levensbeschrijving

Ok ik heb wel een stukje van iets minder dan een half a4tje over mezelf en familie maar dat komt ook omdat mijn moeder ernstig ziek is geweest en dat toch wel veel invloed heeft gehad
 
dan is het alleen maar goed dat je daar iets over verteld zodat ze ook weten wat allemaal invloed heeft gehad op de persoon die jij nu bent
 
Ja inderdaad! Dit soort dingen maken wie je bent. Het is ook goed om in jou geval na te denken over wat dit met jou gedaan heeft? Hoe heb jij een tegenvaller verwerkt, dat kunnen ze hier ook uit afleiden.
 
Heren,

Ik zou echt het boek van Schellinger (De lucht in, maar waarom met u?) bestellen. Deze dingen worden bijna letterlijk behandeld. Ook de hele gedachtengang achter de levensbeschrijving en het sollicitatiegesprek.

Verder staan er prsktische tips in over de hoe je dit soort negatieve ervaringen in je leven, kunt ombuigen naar iets positiefs. Namelijk wat voor het met jou gedaan heeft. Het blijft natuurlijk zwaar kl*te en moeilijk.

Maar ff praktisch. Bestel het boek....voor 2 tientjes heb je een hele hoop wijsheid om valkuilen te omzeilen.

Succes

en nee...ik werk niet bij Schellinger. Ik heb toevallig net het boek besteld. En normaal geloof ik ook niet in de meerwaarde van dat psychologische gelul...maar er staan zeker nuttige dingen in.
 
En dames... ;)

Even nog een vraagje dan over Schellinger... Het is waarschijnlijk niet alleen handig voor je levensbeschrijving, maar kun je er ook dingen zoals een normaal sollicitatiegesprek uit halen? Dus niet alleen maar een gesprek dat ze vaak op vliegscholen doen dat vergeleken wordt met een sollicitatiegesprek, dat als je van de vliegschool afkomt, dat je dan dat boek nog uit de kast kan trekken en jezelf kan gaan voorbereiden op sollicitaties?

Het mooiste zou zijn als je uit jezelf zou kunnen bepalen wat voor positiefs je eruit hebt gehaald, een boek is mooi dat je daarbij kan helpen als je bijvoorbeeld geen idee hebt, maar het is niet echt creatief. Je gevoel van wat jij eruit geleerd hebt hoeft niet altijd overeen te komen met wat ze willen zien...., waar ze hoogstwaarschijnlijk op doelen in een boek....
Maar no offense, het zal vast wel helpen...
 
Het boek staat helemaal vol met hoe voer ik een sollicitatiegesprekken voert en dan met name voor een baan in de cockpit.

Natuurlijk kun je creatief zijn en zelf verzinnen wat je eruit hebt gehaald, maar ik zeg alleen dat het handig kan zijn om in ieder geval kennis te nemen van wat het boek erover zegt.

Want misschien wist je wel helemaal niet dat wat jij eruit hebt gehaald, iets was wat ze wel zochten. Verder staan er veel praktische dingen in mbt tot het schrijven van brieven, levenslopen en het doorlopen van assesments, gradings, testen etc.

Zoek er eens op in het forum.
 
Dat is opzich wel handig idd maar ik heb het persoonlijk niet gebruikt, heb naar mijn mening van nature al een 'handigheid' voor dat soort gesprekken.
 
Ja en voor de mensen, die niet zo begaafd zijn al dreamliner. Of mensen zoals ik die het zekere voor het onzekere nemen en alles dubbel willen checken....gebruik gewoon het boek.

Advies geldt uiteraard ook voor de minder sociaal begaafden.

ik ga vrijdagmiddag borrelen...
 
En hoe vaak moet dat nog gevraagd worden over die f@cking levensbeschrijving....:snore:
Hoeveel threads zijn hier al niet over....:blabla::blabla:
En vragen over het font...Jeezus H Christ.....:rolleyes:
 
Ik heb zo mijn levensbeschrijving gemaakt maar ik heb wel 3 A4tje's nodig gehad om het te kunnen maken. In de brief van het IAP staat niet wat het maximum is maar vinden jullie 3 A4tje's veel?? Zouden jullie me aanraden om er 2 van te maken??
 
Ik heb zo mijn levensbeschrijving gemaakt maar ik heb wel 3 A4tje's nodig gehad om het te kunnen maken. In de brief van het IAP staat niet wat het maximum is maar vinden jullie 3 A4tje's veel?? Zouden jullie me aanraden om er 2 van te maken??

3 is wel redelijk veel denk ik, maar als jij vind dat er geen onbelangrijke zaken in staan zou ik het gewoon doen. Misschien heb je wel gewoon heel veel meegemaakt in je leven tot nu toe:kerst:
 
3 A4tjes is redelijk veel, maar niet té veel naar mijn mening als er geen overbodige dingen in staan. Je bijvoorbeeld niet een kantje praten over hoe leuk je het wel hebt met je vriend/vriendin...
 
Ik heb in ieder geval niet onbelangrijke dingen verteld dus ik denk dat ik het niet ga veranderen, maar het kan altijd verbeterd worden dus ik ga het nog een paar keer doorlezen om te kijken of ik nog dingen kan schrappen/aanpassen.
 
Het blijft een dilemma voor me dames en heren. Wel of geen motivatie in mijn levensbeschrijving... In het eggie kan ik een psycholoog veel leuker verteller waarom ik piloot wil worden, maar het was de bedoeling dat je motivatie naar voren kwam in je levensbeschrijving, right?
 
Ze zullen er uiteindelijk toch wel naar vragen hoor, dus je kan hem er gerust in zetten. Ze willen toch wel van jou persoonlijk horen in je eigen woorden waarom jij piloot wilt worden. Die levensbeschrijving kan immers ook iedereen voor jou in elkaar zetten ;)
 
Dat snap ik, maar dan herhaal ik dus eigenlijk alleen maar wat ik al zo enthousiast mogelijk heb proberen op te schrijven. Komt dat niet stom over?
 
Nee hoor, ze kijken ook gewoon naar hoe jij het brengt als persoon he. De levensbeschrijving is voor de psycholoog een soort houvast voor het gesprek. Ze hebben een gesprek een beetje aan de hand van de levensbeschrijving en stellen over de dingen die ze willen weten diepere vragen. Succes!
 
Probeer bij je levensbeschrijving alles zo eerlijk mogelijk te vertellen, belicht je positieve punten, maar zeker ook je negatieve punten. Dit werkt alleen maar in je voordeel. Zolang je alles naar waarheid opschrijft zul je ook niet in de problemen met het gesprek! Succes!
 
Back
Top