Di.

Speedair komt nu wel even aan boord maar hij lost niets op. Nu weten we nog niet wat hij wel of niet gelezen heeft. Het is een beetje een rookgordijn tekst. Want de implicatie is dat ph-gjk in dezelfde state of mind verkeerd zou hebben. En ook FD heeft zich nog niet gemeld en die is er doorgaans als de kippen bij als we het over hem hebben. Nee, I am on to something. Conspiracy?

Art H. Poirot gaat op onderzoek. Ben nu toch wakker nadat we met 4-0 gewonnen hebben.

Maar wellicht om deze rubriek zuiver te houden zal ik over mijn bevindingen rapporteren in de "crewroom" Ik zie U daar.

Cheers
Art :cool:
 
Enige die kan antwoorden wat ie gezien heb ben ik zelf, en dat zijn de teksten zoals die hier nu staan. Ik snap het probleem niet als ik heel eerlijk ben, vanwaar al die ophef, 29 mei 05 is er ook gereageerd op dit topic en ik heb daarop gereplyed. I don't get your point.
 
Diana,

Ik kan me niet veel langer inhouden. Vroeg of laat zullen we met het verhaal naar buiten moeten treden. Het is teveel om binnen te houden.

Een benauwde FD.
 
Don't push it!

Op het moment is mn mond gesnoerd door de KGB.

Ik hoop hier later op terug te kunnen komen.

Art kan binnenkort ook nog een telefoontje verwachten vanuit het oostblok. smerige zaakjes spelen zich er op dit moment af.

Ik duik terug mn schuilkelder in.

FD
 
Dus resumerend:

* Door de reactie van Touch & Go op deze oude thread, d.d. 29-05-2005, is deze weer bovenaan de lijst komen te staan

* Speedair las het verhaal van Flying Dutchman alias FD, de eerste posting van deze thread en geplubliceerd op 29-11-2004, op 'een' dag na 29-05-2005 en hij apprecieerde dit verhaal met zijn reactie 'Nice story FD'

* Art, vlijmscherp, merkte op dat de laatste publicatie van FD al enige tijd geleden op het PBB was verschenen

* Ik had ook niet gezien dat deze topic al een tijdje liep

* En nu een Heineken!

Greetz... :)
 
Last edited:
dan zal ik ook nog een keer opschrijven wat ik nooit meer zal vergeten.

het was een van mijn eerste vluchten na mijn linetraining. het was van eindhoven naar parijs. slecht weer, het was namelijk herfst en doordat we een oude atr 42/320 vlogen was het flightlevel 170, lekker midden in het weer dus. er waren wel onweerswolken voorspeld in de buurt van parijs maar verder nog niks aan het handje. toen dichtbij parijs kregen we de klaring om te mogen zakken van 170 naar 140. we werden allemaal achter elkaar aangeleid om verschillende cb's te ontwijken maar we belandden er toch in eentje. we zagen ook allemaal rood op de weatherradar. heftige turbulentie als resultaat met als gevolg dat de autopilot het niet meer aankon en er af vloog. we konden hem ook niet meer resetten dus de rest van de vlucht op het handje. echt hoogte houden kon niet meer en het was best heavy. maar het werd erger en we zaten op een gegeven moment praktisch midden in een cb. je weet wel het wordt dan zo'n onheilspellende kleur. geel ofzo. we probeerden het ergste nog te ontwijken door om het rode (op de weerradar) heen te vliegen maar het werd steeds groter en begon ook onze kant op te bewegen. en op een gegeven moment zaten we er echt middenin. toen gebeurde het.. ineens een flits, een klap en een idioot harde dreun, we waren geraakt door de bliksem. dit echt best wel apart. gelukkig viel er niet veel uit, alleen mijn dme indicatie en de lampen in de cabine begonnen wat te flikkeren. daarna waren we de wolk uit en konden we ook vrij snel landen. we hoorden van de stewardess dat er iemand meevloog die voor het eerst vloog.. Na de vlucht naar buiten gelopen om te kijken waar hij was ingeslagen en het was praktisch naast mij (linkerkant). dan sta je toch wel even raar te kijken..
 
Hopelijk waren je andere passagiers niet al te veel geschrokken altepost.
Mijn passagiers waren dat in dit geval wel;

Tijdens een van de goldmine trips, vertrokken we van het plaatsje Siguiri in Guinee. Dit vliegveld ligt op een flauwe heuvel midden in de bush.Een take-off betekent altijd eerst backtracken op de gravelstrip en op het einde van de baan een scherpe bocht, daarna -zonder stil te staan om laterite schade aan de props te voorkomen- meteen door in de take-off roll rwy 12.
De op dat moment nog niet zo ervaren first-officer was op dat moment pilot flying. De 'set take-off power' call kwam en na het fine-tunen van de power setting door mijzelf nog even een snelle visuele engine parameter check.
Op datzelfde moment roept de f/o dat er iets op de baan staat en mijn ogen zoeven meteen naar buiten. Tegelijkertijd komt er een fat-dumb-and happy stier de baan opgelopen. Aangezien we V1 nog net niet bereikt hadden en geen tijd te verliezen neem ik de controls en gaan we vol in reverse en in de remmen. De stier bleef nog even midden op de baan staan en we begonnen al naar rechts te sturen om het beest te ontwijken. Gelukkig voor alle betrokkenen besloot het dier om door te lopen en op deze manier missen we hem net met de linkervleugel.
We kwamen uiteindelijk slippend tot stilstand (op de vochtige laterite strip) en parkeerden de kist ter plekke. Na de kist geinspecteerd te hebbben en de luchthaven commandant die ons kwam feliciteren en excuseren werd er nog een foto gemaakt van de kist die de grond enigszins geploegd had. De passagiers werden gerustgesteld en we vervolgden onze reis huiswaarts.
Ik vrees dat de stier een kogel heeft gehad zoals wel vaker
gebeurd daar.
 
