KLm maakt weer winst

Oh really? Wat vind je dan van Peter Hartman die vorig jaar meer dan 2 miljoen euro kreeg? Walsh van BA leverde -vrijwillig - salaris in toen er moest worden bezuinigd. Hartman niet.

Naar mijn mening zijn britten, en over het algemeen inwoners van de Commonwealth, eerder bereid om zoiets te doen dan Nederlanders. Individualiteit heerst, helaas zien de meeste (nederlandse) managers niet in dat je door zo'n actie een statement maakt, met zeer waarschijnlijk een positieve invloed op het verdere proces.
 
Naar mijn mening zijn britten, en over het algemeen inwoners van de Commonwealth, eerder bereid om zoiets te doen dan Nederlanders. Individualiteit heerst, helaas zien de meeste (nederlandse) managers niet in dat je door zo'n actie een statement maakt, met zeer waarschijnlijk een positieve invloed op het verdere proces.

Vandaar ook dat een HEEEL groot gedeelte van de vliegers en mensen op andere posities vervangend werk hebben gedaan. Dat heb ik ze daar nog niet zien doen. Dus een goede bedrijfsmentaliteit is zeker wel aanwezig. En als hij 2 miljoen zou hebben verdiend.... Hij is het waard. Stel je voor dat er maximaal zou zijn ontslagen. Iedereen met een dikke premie naar huis. Kennis en ervaring weg. Zie dat maar weer terug te krijgen. Van de 350+ vliegers die er 2 jaar geleden nog teveel waren zijn dat er nu nog een 150 man. Het bedrijf is er alleen maar sterker van geworden.... Just my opinion...
 
Naar mijn mening zijn britten, en over het algemeen inwoners van de Commonwealth, eerder bereid om zoiets te doen dan Nederlanders. Individualiteit heerst, helaas
Als je dit schrijft met de KLM familie 2008/2009 in het achterhoofd lijkt het me niet dat je ook maar enigzins op de hoogte bent van wat daar de afgelopen 2 jaar allemaal is gebeurt.
 
Bij ons hebben we andere dingen gedaan om gedwongen ontslagen te voorkomen, zoals salaris inleveren (ong 5%) en nog een paar andere dingen.

Het is algemeen bekend dat Walsh zn inkomen vergeleken met andere (voornamelijk UK) CEO erg aan de lage kant is. En dan vrijwillig tijdelijk salarig inleveren is een mooi gebaar, maar dat is dan ook alles.

Over het algemeen is het in de UK veel meer een "dog-eat-dog" cultuur en ben ik het met de stelling
Naar mijn mening zijn britten, en over het algemeen inwoners van de Commonwealth, eerder bereid om zoiets te doen dan Nederlanders
niet zozeer eens.

Het anglo-saksische manier van zaken doen (zoals in de UK & US) is 10x harder dan het nederlandse poldermodel.
 
http://www.fd.nl/artikel/20129755/air-france-klm-gaat-capaciteit-uitbreiden-media

Air France-KLM gaat capaciteit uitbreiden - media
27 augustus 2010, 10:58 uur | DJ

AMSTERDAM (Dow Jones)--Air France-KLM gaat de capaciteit in de periode oktober 2010 tot en met maart 2011 met 2% tot 3% uitbreiden, meldt de Franse krant La Tribune vrijdag, zonder bronnen te noemen.

De Frans-Nederlandse luchtvaartgroep voorziet ook de start van verschillende nieuwe internationale routes, meldt de krant. Er was niet direct een woordvoerder van Air France voor commentaar beschikbaar.

- Door Bart Koster; Dow Jones; +31 20 571 5201; bart.koster@dowjones.com
 
Volgends de laatste geruchten zouden de laatste fokker 50 vliegers begin december een TQ krijgen waarna vernomen wordt dat per februari de eerste van de bufferlijst kunnen gaan beginnen.

Vroeg me af of iemand op airwork hier meer van weet?
 
Volgends de laatste geruchten zouden de laatste fokker 50 vliegers begin december een TQ krijgen....

Dat klopt.

....waarna vernomen wordt dat per februari de eerste van de bufferlijst kunnen gaan beginnen

Dat zou zo maar kunnen maar valt enkel als gerucht te bestempelen.

Dat er bij KLM -ergens- volgend jaar mensen aangenomen zullen gaan worden, kan imho zelfs ondanks het MP verhaal wel als zeer waarschijnlijk (lees: onvermijdelijk) geacht worden.

Ook dat is speculatie. Enige harde feit is dat de laatste F50 vliegers in omscholing zijn of komende weken gaan.
 
KTV, weet jij de biedingen en posities voor de tweede helfst van 2011 al dan? of zijn die 30 voor eerste helft 2011?
 
Of er in de eerste periode van 2011 KLS ers aangenomen gaan worden hangt af wat er met de eventueel boventallige MP collega's gaat gebeuren.....
 
Op zich niet zoveel, maar de afgelopen twee jaar is het niet meer voorgekomen. Het is dus een teken dat de doorstroming weer op gang komt.
 
Back
Top