KLm maakt weer winst

PAIN

New member
vr 23 jul 2010, 15:10
'Air France-KLM maakt weer winst' AMSTERDAM (AFN) -

Air France-KLM heeft in de afgelopen maanden aanzienlijk betere resultaten geboekt dan een jaar eerder. In het eerste kwartaal van het gebroken boekjaar 2010-2011 kwam de luchtvaartcombinatie daardoor waarschijnlijk weer uit de rode cijfers, blijkt uit de voorspellingen van analisten voor ANP-Reuters.

Air France-KLM vervoerde door de problemen met de vulkanische aswolk, die een groot deel van het Europese vliegverkeer dagenlang stillegde, in april nog aanzienlijk minder passagiers dan een jaar eerder. In mei en juni ging de bezetting van de vliegtuigen echter flink omhoog.

De omzet steeg hierdoor naar verwachting bijna 6 procent ten opzichte van dezelfde periode in het voorgaande jaar. Het nettoverlies van 426 miljoen euro dat in het eerste kwartaal van het vorige boekjaar werd geïncasseerd, sloeg in de periode van april tot en met juni 2010 waarschijnlijk om in een winst van ruim 500 miljoen euro.

Optimisme

De luchtvaartmaatschappij gaf bij de presentatie van de resultaten van het vorige boekjaar, halverwege mei, al blijk van een voorzichtig optimisme. Het bedrijf rapporteerde op dat moment een recordverlies, maar voorspelde een break-evenresultaat in het lopende boekjaar.

Air France-KLM presenteert de kwartaalresultaten dinsdag 27 juli nabeurs.

Misschien een beetje te optimistisch maar...

Weet iemand of er al geruchten rond gaan wanneer ze weer gaan aannemen?
 
En mag ik vragen hoe jij hier aan komt? Ik heb namelijk eerder iets in de trand van 1e helft volgend jaar gehoord, ofwel begin 2011.

Wat maakt het uit? 30 juni of 1 juli, scheelt maar een dag........

Ergens volgend jaar? Met een mega wachtlijst die even leeg gemaakt moet worden volgens mij.
 
Ach het gangbare collega's-onder-elkaar geroddel, net zo betrouwbaar als jullie bronnen schat ik. Meer zekerheid krijg je niet zolang er geen mensen zijn met een startdatum. Waar rook is is vuur, maar ik zou niet te veel waarde hechten aan "betrouwbare bronnen".

Hoe dan ook; het zal allemaal wel weer sneller gaan dan verwacht getuige de interne opleidingen dit half jaar. (t/m dec). Lijkt me uberhaupt vrij positief nieuws dat er weer over aannames gesproken wordt.

Ik sluit me ook geheel bij Boer aan, er is een flinke wachtlijst en er moeten nog een kleine 50 F50 vliegers worden omgeschoold naar beginfuncties....

Succes
 
Ik las dat deze winst vooral te danken is aan de beursgang van Amadeus van ruim 1 miljard waar AF-KLM een aandeel in heeft van zo'n 23 procent. Operationeel zal er nog altijd een verlies zijn van zo'n 300 miljoen euro. Niet te vroeg juichen ;)
http://www.beurs.nl/nieuws/binnenla...tm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=rss

Ben toch altijd benieuwd waar al die geruchten vandaan komen van aannames. Voorlopig is er nog altijd een overschot en zijn er nauwelijks Europa opleidingen. Doorstroom van coco naar Europa is er dus ook niet. Op dit moment alleen de andere kant op (F50-> coco).
 
Last edited:
Dat laatste is niet helemaal waar. Er zijn het afgelopen jaar zelfs een paar FO737 opleidingen geweest (feit). Volgens VNV en andere "betrouwbare" bronnen gaat de 73 divisie vanaf januari hard opleiden (gerucht).
 
Dat laatste is niet helemaal waar. Er zijn het afgelopen jaar zelfs een paar FO737 opleidingen geweest (feit). Volgens VNV en andere "betrouwbare" bronnen gaat de 73 divisie vanaf januari hard opleiden (gerucht).

Heb je gelijk in. Ik had even het tabelletje " planning opleidingen 1 juli " in mijn hoofd :)

Ik hoop van harte voor iedereen dat er weer opgeleid gaat worden.:)
 
Het ''positieve'' is wel dat er de afgelopen 2 jaar een dikke 120 man met pensioen zijn gegaan terwijl er niemand is aangenomen. Dat er weer veel bazen ICA worden opgeleid is in ieder geval een positief teken m.b.t. doorstroming.
Maar dan nog, voordat er 200 man of meer worden aangenomen moet de economie wel behoorlijk zijn aangetrokken en de stoelen dusdanig weer gevuld worden dat de frequentie weer naar het oude niveau van 2008 wordt opgeschroefd. En niet te vergeten eerst alle Fokker vliegers weer 100% vliegen en de F50 vliegers allemaal een nieuwe functie hebben...
 
Volgens mij is die 120 een beetje overdreven, volgens de senioriteitslijst van 2009 en 2010 zouden er zo'n 60 weg moeten zijn, kan me niet voorstellen dat in het laatste halfjaar van 2008 er opeens ook 60 weg zijn gegaan?
 
120 lijkt me ook n beetje veel. 2011&12 bij elkaar zijn het er iig ruim 100 (102). Tel daar +/- 70 bij op van de afgelopen 2 jaar......


Alles wird gut
 
Dat kan altijd maar in dit geval vanwege uitfasering van de F50 was het aangewezen.
 
Dat kan altijd maar in dit geval vanwege uitfasering van de F50 was het aangewezen.

Dat is niet waar, coco is geen biedbare functie en kan alleen aangewezen worden.
Veel collega's hebben tevergeefs aangegeven coco te willen worden voordat er sprake was van aanwijzing, maar dit werd pertinent geweigerd.
 
Supermove!!! Ik blijf voorlopig lekker zitten. Dit geldt ook voor alle andere collega's, die ook nu coco geworden zijn, waarmee ik gesproken heb.

Groeten Supergrover...
 
Back
Top