kempsvillecafe
New member
Ik neem nl. gemakshalve aan dat
neem maar aan wat je wil....
Ik neem nl. gemakshalve aan dat
Ontzettend jammer dat er zoveel negatieve reacties zijn. .
Van mij zou iedereen met wat ervaring mogen solliciteren, maar ik zit niet bij HR/recruitment.
Volgens mij is de KLM de enige luchtvaart maatschappij die zich limiteert tot een paar scholen.
Het is inderdaad niet van de dag meer.
Waar je je ervaring als werkend piloot hebt opgedaan heeft veel meer invloed op je skills dan die paar honderd uur en theorie school toen je nog pukkels had.
Denk aan easyjet 1000 uur ervaring versus merpati indonesia 1000 uur in de rimboe met hun rare praktijken.
!
neem maar aan wat je wil....
Exact het punt wat ik probeerde te maken
Maar het lijkt wel alsof je geen enkel slecht woord mag zeggen over de blauwe.
Doe het wel en de menigte gaat volledig apeshit. jammer dat er op deze manier niet objectief gepraat kan worden.
Ach ik had beter moeten weten toen ik het opschreef :grijns:
Meer irritatie dan frustratie mag ik zeggen.
Ik zit op een heerlijke plek met vooruitzichten die ik in NL nooit zou hebben gehad.
Dus wat dat betreft: No dog in the fight.
Maar ik heb wel vrienden en bekenden die assesment na assesment aflopen in Europa en natuurlijk bij voorkeur bij hun Flag Carrier zouden willen werken. Omdat ze daar trots op zijn.
Wie wil dat nu niet?
Blijkbaar zijn ze niet goed genoeg als ze het ene na het andere assessment af blijven lopen. Misschien is de scholen eis van klm toch wel nuttig.
Blijkbaar zijn ze niet goed genoeg als ze het ene na het andere assessment af blijven lopen. Misschien is de scholen eis van klm toch wel nuttig.
Iedereen kan vliegen leren, het tijdsbestek waarin is alleen verschillend. Tijdens een normale operatie, kan je niet echt duidelijk zien of iemand kort of lang over zijn opleiding gedaan heeft. Dit komt pas duidelijker naar voren als er iets non-standard gebeurd.
Van de door KLM geselecteerde vliegopleidingen weten ze dat de leerlingen de hele opleiding in een korte tijd gehaald hebben. Dit is belangrijk omdat je tijdens een typerating niet productief bent en dus geld kost. Daarom is het belangrijk dat iemand in een korte tijd snel en veel kan leren en het liefst de typerating in één keer haalt. Van onbekende vliegscholen is het vaak niet duidelijk hoe het proces is. Staat de school er financieel slecht voor, zullen ze misschien minder snel slechtere mensen wegsturen en toch voor het geld gaan.
Het is dus meer een risico inschatting op failure rates bij typeratings denk ik zo.
Lezen is ook een kunst. Deze quote gaat over de zekerheid voor de KLM om in een bepaalde tijdspanne een typerating te halen. Het loopt met deze scholen nu goed, why change een winning team? Zodra er zich niemand meer meldt van deze scholen, worden de eisen vanzelf anders. Staat niets over in dat vrije markters niet vliegen kunnen of KLSers wel. Integendeel zelfs.
Het staat de KLM vrij om eisen te stellen en het is mooi dat er weer wordt aangenomen, maar ga de scholen eis niet verdedigen met kneedbaarheid etc voor vliegers die al vele jaren vliegen.
Van hofleverancier KLS zit anders vanaf komend voorkaar niemand meer thuis. De hoofdreden voor KLM om verder te kijken dan alleen KLS.
Als er alleen een uren eis is, waar leg je dan de grens? Kan iemand met 990 uur minder goed vliegen dan iemand met 1000 uur?