Klas 11-02

Morgen heb ik de medische keuring, nog dingen waar ik rekening mee kan houden?

Grtz

Nee niet echt, rust goed uit! Bij binnenkomst moet je een vragenlijst invullen en mag je gelijk in een potje plassen en bloed laten prikken! Verder niet veel bijzonders!
Ik neem aan dat je jezelf al een keer getest hebt op kleurenblindheid, zou vervelend zijn als je op je medical erachter komt dat je kleurenblind bent! Testjes stellen verder niet veel voor, succes!
 
Medische keuring gehad en viel inderdaad mee. Alleen mijn linker oor zat 15% onder gemiddeld op de hoge tonen. Het viel nog binnen de grenzen dus nu alleen nog wachten op resultaat van bloed en urine.

Verder vandaag het overzicht van de FB toegestuurd gekregen. Wel fijn dat je bepaalde kredietplafonds hebt en niet vaste bedragen. Wat betreft het krediet voor levensonderhoud: Ik probeer eerst zoveel mogelijk zelf te betalen en anders evt. bijlenen, ook vanwege 6.4% en extra verzekering.

Ik ben benieuwd naar het aanbod van de ABN!
 
Hallo allemaal,

Hier nog een 11-02 er, heb sinds kort pas een account dus vandaar de late reactie. Ik zal me eerst even voorstellen ik ben Roy en kom uit Heeze ( vlakbij Eindhoven). Leuk om hier een groot deel van de klas al te spreken. Ik hoop jullie snel te ontmoeten.

Heey Roy! Welkom! Ik stuur je een uitnodiging voor de groep, dan kan je emailadressen e.d. delen.

Is er btw iemand die ervoor kiest om "opt-out" terug te sturen naar de FAA?
 
Gister te horen gekregen dat alles in orde was met mijn bloed, dus plekje is nu gegarandeerd:).

Wie gaan er allemaal 8 maart naar de voorlichting van ABN?
Ik ga denk ik toch voor FB, dus ik moet nog even aanzien of ik naar die voorlichting ga.
 
Gister te horen gekregen dat alles in orde was met mijn bloed, dus plekje is nu gegarandeerd:).

Wie gaan er allemaal 8 maart naar de voorlichting van ABN?
Ik ga denk ik toch voor FB, dus ik moet nog even aanzien of ik naar die voorlichting ga.

FB ziet er véél beter uit, denk niet dat ik naar die voorlichting van ABN ga.
 
Ik ga in ieder geval wel even, ze kunnen je ook adiviseren wat je op moet nemen in je contract van de FB mocht je na 3 jaar gunstig willen overstappen naar de ABN.
De ABN doet naar mijn mening namelijk meer voor je als je eenmaal aan het werk bent + je krijgt betere aflosvoorwaarden als je VNV lid bent als ik me niet vergis!
 
Ja ik ga zeker ook naar die voorlichting, apeldoorn is toch zo niet zo gek ver bovendien wil ik gewoon zoveel mogelijk info ^^

Update: net even gebeld met abn. Vind het zo vreemd. Het duurt 6 weken bij abn om de leningen rond te krijgen. 18 april - 8 maart is 5 weken en 6 dagen dus ben je al te laat om termijn 1 te betalen. Nu zei abn dat ze dat allemaal wel regelen met de kls ofzoiets, beetje vreemd. Ik ga dus denk ik gewoon alles z.s.m. regelen met de fb want voor 99% weet ik het toch al zeker dat ik hun wil.

Update: ook even gebeld met FB, ik ga er de 25e heen. Want wachten op de abn ( 8maart) betekent dat je een andere rente krijgt dan die 4,55% enzo ( tot 1 maart), en de FB vertelde dat die duurder zal worden waarschijnlijk.
 
Last edited:
Ik ga de 17e, vrijdag. Is het bezoekadres van FB gewoon dezelfde als in het contract? ABN klopte niet helemaal meer ;)
 
Update: ook even gebeld met FB, ik ga er de 25e heen. Want wachten op de abn ( 8maart) betekent dat je een andere rente krijgt dan die 4,55% enzo ( tot 1 maart), en de FB vertelde dat die duurder zal worden waarschijnlijk.

Als een bank roept dat het gunstig is het voor maart te regelen omdat de rente in maart herzien wordt en waarschijnlijk hoger wordt dan gaat er bij mij een lampje branden! In mijn optiek roept een bank zoiets alleen als ze erg graag willen dat een meerderheid tekent voor maart waardoor ze meer aan je verdienen. Zou me dus niks verbazen als de rente in maart verder omlaag gaat! Maar goed dat is en blijft een gok natuurlijk! :)
 
Ik ga in ieder geval wel even, ze kunnen je ook adiviseren wat je op moet nemen in je contract van de FB mocht je na 3 jaar gunstig willen overstappen naar de ABN.
De ABN doet naar mijn mening namelijk meer voor je als je eenmaal aan het werk bent + je krijgt betere aflosvoorwaarden als je VNV lid bent als ik me niet vergis!

Je krijgt inderdaad wel betere aflos voorwaarden en allemaal extra opties waardoor het over een langere termijn wat goedkoper wordt. Uiteindelijk is het natuurlijk waar je zelf de voorkeuren aan geeft. Ik heb het voor mijn situatie berekend en dan is een lagere rente bij FB toch doorslaggevend. Achteraf kan je pas beoordelen of het een verstandige keus is geweest, je weet ook niet wat de rente gaat doen.
 
Hi guys (klasgenoten!),

Ik heb mijn Airwork account ook maar weer eens opgezocht, gaaf dat jullie hier al samen aan het discussiëren zijn. Zag mijn naam al ergens voorbijkomen. Ik ben Bas en heb samen met Jack vorig jaar de GVSS gedaan toen ik nog op de HvA zat. Heb nu een tijdelijk baantje tot we in april mogen beginnen. Ben inmiddels ook medisch goedgekeurd en ik heb voor de Friesland Bank gekozen (als ik het zo hoor zijn er meer!). Kan eigenlijk niet wachten om te beginnen, maar in april zal het weer een stuk beter zijn voor bbq's en feestjes op de KLS, hopelijk ;)

Over die herziene rente bij de FB: die wordt volgens mij afgeleid van de huidige rentestand op de markt, en omdat de economie iets bijtrekt, is de verwachting dat de rente ook iets zal stijgen.
 
Welkom bas! Ik heb je uitgenodigd voor de airwork groep van onze klas, voor wat andere discussies kan je daar terecht.

Oh en amen over dat weer! Ben de winter zo zat!
Ik heb de weather-app van mijn
Ipod maar verandert van enschede naar phoenix, staat toch leuker, zon zonnetje ipv wolken/regen/sneeuw
 
Back
Top