dat vind ik nog eens een mooi verhaal Active-8! Echt lachen, de call: "koe op de baan" hoor je normaal alleen bij OPC's...

Ik heb ook een klein verhaaltje over die keer dat we met 6 passagiers naar Strasburg vlogen. Op de weerinfo die we voor de vlucht doornamen zagen we al dat het mistig was, rvr van 250m. Wij zijn gelimiteerd aan een CAT1 operatie. Maar goed, het was in heel midden Europa mistig, ook in Wenen vanwaar we vertrokken, dus het zou wel meevallen allemaal.
In de nadering luisterden we naar de ATIS: RVR 300m, probleempje, want wij moeten 550m hebben. Dus maar alvast contact opgenomen met het veld en die vertelden ons dat het aan het verbeteren was. Dus net voor de OM vroeg de toren, how much RVR do you need? Wij antwoordden 550m, en hij antwoordde:
"IN THAT CASE, the RVR at the beginning is 550m, in the middle 550m and at the end 550m, cleared to land RWY .."

En een klassieker, maar 1 die ik echt heb gehoord van een collega: de controller van een klein Engels veld, Oxford dacht ik, vroeg ons: what SERVICE do you require? Mijn collega antwoordde tot mijn grote hilariteit: CONCRETE of course!! En hij meende het echt. Toen bleef het even stil en zag je de andere vliegtuigen haast schudden van het lachen. En ik kwam ook niet meer bij, maar daarna kregen wij niet een fatsoenlijke call meer van ATC. Rara...
 
Last edited:
Klasgenoot: Ft. Pierce tower, this N912PA. 10 miles N of the field
Tower: N912PA, join a left hand pattern for runway 09
.
.
.
.
.
te veel minuten later
.
.
.
.
.
Tower: N912PA, where are you?
klasgenoot: N912PA, i a......
stilte
klasgenoot: N912PA is now 10 miles South of the field

Wel fijn als je achteraf weet dat iemand precies haaks op 1000' door jouw circuit heen is gevlogen.
Raar genoeg moest ik toch heel hard lachen toen ik dat laatste zinnetje hoorde
 
ph-gjk said:
FD,

Ik heb zelf bij AMF op Be99 gevlogen (2001/2002) vanaf North Las Vegas. Elke vrijdag middag/avond een vluchtje vanaf Mc Carren(KLAS) naar Ontario (KONT) voor UPS. Ik dacht dat het de B-pier (cargo terminal het uiterste oosten van Mc Carren Int., waar we vracht op pikten voor UPS.)
Iemand bij AMF gevlogen met Kerry Roth, Jenny Gordon, Scott Holland, Ruben Kachatryan, Nathan Haag of Capt Gotschalk?

ph-gjk


Hahha, NATHAN,

ja Nathan, a.k.a. SATAN vliegt tegenwoordig GV vanuit Van Nuys. Hij is nog tijdje CHief Pilot geweest op Burbank. Ik, COUNT BLAH en nog een paar hebben daar zeker goede tijden gehad. Ik ben zelfs in 2005 nog terug geweest en een tijdje METRO gevlogen.

Nu helaas op de lullige C650
 
Awos said:
Wel fijn als je achteraf weet dat iemand precies haaks op 1000' door jouw circuit heen is gevlogen.
Raar genoeg moest ik toch heel hard lachen toen ik dat laatste zinnetje hoorde

Count BLAH en ik kennen er nog wel eentje op Naples

Net drie kistjes aangemeld bij Tower, Ik, Count Blah en Tozzi
Tozzi, was 10 min. eerder vertrokken nadat we Touch/Go's hadden gedaan aan de kust iets noordelijker van APF. Ik en COunt BLah in formatie.

Ik 630PA
Count Blah 625PA
Tozzi 629PA

Tower: 630PA rock your wings! (ik dus heen en weer)

Tower: 625PA rock your wings! (Count heen en weer)

Tower: Well how come I see 3 airplanes?

629PA: Uhhh 629PA 3 miles NW inbound for landing (effe vergeten in te chekken)

Tower: Well, shit, guys don't come in at the same time again!

Tower: 630PA, cleared to land (ik hoorde het dus niet)

Tower: Well who is who? who is in the 2 mile left base RWY 05?

625PA: Uhh that is me sir, 625PA

Tower: 629PA Rock your wings!

629PA: Uhhh, unable!

Tower: WHy?

629PA: Because I just landed !

DOhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Ik was dus op final op dit moment en Count precies achter me! Tozzi geland omdat hij dacht dat hij de clearance had gekregen, ik had het niet gehoord!
:grijns:
 
Back
Top