KLm maakt weer winst

Voor Cargo niet, voor pax wel. Cargo groei wordt puur belemmerd door productieafspraken binnen de AF/KL groep. Het mag volgens de Fransen niet zo zijn dat hun krimpen en KLM (dus MP) groeit

Als de Fransen de groei doorlaten gaan binnen Cargo is er weinig aan de hand, vermits MP met eigen kisten gaat vliegen en niet de ERF's van KLM. Vliegers van pax,mocht dat stoppen, zouden dan mee kunnen groeien in Cargo. Echter vooralsnog vliegt mpmet de ERF's van KLM en accepteren die dat niet. Daarbij zoals gezegd, accepteert Parijs geen groei van de Noordelijke tak.

Wat bedoel je met dat er AF 74F crew ingezet kan worden op de FR divisie? Bedoel je daarmee de FR divisie van MP?

Vergeet niet dat KLM MP heeft overgenomen, en niet AF/KLM ;)
 
En vergeet niet dat AF KLM heeft overgenomen.
Niet juist. Was geen overname, maar een fusie. Wezenlijk iets anders.
(neemt niet weg dat het er alle schijn van heeft dat AF KLM heeft overgenomen,maar dat terzijde)

Juist omdat dit zo delicaat is laat de oplossing schijnbaar al een tijdje op zich wachten, inclusief min of meer radiostilte vanuit Parijs. Die oplossing zal m.i. waarschijnlijk ook alomvattend zijn (dus zowel passage MP als de cargo situatie met AF/KLM), om de problemen voorgoed op te lossen.
En die oplossing is?
 
Ik hoorde vandaag van een Co 777 dat er in November weer externe opleidingen zijn geplanned voor 777 en 747? Kan iemand dat ook verifiëren?
 
Ik hoorde vandaag van een Co 777 dat er in November weer externe opleidingen zijn geplanned voor 777 en 747? Kan iemand dat ook verifiëren?

Wat bedoel je met extern? Ik weet dat er in november een hoop ex F50 vliegers worden opgeleid voor 2e2e.
 
Extern bedoel ik mee de ab-initio's op de wachtlijst.
Fokker vliegers die thuis zouden zitten laten ze wachten op vacatures voor FO anders zouden ze die binnen aanzienbare tijd weer van SO naar FO moeten opleiden. Klinkt logisch maar zoals ik al zei ik zoek bevestiging van dit soort geruchten..
 
Ik geloof niet dat er mensen aangenomen zullen worden voor S/O functies, terwijl er ex 50-vliegers thuis op de bank zitten. Lijkt me ook geen goedkope oplossing ;)
 
Er is geen enkele kans dat de 50 jongens Co E190/F70 worden. En aangezien er een overeenkomst is dat ze voor 1-1-2011 een nieuwe functie hebben is dat ook voor de 737 uitgesloten. Je laat geen baas 50 thuis zitten en een nieuwe SO opleiden. Dan is een eventuele omscholing weer naar F/O over 6 maanden goedkoper.

Oftewel, KLM moet nog steeds de broekriem aanhalen en er is nog steeds een overschot, dus worden er geen nieuwe mensen aangenomen, hoe spijtig dat ook voor de wachtlijsters is.
 
Er is geen enkele kans dat de 50 jongens Co E190/F70 worden. En aangezien er een overeenkomst is dat ze voor 1-1-2011 een nieuwe functie hebben is dat ook voor de 737 uitgesloten. Je laat geen baas 50 thuis zitten en een nieuwe SO opleiden. Dan is een eventuele omscholing weer naar F/O over 6 maanden goedkoper.

Er is zeker geen kans, want de meeste bazen 50 hebben geen coE190/70 geboden. Er zijn wel coco's die dat geboden hebben, dus die gaan dan voor. De bazen 50 bieden dit niet omdat ze dan salaris moeten inleveren en 3 jaar verticaal vast zitten. Dit terwijl de meeste al bijna verticaal bindingsvrij zijn. Bijkomend voordeel is dat ze ook nog meer vrij hebben als coco en het ica leven kunnen bekijken. Makkelijk keuze.

Groeten Supergrover...
 
Onzin, voorlopig geen opleidingen voor mensen van buitenaf.

De ex 50 vliegers worden gewoon coco. Ook bij aanwijzing naar deze functie krijgt men een horizontale binding van 2 jaar, dus dure omscholing binnen een aantal maanden is niet ter sprake.

Wel zijn er INterne opleidingen in de 777-divisie. Uitstroom door pensionering zal moeten worden opgevangen , evenals de hierdoor vrijgekomen functies naar beneden toe. Een aantal vacatures S/O 777 zal worden gevuld met wachtende 50 vliegers.
 
Wel mooi hoeveel mensen binnen het bedrijf nu opeens overzicht denken te hebben op alle opleidingen en overschotten.
 
Extern bedoel ik mee de ab-initio's op de wachtlijst.
Fokker vliegers die thuis zouden zitten laten ze wachten op vacatures voor FO anders zouden ze die binnen aanzienbare tijd weer van SO naar FO moeten opleiden. Klinkt logisch maar zoals ik al zei ik zoek bevestiging van dit soort geruchten..

Klinkt heel logisch ja, maar dat zou natuurlijk te makkelijk zijn!
 
Wel mooi hoeveel mensen binnen het bedrijf nu opeens overzicht denken te hebben op alle opleidingen en overschotten.

Zolang er F50 vliegers thuiszitten zal er niemand aangenomen worden. Daar kun je zeker van zijn.... De vraag is of zij (de F50 vliegers) in de sterkte worden opgeleid of boven de sterkte.
Is het in de sterkte, dan zou er vanaf volgend jaar weer aangenomen kunnen worden. Waarschijnlijker is het boven de sterkte (weet ik dus niet zeker...) en dan zou het alleen maar langer duren voordat er weer behoefte is aan vliegers.
 
Bovendien werken er op de 70/100 divisie alleen al zo'n 100 man/vrouw in een tijdelijke 'uithelp' functie, wat in de praktijk neerkomt op 50% vliegen.
Ook zijn er een aanzienlijk aantal collega's met onbetaald verlof, of werken tijdelijk part-time.

Voordat deze mensen allemaal weer 100% aan het werk zijn, en de F50 vliegers omgeschoold zijn tot 2e2e ben je minimaal een jaar verder. Dit alles uitgaande van een doorzettende groei uiteraard.

Een hoop F50 vliegers gaan geen E190 bieden, omdat ze dan weer aan een binding vastzitten, terwijl ze die niet krijgen als ze aangewezen worden als coco (en dus bijvoorbeeld sneller baas europa of co ICA kunnen worden). Het kost inderdaad bakken met geld, maar zo zit het senioriteits/bieding systeem nou eenmaal in elkaar.
 
Wat een bezopen gedoe allemaal. Als jullie je bedrijf kapot willen hebben of ten minste financieel willen benadelen, vooral zo doorgaan!
 
EUR 2 miljoen

EUR 2 miljoen

Wat een bezopen gedoe allemaal. Als jullie je bedrijf kapot willen hebben of ten minste financieel willen benadelen, vooral zo doorgaan!

Oh really? Wat vind je dan van Peter Hartman die vorig jaar meer dan 2 miljoen euro kreeg? Walsh van BA leverde -vrijwillig - salaris in toen er moest worden bezuinigd. Hartman niet.
 
Back
Top