WW1 Flying Ace
New member
Geachte KLM collega's: vinden jullie dan ook dat als een chirurg na een verkeersongeluk je verkeerde been afzet niet vervolgt mag worden uit het oogpunt van leermomentje en de waarheidsvinding?
Ik zou ook niet graag voor de rechter komen als het mij zou gebeuren maar je kunt je ook niet gaan verstoppen achter de veiligheidscultuur etc. De open cultuur werkt hier kennelijk niet want het heeft niet kunnen voorkomen dat dit gebeurde? Het is prima natuurlijk als je op een dag op een taxibaan op wilde lijnen met de gedachte dat dit de baan was. Dan rapporteer je dat en kun je misschien voorkomen dat een ander hetzelfde gebeurt. Dan zal het OM je ook niet vervolgen. Hier zijn we al een stap verder.
Lijkt mij dat Schiphol vergeleken met andere vliegvelden misschien wel het meest ICAO standaard is van allemaal. Je krijgt het ook nooit helemaal foolproof...
Dan moet je zeggen: ik start niet meer van intersecties, na een afleiding gaan we terug naar de gate en doen we alles nog eens opnieuw, en als er een beetje sneeuw op de baan ligt moeten ze dat eerst maar eens opruimen voordat we gaan vliegen? De realiteit is anders.
Misschien dat van Vollenhoven het weet? Die heeft ook bepaald dat de Turkish Airlines vliegers geen blaam treft. Zal wel aan mij liggen maar daar kan ik met mijn pet ook niet bij.
Het opstijgen van een taxibaan is het uiteindelijke resultaat van een reeks fuck ups, ik denk dat je het niet aan een bedrijf zelf kunt overlaten om naar zichzelf te kijken hoe dit heeft kunnen gebeuren, daar spelen persoonlijke belangen/interesses van veel mensen een te grote rol om tot de waarheid te komen. Vervolgen heeft geen zin, maar dat wil niet zeggen dat het niet gebeurt...
Ik zou ook niet graag voor de rechter komen als het mij zou gebeuren maar je kunt je ook niet gaan verstoppen achter de veiligheidscultuur etc. De open cultuur werkt hier kennelijk niet want het heeft niet kunnen voorkomen dat dit gebeurde? Het is prima natuurlijk als je op een dag op een taxibaan op wilde lijnen met de gedachte dat dit de baan was. Dan rapporteer je dat en kun je misschien voorkomen dat een ander hetzelfde gebeurt. Dan zal het OM je ook niet vervolgen. Hier zijn we al een stap verder.
Lijkt mij dat Schiphol vergeleken met andere vliegvelden misschien wel het meest ICAO standaard is van allemaal. Je krijgt het ook nooit helemaal foolproof...
Dan moet je zeggen: ik start niet meer van intersecties, na een afleiding gaan we terug naar de gate en doen we alles nog eens opnieuw, en als er een beetje sneeuw op de baan ligt moeten ze dat eerst maar eens opruimen voordat we gaan vliegen? De realiteit is anders.
Misschien dat van Vollenhoven het weet? Die heeft ook bepaald dat de Turkish Airlines vliegers geen blaam treft. Zal wel aan mij liggen maar daar kan ik met mijn pet ook niet bij.
Het opstijgen van een taxibaan is het uiteindelijke resultaat van een reeks fuck ups, ik denk dat je het niet aan een bedrijf zelf kunt overlaten om naar zichzelf te kijken hoe dit heeft kunnen gebeuren, daar spelen persoonlijke belangen/interesses van veel mensen een te grote rol om tot de waarheid te komen. Vervolgen heeft geen zin, maar dat wil niet zeggen dat het niet gebeurt...